Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 192 Beginzin

De dag dat ze haar broer vond, bedekt met rood zand en met een bloesemende spiraeatak in zijn buik gespietst, die ene dag dat ze de bladerkroon van volwassenheid droeg, besloot ze dat ze ooit deel zou uitmaken van de Hunkers.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie eerste zin. Ik zou zeker verder lezen. Ware het niet dat: Als mensen moeten zoeken naar een tak (in het Latijns) die ze niet kennen en zich daar dan ook geen beeld bij kunnen vormen, wordt het irritant. Ook al zou het een onderdeel kunnen zijn van een ritueel, dan nog zou je ook iets simpelers kunnen gebruiken. Een roos kan ook heel goed, omdat het familie is van. Denk in ieder geval goed na over het gebruik van de tak en hoe je de lezer direct het juiste beeld laat zien, zodat de lezer niet blokkeert. Dat is het enige, verder vind ik het een hele mooie zin.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal. De spiraea kan witte bloemetjes dragen. Of de Nederlandse benaming spierstruik bekender is, weet ik niet. Een forsythia of brem daarentegen ... De zin kwam op, er zit geen verhaal achter. De tak kan een ritueel zijn, het kan ook een waarschuwing zijn. Wordt het dan nog raadselachtiger?!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leeghoofd, ja, je triggert me wel met deze bijzondere zin. Wat is er gebeurd? Wat betekent die tak? Wat gaat HP doen? Wat zijn de Hunkers? Er komen allemaal vragen in me op die me nieuwsgierig genoeg maken om verder te willen lezen.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter zegt spiraea, coach Janko ziet het liever minder Latijn. Zoals ik al zei, een andere tak zou ook kunnen. Bedankt Mij en Ton. Het blijft me allemaal zelf een raadsel aangezien de zin in me opkwam.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je intrigeert me, goed dus, ik zou doorlezen. Je zin heeft body, er staat iets in waardoor je me hebt de Spireatak! Mijn inziens hoeft het niet altijd makkelijk te zijn, Fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken wel de moerasspirea, maar de spierstruik is volgens google een andere plant. Nieuwsgierig makende zin. Waarom ligt haar broer daar en wie zijn de Hunkers. De vraagt naar meer.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog even geGoogled, de Nederlandse naam luidt spirea, maar de vorm van de takken is niet echt handig om mee te spiesen :)