Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#191 Grasduinen

Zonder dollen van pollen ga ik niezen Ik heb in de smiezen dat je in de velden wilt rollebollen Neem me liever mee naar zee om daar te struinen en te schuinduinen

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, schuinduinen vind ik een prachtig woord! Heb er allerlei associaties bij die te maken hebben met twee mensen in een duinpan. Die komt zeker in mijn woordenboek te staan! En het is al de tweede... Goed bezig ;=-) Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
is alleen de titel een nieuw woord? klinkt leuk, er zijn maar weinig woorden met twee uien de tweede zin vind ik beter lopen zonder Ja

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, schuinduinen vind ik een prachtig woord! Heb er allerlei associaties bij die te maken hebben met twee mensen in een duinpan. Die komt zeker in mijn woordenboek te staan! En het is al de tweede... Goed bezig ;=-) Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Ha Greetje, Deze kwam ineens in me op en ik kon niet anders dan deze los te laten, ha ha. Overigens heb ik mijn eerste na je feedback aangepast. Groetjes.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
is alleen de titel een nieuw woord? klinkt leuk, er zijn maar weinig woorden met twee uien de tweede zin vind ik beter lopen zonder Ja
Ha Peter en ja Peter, het nieuwe woord zit in de titel. Over je reactie dat je het ja niet goed vindt lopen in de tweede zin , denk ik nog even na. Ik wilde het wat speels houden. Ha Peter, Na een nachtje (goed) slapen het ja eruit gehaald. De titel en het laatste woord omgewisseld op goed advies. Volgens mij loopt het nu beter. Dank je voor je meedenken en advies.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
waarom niet schuinduinen in je laatste zin?
Ja, dat is 'm Schrijvenmaar. Gelijk aangepast. Grasduinen nu als titel en schuinduinen als slot. Past ook beter in het verhaal. Dank je wel.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dacht ik ook, veel mooier dan grasduinen en dat is al mooi
Al aangepast i-Kat. Ik ben het helemaal eens met jullie. Zo past het veel en veel beter. Ook bedankt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk. Ik wil ook schuinduinen.
Ha, ha, het schuurt ook zo lekker. Heerlijk, je reactie.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schuinduinen, mooi gevonden! Het roep bij mij ook associaties op met het schuim op de golven van de zee. Ik probeer zelf zoveel mogelijk het gebruik van eenzelfde woordsoort (duinen, schuimduinen) aan het eind van rijmregels te vermijden. Het is denk ik lastig om een passend rijmwoord te vinden bij schuimduinen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schuinduinen, mooi gevonden! Het roep bij mij ook associaties op met het schuim op de golven van de zee. Ik probeer zelf zoveel mogelijk het gebruik van eenzelfde woordsoort (duinen, schuimduinen) aan het eind van rijmregels te vermijden. Het is denk ik lastig om een passend rijmwoord te vinden bij schuimduinen.
Ha Stella, Ook ik vind twee keer duinen niet echt fraai. Ik heb gedacht aan struinen. Ik denk daar nog even over na. Dank je voor het meedenken. Dus: Neem me liever mee naar zee om daar te struinen en te schuinduinen

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neem me liever mee naar zee om daar te struinen en te schuinduinen
Ja, struinen en schuinduinen, heerlijk!
En aangepast. Nogmaals dank.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel! Ik las "schuimduinen" in plaats van schuinduinen, vanwege de schuimende golven. Of bedoel je dat misschien ook? Erg leuk. Vrolijk, speels. En wat betreft die pollen , dat ken ik helaas maar al te goed. Momenteel jenst de pijn mij door de kaken, jukbeenderen en neus. zonder dollen, waarschijnlijk door de pollen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel! Ik las "schuimduinen" in plaats van schuinduinen, vanwege de schuimende golven. Of bedoel je dat misschien ook? Erg leuk. Vrolijk, speels. En wat betreft die pollen , dat ken ik helaas maar al te goed. Momenteel jenst de pijn mij door de kaken, jukbeenderen en neus. zonder dollen, waarschijnlijk door de pollen.
Dank je voor je leuke reactie Edith. Ik zag schuimduinen al eerder in een reactie voorbijkomen. Toch denk ik dat schuinduinen meer veelomvattend is. Maar ik snap de associatie wel.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, mooi, waarom niet schuinduinen als titel? Heerlijk woord, ik zie het voor me! Fijne zondag.
Ha mw. Marie, Ha, ha, dat had ik eerst wel en dan later grasduinen. Nu laat ik het toch maar zo. Grasduinen betekent namelijk zich op zijn gemak en voor zijn plezier met iets bezighouden. En daar gaat het versje toch wel over. En gras en pollen en zo. Een fijne nieuwe week gewenst. Een nieuwe week, nieuwe kansen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, Heerlijk - recht uit je hart. Kort maar krachtig prachtig
Wat een heerlijke reactie, Riny. Hartelijk dank.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schuinduinen vind ik een aanwinst. :nod: :thumbsup:
Vind ik jouw reactie ook, Willemina. Dank je wel.