Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 192 En toen?

# 192 In de sauna deed ik mijn best me niet bloot en ongemakkelijk te voelen, drapeerde de handdoek nonchalant over mijn schouders - niet rond mijn heupen, nee, zeker niet rond mijn heupen, stel je voor, pakte de houten lepel uit de houten emmer en goot een flinke scheut water op de hete kolen, spreidde de handdoek uit op de vlonder en ging op mijn nog platte buik liggen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina Ik heb zelf nooit een sauna bezocht. Ik denk dat ik het heel erg benauwd zou krijgen in dat hete vochtige lucht en ik zal denk ik ook wel moeite hebben om me niet bloot te voelen. De HP gaat op haar nog platte buik liggen. Is ze in verwachting?

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je legt eerst uit waarom de HP de handdoek om haar schouders en niet om haar heupen vouwt en daarna laat je het zien.M.i. dubbelop waardoor ik als lezer het gevoel krijgt dat je denkt dat ik het anders niet zou begrijpen. Het woordje nog intrigeert idd. :nod:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
suggestief genoeg om verder te willen lezen voor mij niet dubbelop maar een aangever dat er meer volgt de ontspannen schrijfstijl is meteen duidelijk en prettig voor een kort verhaal

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
... zeker niet rond mijn heupen, stel je voor. Die zin, daar wil ik meer van weten. De rest is nodig om extra vorm te geven aan het suggestieve. Prima gedaan. Maar, mocht het alleen maar een vrouw zijn die in verwachting is en niet meer dan dat, dan ben ik als lezer teleurgesteld. Ben benieuwd wat hierna komt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
In ieder geval is er iets onderweg. Er zaten dus meer mensen in de sauna? Sommigen vinden een sauna heerlijk. Ik vond het verschrikkelijk. Wat een benauwdheid. Als je niet op wilt vallen moet je zeker de handdoek niet om je heupen slaan.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wilde in Zweden na een lange vergadering wel een duik nemen in het plaatselijke zwembad. Met enig geklooi had ik van twee zakdoeken en soort zwembroek gefabriekt. De badman keek verbaasd, dat rare ding moest uit, onhygiënisch.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lange zin, ik vind vooral het expres de handdoek niet omslaan heerlijk beschreven. De dan nog platte buik hoeft van mij niet, lijkt te veel weg te geven in een eerste zin en het stelt me iets teleur. Zo van, o, zwanger, moet dat nou. Zal aan mij liggen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mili, Leuk stukje met mooie beelden. Het pakte mij dan niet echt dat ik iets verder wil, net te weinig aanknopingspunten / het gevoel dat de sauna leeg kan zijn.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben vaker in een sauna geweest, maar ik kan me niet voorstellen waar het gebeurd moet zijn. Mijn zweet begint al te paarlen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, dit begin lijkt wat langdradig, maar trekt toch mijn aandacht. De aarzeling / tweestrijd van HP en de hint naar de zwangerschap maken mij wel nieuwsgierig. Klein zeurtje; je begint de tussenzin met een - daar zou ik hem ook mee eindigen i.p.v. met een ,

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May, Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt maar zie het dubbele niet. Het is nmm de toon: stel je voor dat ze de handdoek om haar heupen zou slaan, dat iemand denkt dat ze niet bloot durft. Nu leg ik het dus uit maar in de 1e zin niet. Of begrijp ik je niet goed? :confused:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, bedankt voor je :D . Janko, nee, niet zwanger. Misschien schrijf ik nog eens een verhaal op basis van deze zin. :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ze was niet lang alleen, er broeide zeker iets. :nod: Tja, er zaten/lagen idd meer mensen in de sauna. Je hebt de handdoekplaatsing goed begrepen, ja. Dank voor je reactie.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
MwMarie, Dankjewel. :) I-Kat, Ook jij bedankt. Ze is dus niet zwanger. Beginzin zet je een moment op het verkeerde been. Vervolg zou dat duidelijk maken. :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, Ik zal het aan Mili doorgeven. ;) Het pakt je niet, begrijp ik. Dat kan. Bedankt voor je reactie. Dos, Saunastate Gorredij (ik neem je tekst letterlijk). Fijn dat je er weer bent, trouwens.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May, Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt maar zie het dubbele niet. Het is nmm de toon: stel je voor dat ze de handdoek om haar heupen zou slaan, dat iemand denkt dat ze niet bloot durft. Nu leg ik het dus uit maar in de 1e zin niet. Of begrijp ik je niet goed? :confused:
- In de sauna deed ik mijn best me niet bloot en ongemakkelijk te voelen, - voor mij leg je met deze zin uit waarom ze de volgende handeling doet: -drapeerde de handdoek nonchalant over mijn schouders - niet rond mijn heupen, nee, zeker niet rond mijn heupen, stel je voor,- terwijl de handeling op zich al voldoende zegt. Voor mij zegt dit genoeg: -In de sauna drapeerde ik de handdoek zo nonchalant mogelijk over mijn schouders en niet rond mijn heupen, nee, zeker niet beschermend rond mijn heupen, stel je voor,- Maar ik weet natuurlijk niet of jij dit zo bedoeld. ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, nu begrijp ik je, May. Het is inderdaad dubbel en toch denk ik dat het bloot en ongemakkelijk voelen iets toevoegt. Haar hele houding straalt dat uit, niet alleen het drapperen van de handddoek. Ook het nadrukkelijk niet om zich heen kijken, bijvoorbeeld. Door dat eerste te benoemen denk ik dat de lezer zich een beeld vormt. De handdoek bevestigt deels dat beeld, de rest vult de lezer zelf wel in. 'Beschermend' vind ik persoonlijk juist uitleggerig. Bedankt voor je kritische blik! Daar ben ik heel blij mee.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, nu begrijp ik je, May. Het is inderdaad dubbel en toch denk ik dat het bloot en ongemakkelijk voelen iets toevoegt. Haar hele houding straalt dat uit, niet alleen het drapperen van de handddoek. Ook het nadrukkelijk niet om zich heen kijken, bijvoorbeeld. Door dat eerste te benoemen denk ik dat de lezer zich een beeld vormt. De handdoek bevestigt deels dat beeld, de rest vult de lezer zelf wel in. 'Beschermend' vind ik persoonlijk juist uitleggerig. Bedankt voor je kritische blik! Daar ben ik heel blij mee.
:thumbsup: :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ... wat heb je me laten lachen. Mijn man en ik waren ook eens in de gelegenheid om naar de sauna in ons hotel te gaan. Mijn man wilde beslist niet, maar ik wel: het was nu of nooit! Het werd een giller. Ik dacht bloot is bloot en we zijn het allemaal dan valt het toch niet op, toch was het natuurlijk wel spannend zo'n eerste keer. Maar lieve help; ik zag niks zonder bril. Ik kon geen 'gebruiksaanwijzing' lezen en het was zo mistig ... In een Japans bad (alsof je in de baarmoeder lag) heb ik gehuild van het lachen. Ik zag ook ontklede wezens aan tafeltjes zitten die iets te drinken hadden gekregen. Daar heb ik maar mee gewacht totdat ik weer op ons eigen terras zat met mijn man, gekleed en wel. Lekker uitkijkend op zee.