Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#192 De lichtreiziger

Daar waar de bliksem net met een heftige klap insloeg, staat nu een lichtgevend en zacht gonzend wezen, zichtbaar te genieten van de neerslaande regen .

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je geeft er net geen sensuele wending aan. De woorden net en nu voegen niets toe aan het geheel. Mijn mening. Ik wil wel meer te weten komen over dat gonzende wezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ergens maakt het mij ook nieuwsgierig naar het wezen. Is het wezen trouwens zacht en staat het te gonzen of maakt het zachtjes een gonzend geluid? Eens met 'leeghoofd': korter = beter.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook mij maakt het nieuwsgierig naar het wezen. Ik vind net en nu wel een functie hebben hier. Wel vind ik zojuist mooier voor net.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de feedback. Tja zonder de zin veel te lang te maken probeer ik toch zoveel mogelijk te vertellen of een sfeer neer te zetten die zoveel mogelijke nieuwsgierigheid wekt, Toegegeven de zin is puur geschreven voor deze opdracht. Gewoonlijk zou ik minder "show don't tell" toepassen. Maar ik zit al een tijdje te broeden op een karakter dat zich beweegt via het licht en een soort reddende engel is. Misschien kan het woordje "net" geheel geschrapt worden... Toch zit er een bepaalde cadans in de zin. Daar waar de bliksem net met een heftige klap insloeg, staat nu een lichtgevend en zacht gonzend wezen, zichtbaar te genieten van de neerslaande regen . @Levina ook ik vind "zojuist"een mooier woord. Alleen neemt het, het ritme een beetje uit de tekst, hier moet ik eens goed op gaan broeden. Bedankt voor de suggestie. @Karinska, het wezen is zachtjes aan het gonzen... Dit is inderdaad moeilijk uit de zin op te maken. Als ik een zacht wezen bedoelde, had ik voor een extra komma gekozen tussen "zacht" en "gonzend". Maar de juiste toepassing van interpunctie is niet echt mijn sterkste ding :-)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de feedback. Tja zonder de zin veel te lang te maken probeer ik toch zoveel mogelijk te vertellen of een sfeer neer te zetten die zoveel mogelijke nieuwsgierigheid wekt, Toegegeven de zin is puur geschreven voor deze opdracht. Gewoonlijk zou ik minder "show don't tell" toepassen. Maar ik zit al een tijdje te broeden op een karakter dat zich beweegt via het licht en een soort reddende engel is. Misschien kan het woordje "net" geheel geschrapt worden... Toch zit er een bepaalde cadans in de zin. Daar waar de bliksem net met een heftige klap insloeg, staat nu een lichtgevend en zacht gonzend wezen, zichtbaar te genieten van de neerslaande regen . @Levina ook ik vind "zojuist"een mooier woord. Alleen neemt het, het ritme een beetje uit de tekst, hier moet ik eens goed op gaan broeden. Bedankt voor de suggestie. @Karinska, het wezen is zachtjes aan het gonzen... Dit is inderdaad moeilijk uit de zin op te maken. Als ik een zacht wezen bedoelde, had ik voor een extra komma gekozen tussen "zacht" en "gonzend". Maar de juiste toepassing van interpunctie is niet echt mijn sterkste ding :-)
Dank je voor je mooie uitleg. Zo zie je maar dat een zin alleen een heel andere zingeving kan hebben. Nu past het helemaal in het geheel. Succes met verdere uitwerking.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mysterieus, dat zeker. Fantasy-sfeer? Alleen de opbouw kan toch iets anders, "net met" is inderdaad niet echt mooi. en je hebt eigenlijk twee keer slaan (insloeg en neerslaan) Dat is misschien een beetje jammer. Maar zeker intrigerend