Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 191 Het is lente

Het is de tijd waarin de hittebol aan kracht wint en de mensen vrolijk buiten op het terras zitten. Meiden lopen rond met korte rokjes Jongens proberen indruk te maken met rollende spieren en snelle broemers. Vrouwen beginnen opgeruimd met de schoonmaak In de vroege ochtend met zijn allen op de peddelaar om te genieten van het mooie weer. Als je het nu nog niet weet De lente is begonnen

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi John, ik lees veel clichés in je gedicht. Soms kan je dit omzeilen door ook je andere zintuigen in te zetten. Heeft de lente een geluid? Wat ruik je? Wat voel je zelf op een frisse lente ochtend? En die vrouwen die opgeruimd gaan schoonmaken zal ik er gewoon helemaal uitlaten. Of maak er mannen van :)

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste John Doe, De broemers hoor ik vaak op de weg, dat vind ik een mooi woord. Dank. Het is vaak lastig om clichés te omzeilen, en heel bewust na te denken wat je voelt, ziet, hoort, ruikt enzovoort. Maar als het lukt, levert het een beter gedicht op. Gewoon doorschrijven dus, net zolang tot je op iets stuit waarvan je denkt: he, dat heb ik nog niet eerder zo gelezen of verwoord gezien... Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
John, ... leuk gedaan. Je hebt de brommers laten horen, leuk gevonden. Die opgeruimde schoonmaak met vrouwen, dat was een beetje pijnlijk. Pak zelf de ragebol maar, dacht ik. Deze uitglijder is je vergeven doordat we gingen fietsen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
:lol: Shrijvenmaar proest. John, in dit geval en ik ben geloof ik de enige vind ik de cliché’s passen omdat je het doortrekt. Broemers is een goede vondst

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees het en grijns, roept herinneringen op aan vroeger, de traditionele rolverdeling en de voorjaarsschoonmaak. Ik herken het niet in het nu. Maar ja, ik heb wat emancipatiegolven meegemaakt ;-)