Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#191 Lentekriebels

Nu is op school de luizenkop cool Juf Ank, de luizenmoeder scoren, maar je moet weten dat toen mijn broeder vroeger de paardenbloem betitelde als pluchepluis hij in de gang moest gaan staan zweten Kreeg ‘n oorveeg later; thuis

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap zelf niet hoe je het eerste deel over de luizenmoeders combineert met het tweede deel over de pluchepluis. Wel een prachtig woord!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap zelf niet hoe je het eerste deel over de luizenmoeders combineert met het tweede deel over de pluchepluis. Wel een prachtig woord!
Ha Anne, Ook niet in combinatie met de titel lentekriebels? Luizen kunnen ook behoorlijk jeuken. En paardenpluis kan behoorlijk kriebelen in je neus bij het uitblazen. Dus ik dacht zo, pluis, luis, pluchepluis. En dan het verschil in schooltijd, nu en vroeger. Misschien iets te ver gezocht? Ach, het is maar een versje. Noem het maar dichterlijke vrijheid.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, het jeukt aan alle kanten; de lente, de luizen en de pluchepluis. Mooie vinding, die laatste, geeft duidelijk weer waar dat over gaat!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, het jeukt aan alle kanten; de lente, de luizen en de pluchepluis. Mooie vinding, die laatste, geeft duidelijk weer waar dat over gaat!
Ohhh, gelukkig Ton, ik was al bang dat ik de kriebels weer op de verkeerde plaats had, ha ha.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cool verhaaltje. Ik heb overal kriebels.
Joechei, John, het is bijna mei en wie leggen dan allemaal een ei.... Heerlijke reactie, hartelijk dank.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"De moeders heten/aldus luizenmoeder" mag er van mij eigenlijk ook uit. Dan staat de twee dingen nog aardiger vreemd ten opzichte van elkaar. 'Luizenkop' is een bijzonder puik woord.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"De moeders heten/aldus luizenmoeder" mag er van mij eigenlijk ook uit. Dan staat de twee dingen nog aardiger vreemd ten opzichte van elkaar. 'Luizenkop' is een bijzonder puik woord.
Hè, Tilma, dat vond ik nu net zo lekker bekken met broeder. En ik wilde aangeven hoe de tijden, ook op school, zijn veranderd. Vroeger werd je naar huis gestuurd als je luizen had en mocht je pas weer terugkomen als je "schoon" was. Nu is luizenmoeder zijn een erebaantje en een hit op tv. En mijn verzonnen woord is pluchepluis. Ik twijfelde nog over peluche pluis. Maar dat is een bestaand woord in het Frans en volgens mij zelfs in het Spaans. En ... luizenkop opgezocht, bestaat inderdaad niet. Tot mijn verrassing.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Levina Levja, pluchepluis, mooi gevonden (van je broer of van jezelf). Die houd ik erin. Wat raar he, dat creativiteit zo afgestraft wordt! Overigens vind ik de link tussen de luizenmoeders en je broeder ook wat vergezocht. En ik weet ook niet zo hoe je dit op kunt lossen. Misschien toch weglaten en het bij de luizenkop en pluchepluis houden? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Levina Levja, pluchepluis, mooi gevonden (van je broer of van jezelf). Die houd ik erin. Wat raar he, dat creativiteit zo afgestraft wordt! Overigens vind ik de link tussen de luizenmoeders en je broeder ook wat vergezocht. En ik weet ook niet zo hoe je dit op kunt lossen. Misschien toch weglaten en het bij de luizenkop en pluchepluis houden? Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Beste poëzie coach, ha Greetje, Nee, mijn broer staat hier geheel buiten, dus ook wel een beetje op de gang, ha ha. Ik heb met dit onderwerp meer in mijn hoofd dan ik kwijt kan in tien regels, ben ik bang. Ik ga kijken of ik wat kan schuiven of zo. Dank je wel en ja, ik blijf schrijven. Groetjes.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En het versje aangepast. Volgens mij loopt het nu beter. Dit was de oude versie: Lentekriebels Nu is op school de luizenkop cool De moeders heten aldus luizenmoeder Weet, toen mijn broeder vroeger de paardenbloem betitelde als pluchepluis hij in de gang moest gaan staan zweten Kreeg ‘n oorveeg later; thuis

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... wat leuk; ik schoot weer eens in de lach. Die arme broer van je, snapte er natuurlijk niets van. Of toch, wel? Die luizenmoeder met haar seksles en de manier waarop ze dit vertelde. :lol: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... wat leuk; ik schoot weer eens in de lach. Die arme broer van je, snapte er natuurlijk niets van. Of toch, wel? Die luizenmoeder met haar seksles en de manier waarop ze dit vertelde. :lol: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ha Riny, En ik vind het leuk dat ik je aan het lachen heb gekregen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluchepluis, daar ga ik spontaan van niezen, dat is niet goed maar jouw woord wel! :thumbsup:
Ik ben zo blij dat je niet allergisch bent voor mijn woord(en).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leest als een rap en is net Rivella, een beetje raar maar wel lekker. Pluchepluis is een mooi woord
Ha, ha, Nancy, wat een leuke reactie. Tegen rap zeg ik ja, tegen Rivella nee. Te veel prikkels.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik sluit me aan bij Nancy het heeft iets hopperigs, ik volg de logica niet helemaal, maar pluchepluis blijft fraai
Hopperigs vind ik wel toepasselijk, schrijvenmaar. Bij luizen en bij pluizen en vooral bij pluchepluis.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, pluchepluis, als ik het nu zie vliegen, weet ik het juiste woord. Fijne zondag
Ha, ha, dank je voor je leuke reactie mw. Marie. Er speelde zich meer in mijn hoofd af, dan ik kwijt kon in tien regels. Misschien dat ik er een lang(er) verhaal mee maak. Pluchepluis houd ik er dan wel in. Ik heb nog een andere gemaakt. Ik vind het weer een erg leuke opdracht.