Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#192 - Beginzin

Ze rende snel verder het bos in, blind voor alles om zich heen, doch uiterst gefocust op het pad.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp 'doch uiterst' wel, denk ik. Een tegenstelling tussen blind zijn voor de omgeving maar de ogen wel geconcentreerd op het pad. Inderdaad weer mogelijkheden te over om in een verhaal te belanden!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
uitnodigend doch moet behouden blijven, al verliezen veel mensen het juiste gevoel erbij: streng doch rechtvaardig niettemin evenwel niet zonder echter maar nochtans

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'doch uiterst' koos ik bewust. Ik vind dat sterker de nadruk leggen op de focus van HP dan het woord 'slechts'. Allen bedankt voor jullie reacties, fijn dat ik jullie nieuwsgierigheid heb gewekt :)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @Katrinska. Spannend begin. De lezer is meteen betrokken bij de persoon.Wat doet ze daar, hoe komt ze daar, is ze in gevaar of misschien zelfs op de vlucht. Sympathie of antipathie dat moet nog blijken, maar je hebt de aandacht van de lezer in ieder geval meteen. Dat "snel" is dubbelop. Ze rende verder het bos in. (rennen doe je immers snel)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
sorry, ik bedoel @Karinska, in plaats van @Katrinska (hoe kom ik daar nu weer op...)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, fijn dat het je pakt! Haha, ja...wie zal het zeggen, hè? Misschien voldoe ik nog aan je verzoek :nod: @Edith: bedankt voor je fijne reactie! Goeie tip v.w.b. 'snel'. Ik denk dat 'gehaast' beter past bij wat ik wil zeggen. Ik denk er even over na. En vergissingen zijn altijd mogelijk, maar ik ben blij dat je mij voortaan Karinska noemt ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor, spannend maar doch uiterst klinkt heel ouderwets voor mij. Eens met snel rennen aanpassen. Snel kan weg, dan ben je er. Dan kan ze nog aan het hardlopen zijn dus iets van gevoelsbeschrijving is wel nodig. Hartkloppingen of opgejaagd, waarschijnlijk iets wat minder cliché is hoewel cliché soms best mag las ik laatst.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, Ach, ik ben soms misschien een beetje ouderwets :lol: Zelf vind ik het niet per se nodig in zin één al te benoemen hoe ze zich voelt, want dat blijkt wel uit het vervolg. Bedankt voor je suggesties en fijn dat je langskwam.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie eerste zin. Ze rende snel verder ... : Woorden en zinnen, altijd leuk en interessant om te lezen wat vier woorden met iemand kan doen. Als ik deze zin lees, krijg ik voor even de indruk dat ze even daarvoor is gestopt en weer snel verder rent. Een zin met een beeld dat we veelal kennen uit "onze" dromen. Achtervolgingen. ... gefocust op het pad, en dát was haar grootste fout.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw. Marlie, wat heerlijk dat je het spannend vindt, dan is mijn opzet geslaagd. Ook een hele fijne avond!