Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#191 Verstrengelastisch

Verstrengelastisch de tijd dat jij aan mij en ik aan jou monden passend op elkaar waardoor echte woorden nog geen ruimte kregen de tijd dat wij in bed van loslaten nog niets wisten lopend hand in hand of beter strak omarmd die tijd is stilaan doorgegaan naar hoe wij zitten op de bank door kinderen uiteengedreven maar nog steeds verstrengeld van een afstand minstens net zo gek als toen

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Poehé, Hadeke, wat een heerlijke lofzang op de liefde! En op het verloop van een relatie. Prachtige beelden, sterk hoe de kinderen zorgen voor uiteendrijven, maar daar toont zich het elastische van de liefde; nog steeds even gek als toen. :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Hadeke! Vooral die monden waar woorden nog niet tussen passen. Ik neem aan dat de jonge liefde voor de lente staat? Die zich ook na al die jaren nog steeds aandient in 'net zo gek als toen'. Met plezier gelezen!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is mooi verwoord, Hadeke. 'Verstrengelastisch' dan eigenlijk weer niet. Maar in dat gedicht wel. 'Door kinderen uiteen gedreven' verdient een eervolle vermelding.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Hadeke, Verstrengelastisch, het woord dekt de lading van het gedicht goed. Moest wel oefenen in het uitspreken alleen ;-) Wat ik mooi vind is dat woorden nog geen ruimte kregen omdat er zoveel gekust werd en dat de kinderen je op de bank letterlijk uiteendrijven omdat ze tussen jullie in zitten. Zulke gedachten lees ik graag! Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank voor jullie mooie reacties. De lente en de prille liefde, zo zag ik 'm inderdaad. En steeds weer de lente. ;-) De titel is een puntje. Het heeft het gedicht op gang gebracht vanuit het neologisme, maar sterk vind ik hem zelf ook niet. Ik heb het gedicht nu onder de titel 'Los verband' op mijn eigen site gezet. Maar ja, dan blijft er geen neologisme over. Dus hier blijft de titel gehandhaafd. :-)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedicht. Toen ik de titel probeerde uit te spreken dacht ik aan supercalifragilisticexpialidocious,, net zo'n tongbreker. Los verband is een prachtige titel die de lading helemaal denkt.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verwoord van verliefheid naar liefde en hoe kinderen daarin een rol spelen en... de echte liefde overwint. Geniet maar fijn metelkaar deze lente Hadeke! Goede zondag!