Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#192 Tuinvrouw

Versie 5 Nijdig rukte ze het stuk onkruid uit de grond, terwijl ze zich afvroeg waarom ze zich had laten overhalen om aan dat idiote plan mee te werken? Versie 4 Nijdig rukte ze het stuk onkruid uit de grond, terwijl ze zich afvroeg waarom ze zich had laten overhalen om aan dat schandalige plan mee te doen? Versie 3 Nijdig rukte ze het stuk onkruid uit de grond, waarom had ze zich laten overhalen om mee te doen aan dat idiote plan? Versie 2 Nijdig rukte ze het stuk onkruid uit de grond, 'Waarom had ze zich laten overhalen om mee te doen aan dat idiote plan?' Eerste versie hieronder Nijdig rukte ze het stuk onkruid uit de grond, 'Waarom had ze zich laten overhalen om mee te doen aan deze idiote plan?' en gooide het ongewenste gewas in de kruiwagen.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk zo, we weten hoe ze zich voelt, en over dat plan wil ik wel meer te weten komen. Het volgende 'en gooide het ongewenste gras in de kruiwagen' hoeft zelfs niet . (Dat plan, niet deze plan.)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Marlie Dank je wel voor de verbeteringstip en dat je nieuwsgierig bent geworden naar het plan, dan ben ik in die opzicht geslaagd om een goede openingszin te schrijven. #Johanna B Grappig dat je denkt dat ze zich heeft laten overhalen tot ongewenst onkruid wieden. Ik zag meer een vrouw die onkruid is gaan wieden, om lucht te geven aan haar frustratie. Dank je voor je reactie.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een stuk onkruid ipv het stuk onkruid maakt het algemener en betrekt het daarmee minder op het plan. De vraag van de HP maakt nieuwsgierig. :nod:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, @ Siv dat is zeer uitnodigend tot "meer'". welk plan, en waarom idioot? Maar waarom heb je die zin tussen aanhalingstekens? Dat is in dit geval toch niet nodig? versie twee is een verbetering.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
onkruid uittrekken uit frustratie kan ik me voorstellen, hier denk ik alleen aan iets tegen je zin doen in elk geval een goede beginzin (is dat een nieuw woord voor openingszin?) omdat ik wil weten wat daar achter zit, zou kunnen leiden tot ruzie, woede, scheiding, emancipatie enz.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
# May Laysen Dat 'een stuk onkruid' het algemener maakt dan 'het stuk onkruid', had ik nog niet eens bij stilgestaan. Dank je wel.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Edith E Dank je wel voor je reactie. Ik had het tussen aanhalingstekens gezet, omdat het een gedachte was. Ik heb een nieuwe versie, zonder aanhalingtekens. Is dat beter?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#PeterFD Niks beters om je frustratie te botvieren, dan onkruid wieden in de tuin :D Beginzin of openingszin. Volgens mij wordt het door elkaar gebruikt. Het is inderdaad iets waar ze niet helemaal achter staat, maar het idee moet ik nog uitwerken. Leuk om te horen dat het je nieuwsgierig maakt.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi begin. Wil je er nog meer spanning in brengen dan zou je In plaats van "idiote" een ander woord kunnen gebruiken. Idiote komt bij mij niet echt over als iets wat catastrofale gevolgen zou kunnen hebben. En dat wil ik als lezer toch ergens wel. :-) Het kan dus wel, maar aan de andere kant vraag ik me af welke lezer je hiermee wilt bereiken. Kijk daar nog even goed naar. Het nodigt mij niet direct uit om verder te lezen. Probeer eens een aantal andere woorden op die plaats (idiote|) te zetten. "Een stuk onkruid, of het stuk onkruid" is voor mij één enkele beweging. Ik weet niet of dit jouw bedoeling is, of dat je de persoon een wat langere handeling wilt laten verrichten. Of gaat ze dezelfde handeling later nog een keer uitvoeren. Succes!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geen aanhalingstekens bij gedachten. Nijdig rukte ze het onkruid uit de grond, terwijl ze zich afvroeg waarom ze zich had laten overhalen om aan dat idiote plan mee te doen. (Als het echt frustratie was, kun je hier verder met het werk)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, je hebt me, ik lees graag verder! Versie 3 heeft mijn voorkeur. alle reacties zijn al gegeven. Heb ook vaak gewiet, naar karweitje.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Janko Ekkel Dank je voor je feedback. Ik heb 'idiote plan' veranderd door 'schandalige plan'. Zou dit meer lezers trekken?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net een schrijfcollege of workshop zo met de diverse uitvoeringen. Met belangstelling alles gevolgd. Bij idioot dacht ik in dit stukje aan bizar. Ik zie dan een brakke grond voor me, alwaar de HP is overgehaald om snode plannen ten uitvoer te brengen. Hoewel het verhaal natuurlijk een heel andere kant uit kan gaan. Ik zou het verhaal beslist graag willen lezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
#Mw.Marie Dank je wel voor je reactie. Wat bedoel je met karweitje?
Een niet leuk taakje cq werkje: het onkruidwieden.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Levina Levja Leuk dat je het met belangstelling gevolgd hebt. Nu maar hopen dat de tuinvrouw niet in alle frustratie haar hele tuin leeghaalt, om er een brak stukje grond te maken, maar zo ver komt het niet.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, ... heerlijk al die zinnen. Fijn dat je er zoveel sollers bij hebt kunnen betrekken. :nod: :thumbsup: