Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 190 - Alles loopt op rolletjes ...

Mijn zelfbeheersing houdt drie seconden stand, dan trilt de deur in haar sponning. Onder het laken stopt het gekronkel. Zijn hoofd verschijnt, de schok in zijn ogen geeft me genoegdoening. ‘Speeltijd is voorbij, Dirk. Dat tussendoortje heb je me al eens geflikt. Je hebt verdomme wel lef. In bed ontwijk je me, en nu kleef je...' ‘Lotte, please. Het…’ ‘Hou je klep. Die snol van de sportschool had het ook voor balspelletjes.’ ‘Lotte! Doe niet zo ordinair.’ ‘En jij bent een ordinaire vrouwenloper. Wie is het?’ Ik wil het laken wegtrekken, maar hij houdt het hardnekkig tegen. ‘Lotte, laat mij het uitle…’ ‘Je ex.’ Intuïtief ontsnappen de woorden me. Hij wordt rood. 'Ben je nu helemaal gek? Je wilde niets meer met haar te maken hebben.' Ik zou gegild hebben als ik niet zo woedend was. ‘Dat is een jaar, meer zelfs...' De adem ontbreekt me. ‘Veertien maanden, twee weken en drie dagen geleden om precies te zijn.’ Hij tast naar zijn boxershort en trekt deze aan onder het laken. Verdwaasd kijk ik hem aan. Hij stapt uit bed, maar gaat op het laken zitten. Mijn kin wijst naar de bobbel eronder. ‘Waarom verstoppertje blijven spelen? Anke, ik weet dat jij het bent.’ De trilling in mijn stem haat ik. Het laken gaat omhoog, een lichaam laat zich van het matras op de grond rollen. Degene die opstaat, kijkt me schuldig aan. En heeft een onvrouwelijk attribuut. Het bloed stijgt naar mijn hoofd. ‘Kleren oprapen en buiten. Ga elders jullie ding doen.’ Ik jaag hen de trap af en plof neer op het bed. Shit. Jeroen. Ankes knappe broer. Onnozele ik. Ik klets mijn handpalm tegen mijn voorhoofd. Als hij Dirk over mij, over ons vertelt, gaan de poppen onvermijdelijk aan het dansen …

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onvrouwelijk attribuut. Ha! Mooi hoe het opeens 'jullie ding doen' is geworden daarna. Maar wacht even, hebben ze allebei een affaire met Jeroen?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
die Jeroen moet wel iets bijzonders zijn dan ... ik vraag me af waarom hij de veertien maanden enz. zo precies noemt ook is de opmerking 'Ga elders jullie ding doen' me onduidelijk. Schopt ze Dirk nu het huis uit, hoe belangrijk is het dan nog wat zij met Jeroen gedaan heeft, of wil ze Dirk houden, dan wil ze toch vast niet dat hij zijn ding ergens anders voortzet? onvrouwelijk attribuut inderdaad een fraaie!

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi plot. Goede bedacht. Creatief. 'Laat mij het uitleggen...' Net zoiets als: 'Het is niet wat je denkt'. Vaak gebruikt excuus/reactie op ... Een vrij (te) lange monoloog in zo'n situatie op dat moment: 'Speeltijd is voorbij, Dirk ...etc.' Dirk heeft veertien maanden terug een affaire gehad met Anke. Lotte dacht dat het over was, maar heeft het vermoeden dat Anke onder de lakens ligt. Tja ... Lotte en Jeroen :-)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onvrouwelijk attribuut is DE vondst. Verder windt het verhaal mij niet op! Maar wie ben ik? Volgens mij zit er veel meer in dit verhaal.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje tilma, schrijven maar, coach Ekkel en Levina. Ga elders jullie ding doen, is mijn variante op het mss meer gebruikte 'zoek een kamer.' (en zou mss zelfs iets Vlaams kunnen zijn, of ook niet) Het bloed naar mijn hoofd, niet alleen omdat een man tss de lakens ligt, maar omdat ze hem maar al te goed kent. Zijn schuldige blik zou veelzeggend moeten zijn. Is mss te subtiel neergezet. Ze gooit man Dirk met zijn vriendje Jeroen buiten, maar vreest dat haar relatie met Jeroen niet langer verborgen zal blijven. Want ja, wat was er eerst, Dirks vroegere uitspatting of haar overspel? Dus, wie is de overspelige? Ik weet het zelf niet. Dirk kan de schuld op haar werpen en omgekeerd. Een onverzoenlijke situatie die tot scheiding kan leiden. In elk geval is de affaire Jeroen ook verleden tijd. Ja, dat attribuut kwam in me op :unibrow: :o Levina, wat bedoel je met opwinden? Is het gesprek te oppervlakkig of heb je het geheel misschien liever verteld of nog anders?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap die "veertien maanden..." ook niet. Het is Dirk die het zegt, toch? Als hij nog zo goed weet hoe lang het geleden is, doet hij het dan ook nog steeds met haar? :rolleyes: Hardnekkig wordt volgens mij alleen overdrachtelijk gebruikt. Je kunt iets hardnekkig blijven ontkennen, maar volgende mij kun je zo geen lakens tegenhouden. Punten voor originaliteit, dat dan weer wel! :)