Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#192 De Advocaat

De ellende van meester Frits Fukking - hij had zijn naam ook al niet mee - bereikte een hoogtepunt toen hij in de rechtszaal naast zijn cliënt zijn kunstgebit begon af te likken.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ultrakort verhaal. :thumbsup: Ik krijg het eerste beeld helder door als lezer en wordt nieuwsgierig naar Frits Fukkung, de meester die in de rechtszaal zijn kunstgebit staat af te likken. Hilarisch beeld. :D Benieuwd ook welk genre dit boek zou zijn. :nod:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie positieve reacties, May Laysen en mw.Marie. :) Het is een humoristisch verhaal over een advocaat die op een ongebruikelijke manier aan de drank raakt en uiteindelijk belandt in de kliniek van een psychiater aan wie een steekje loszit. Ik heb er een verhaal van precies 1000 woorden van gemaakt en een langere versie, die nog moet worden uitgewerkt.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Karinska @ Ton Badhemd Wat leuk dat jullie zo'n eenvoudig openingszinnetje kunnen waarderen! Bedankt. ;)

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat maar komen dat verhaal, dit maakt mij al aan het lachen!
Ha ha, ik wil het eerst helemaal perfectioneren. :)

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil er alles over weten. Het lijkt me een heerlijk maf verhaal.
Nou, als alles volgens plan verloopt, zou er straks een humoristische roman op tafel kunnen liggen. De derde versie van het manuscript bevindt zich op dit moment bij een redacteur. Ik wacht het vonnis belangstellend af. Uiteraard zal ik dan aan de vierde versie moeten beginnen. Frits Fukking was oorspronkelijk een van de bijfiguren in mijn manuscript. Er kwamen nog meer mafketels in voor die ik kan verwerken in korte verhalen. Drie passages uit het manuscript (de 'hij' in '1' is een andere advocaat: Rudolf Dunnewind): 1. Na de strafeis van de officier van justitie wiebelde hij iets te wild, en stortte met stoel en al achterover. Hij was bang dat er weinig overbleef van zijn waardigheid toen hij met zijn benen omhoog op zijn stoel op de grond lag. Zijn toga was ook nog over zijn hoofd gestulpt. Waarom moest hij uitgerekend zo’n domme windbuil verdedigen? Hij vreesde het ergste. Die rotjournalisten zouden er wel weer een smeuïg verhaal van maken. Hij kon zijn carrière nu waarschijnlijk wel vergeten, en dat allemaal vanwege die giechelende dwaas. 2. De hele tribune lag plat. De journalisten mompelden tevreden en zaten druk te typen. Dunnewind trok het niet langer. Hij overwoog om de zaal uit te sluipen. Hengstmengel klopte als een bezetene met zijn hamertje. 3. ‘Edelachtbare, ik zal u eens vertellen wat die dikke idioot nog meer heeft uitgehaald. Het is gewoon niet te geloven. Hij verdient levenslang. Als u mijn verhaal heeft gehoord, zult u het vast met me eens zijn.’ ‘Het is mij niet bekend dat u als getuige zou optreden,’ zei de rechter met gefronst voorhoofd.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beginzin is hilarisch en de naam Dunnewind, vind ik ook grappig, die moet zeker dagelijks een stapel schone onderbroeken meenemen. Succes ermee

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beginzin is hilarisch en de naam Dunnewind, vind ik ook grappig, die moet zeker dagelijks een stapel schone onderbroeken meenemen. Succes ermee
Meester Dunnewind doet zijn naam gelukkig geen eer aan. ;) Het is tóch al zo'n stakker.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik teken vast in voor een exemplaar van je boek. Wat wil ik dit graag lezen!
Hartelijk dank voor het vertrouwen in mijn werk! Het staat genoteerd. 8)