Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#192 Taxeren

Taxeren Als verkopend makelaar van onroerend goed heb ik, drie maanden nadat Arke Doster van het leven beroofd werd, eindelijk besloten de gebeurtenissen die nog steeds hun sporen nalaten binnen deze hechte gemeenschap in mijn voordeel aan het papier toe te vertrouwen, op een wijze die waarheid niet van fictie zal onderscheiden.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik zou beginnen bij drie maanden, dat je makelaar bent kan later in plaats van het minder spannende eindelijk iets besluiten zou een gevoel van innerlijke strijd de lezer beter meenemen wat het voordeel zou zijn is onduidelijk en zonder dat de lezer een vermoeden kan hebben, misschien met een enkel woord een veelbelovende hint geven voor mij zitten er twee dingen in die intrigeren: een moord en waarheid/fictie, dat is weinig in zo'n lange zin

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onbetrouwbare verteller. En dat de lezer het gaandeweg het verhaal weer vergeet. Ik vind hem keurig en ook iets van Max Havelaar hebben.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hadeke, wat een lange zin! Pas na 2x lezen besloot ik verder te willen lezen, omdat toen bij mij het besef groeide dat er het nodige niet lekker zit (van het leven beroofd, gebeurtenissen die sporen nalaten, in mijn voordeel aan het papier toe te vertrouwen, waarheid die niet van fictie is te onderscheiden) en ik wil toch het mijne ervan weten!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank voor de reacties. Fijn dat Max Havelaar gezien wordt. Tja, het is een erg lange zin waar veel in verstopt zit, top dat je de moeite nam om hem meermaals te lezen Ton. Peter, ik snap je opmerkingen en meestal geeft dat reden voor mij om aan te passen. Dit keer niet op jouw feedback, vanwege de Max H opening en juist het verradelijk kabbelende. Toch wel leerzaam om te zien hoe ook 1 zin op verschillende manieren op verschillende lezers overkomt. Daarom waardeer ik je feedback zeer.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lang en veel bijzinnen die het me ook lastig maakten en me twee maal deden lezen. Ik volg Peter om te beginnen met de tijd. Drie maanden nadat... heb ik, een verkopend makelaar van onroerend goed, besloten De zin heeft potentie, maar ik betwijfel of ik een volledig boek in lange zinnen zou lezen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat zou wat zijn, een heel boek met dit soort zinnen. Dan was de titel 'Afzien' beter geweest. Grappig is dat ik in de eerste versie van mijn zin inderdaad met de drie maanden was begonnen. Voor mijn gevoel werkt het niet met wat ik bedoelde. Wel leuk om eens op 1 enkele zin te kauwen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zin geeft bij mij aan dat het een heel verhaal gaat worden. Ingewikkeld bovendien. Daar moet je als lezer zin in hebben. Als de invulling van het verhaal zo is dan klopt de zin. :nod:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mij heb je helemaal, ik wil verder lezen. Zeker vanwege dat wat je HP er als laatste zo’n beetje tussen neus en lippen aan toevoegt dat hij het op een manier doet dat waarheid en fictie niet van elkaar te onderscheiden zullen zijn. Dat moet wel interessant en uitdagend worden. Ik vermoed een einde waarbij ik nog niet weet of er een dader is en wie dat is.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De gebeurtenissen in jouw voordeel aan het papier vertrouwen ...tjaha. ik heb al zo een dik vermoeden dat jij Arke Sister van kant hebt gemaakt. Om redenen die jij zelf als aanvaardbaar beschouwt, maar waar de buitenwereld het oneens zou zijn. Een beetje schuiven met de waarheid dus. De zin was een nadenkertje door zijn lengte. Ik geef toe dat ik er zelf niet zou opgekomen zijn, maar het is idd het soort aanloop van M. Havelaar. Kan best boeiend worden!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, je boeit me, vooral de bijzin dat je iets aan het papier toevertrouwd etc. Ik herken iets van Vlaamse grond in je stijl. Fijne avond