Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#191 neologisme

soms komt ontwaken zonder slapen of droom ik wakker voort, het voorjaar in je ogen laat zich niet verjagen kriebelkruip besluipt me met rupsen klein en teer soms na het slapen komt ontwaken sla ik mijn ogen neer

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Schrijvenmaar, mooi woord, kriebelkruip. Ik moest denken aan een gedichtje dat ik ooit op een kaart kreeg, ik weet niet meer van wie :-( Als ik aan jou denkt dan krijg ik een fijn gevoel in mijn buik Dan voel ik vlinders die vrolijk vliegen Dan voel ik een paard dat door de wei galoppeert Dan voel ik rupsen over mijn armen kruipen Mooi woord dus. Mocht je nog willen schaven, je kunt nog wat met de rupsen doen. Dat die nog wat duidelijker een plaats krijgen in het gedicht, een logischer plek. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, ... wat een lieve kriebelkruipers. Een gevoelig gedichtje heb je daar neergezet. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. (i-Kat, wat een bijzonder compliment, daar bloos ik wel een beetje van, maar ik koester hem voor dagen dat het allemaal niet lukt)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Schrijvenmaar. Ik keek al uit naar jouw bijdrage: genoten, zachte tere woorden, zoals de prille lente, dank je wel, fijne zondag!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Ik heb het gevoel dat hier meer staat dan je in eerste instantie leest. Kriebelkruipen vind ik mooi. Het is echter de laatste strofe die mij bijzonder intrigeert ...

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie je liggen op je rug ergens in het gras. De zon op je gezicht en de zachte haartjes van die kriebelkruipers voelend.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie mooie reacties, allemaal. @Willemina: Bedankt voor de aandacht waarmee je weer leest. Uiteraard mag je er zoveel of zo weinig betekenis in lezen als je zelf wilt, maar ik denk zeker dat er bij ontluiken ruimte is voor een zekere gêne (of zou ze het alleen spelen, met die geloken ogen? (ach, misschien is het wel gewoon tegen het zonlicht)) ...