Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#192 De pater

“De pater heeft jou van de duivel bevrijd en Gods bescherming geboden, jij bent de enige die het kwaad uit Atie kan verdrijven.”

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap Peter. Jij hebt de boodschap begrepen. Ik ben niet RK, dus gedoemd, ben ik bang. Ik heb er een verhaal van gemaakt.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als niet rk moest er eerst een brief van de deken van Haarlem naar het vaticaan om met een rk meisje te mogen trouwen. Er kwam snel antwoord: ik moest instemmen met rk opvoeding van onze kinderen. Jahoor...

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is natuurlijk heel subjectief maar ik ben niet zo van de duivels dus nog niet nieuwsgierig naar wat er gaat komen. Echter heb je me vaker verrast met je verhalen dus om die reden zou ik doorlezen :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben nieuwsgierig door de duiveluitdrijving, hoewel ik van twee keer God achter elkaar kriebelig wordt maar dat ligt aan mij. Ik lees overigens twee zinnen. Heb ik de opdracht verkeerd begrepen?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een voormalig bezetene die nu zelf het kwaad bij een ander moet uitdrijven? Dat kan interessant worden. Ik zou wel verder lezen, Peter!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onder Gods bescherming kan je de duivel aan. Het begin van een middeleeuws verhaal waardig dat verder vraagt om een heksenjacht en duistere rituelen.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het verbeterd tov je eerdere uitgebreidere versie. Ik vraag me alleen af waarom die pater niet ook Atie kan helpen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal verder lezen kan als mijn boek uit is, het speelt in de Middeleeuwen Tilma: de pater is absent in een acute situatie, Atie heeft een epileptische aanval, het kruidenvrouwtje spreekt tot het meisje

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, ik heb de 1e versie niet gelezen, deze spreekt mij aan; ik zou meer willen weten. (en dus verder lezen)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mij pakt het niet meteen. Misschien door de personen in 1 zin: de pater; Atie en 'jij'. Wat veel in een zin. Daarnaast -wat al eerder aangegeven is- lijkt er een genreverhaal komt dat mij niet zo aanspreekt. In die zin een goede zin: een aansporing voor de genreliefhebbers, een waarschuwing voor hen die daar niet zo van houden. ;-)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Wat een waardeloze duivel. Nou ja, die zijn natuurlijk ook niet te vertrouwen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke: herkenbaarheid van genre is dus een goede zaak, anders wordt het onbegonnen werk om een boek uit te zoeken Tja: de duivel is zo sterk als het geloof erin

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @Peter. Ja je openingszin prikkelt tot verder lezen, ook al heb ik niets met duivels uitbanning e.d. Zou ik inmiddels niet weten, dat jij vaak in de historie duikt in je verhalen, dan waande ik mij hier meteen in vroeger tijden. Je zet de lezer middenin de ontstane situatie. In één zin weet de lezer, dat "jou" bekeerd is tot het Rooms Katholieke geloof en dat Atie op het verkeerde pad is geraakt, een soort slachtoffer is, die redding nodig heeft. Vreemd is, dat ik wel denk in de sfeer van een jeugdboek. Maar misschien heb je destijds een stukje over Atie bij "proeflezen" ingediend?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edith: nu je het zegt, ja Atie verscheen geloof ik al bij proef lezen dit is een later aan het verhaal toegevoegde zin, hoe het verhaal in elkaar zit doet er hier niet toe een hint: Atie sterft aan pre-eclampsie, de epileptische aanval wordt geweten aan de duivel (wie anders, niet waar) en het meisje zou haar leven moeten redden, wat natuurlijk niet lukt, dat zou pas bovennatuurlijk zijn je denkt aan jeugdboek, dat hebben er meer gezegd, ik richt mijn Middeleeuwse pijlen dan ook op jong-volwassenen

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter FD, ik lees je nu pas, duidelijke zin, interressant gegeven: Middeleeuws genre. Leuke zoektocht naar hoe het leven toen was. Fijne avond en succes met schrijven.