Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#188 Bewijs

Er is geen andere oplossing. Ik weet het. En toch twijfel ik een ogenblik als de wind zacht mijn gezicht streelt. Wat als ik hier gewoon een poosje bleef staan; zou doen alsof er niets aan de hand was. Zou doen alsof ik normaal was. Ik voel de verleiding aan me trekken, maar weet dat ik de schijn niet op kan houden. Niet langer. Ik moet dit gewoon doen; de waarheid onder ogen zien. Ik zucht en kijk voorzichtig over de rand. Daar liggen zand en stenen in de koele schaduw. Ze wachten op wat er komen gaat. Ik adem diep in en dan duw ik vastbesloten al mijn aarzeling over de rand. Voordat er ook nog maar één andere gedachte bij me op kan komen, spring ik erachter aan, de diepte in. Heel even lijkt het of ik aan de zwaartekracht ontsnap, maar dan val ik. Weer voel ik de wind, maar nu verliest ook zij haar grip en laat me gaan. Het enige wat ik nog kan doen is mijn ogen sluiten. En dat doe ik, net voordat mijn lichaam met een doffe klap in het zand terechtkomt en mijn longen met een schok de laatste lucht uit mijn borstkas persen. Daarna..niets. Ik los op in een oneindigheid waarvoor geen woorden zijn. Ik word onderdeel van de wind, de schaduw en de koele rotsen. Ik versmelt met het zonlicht en het mos op de bomen. Antwoorden lijken onbelangrijk, omdat vragen er niet meer toe doen. Er eigenlijk nooit toe hebben gedaan. Ineens voel ik echter iets veranderen. Energie trechtert zich en als een magneet word ik naar mijn roerloze lichaam getrokken. Ik kan niet anders dan erin duiken. Er is geen keus. Mijn lijf sluit zich om me en daar is het: een hartslag. Sterk, krachtig en levensecht. Even blijf ik liggen, maar dan sta ik op. Langzaam, maar soepel. Ik lach. Eindelijk onomstotelijk bewijs: Ik ben de zoon van Superman. Nu alleen nog leren vliegen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je tweede alinea vind ik heel naar, misschien ook omdat ik het direct voor me zie en niet zo goed tegen gebroken botten en ledematen op verkeerde plekken kan ;). Je vierde alinea daarentegen zorgt weer voor een lichte toon, wat ik ook wat verwarrend vind eerlijk gezegd. Goed geschreven :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar is dat geluid van brekende botten dan ingebeeld? Want Superman zou niet iets breken en dan weer genezen, of heeft zijn zoon een andere soort 'gave'? In ieder geval wel een leuke twist op de sterfscène. De laatste regel deed me het begin nog eens lezen, dus dat is ook gelukt.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Anne en Tilma voor jullie reacties! Tilma, deze zoon breekt idd echt zijn botten en sterft voordat hij weer opstaat. Ik begrijp nu echter dat dit wat verwarrend over kan komen. Superman zelf was toch iets krachtiger ;). Misschien iets om achterwege te laten, die brekende botten.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Apart stuk. En nog apartere wending. Meer fantasy-sfeer Persoonlijk vind ik dit stuk erg mooi (alhoewel ik niet weet of het ook mogelijk is: Daarna..niets. Ik los op in een oneindigheid waarvoor geen woorden zijn. Ik word onderdeel van de wind, de schaduw en de koele rotsen. Ik versmelt met het zonlicht en het mos op de bomen. Antwoorden lijken onbelangrijk, omdat vragen er niet meer toe doen. (heel mooi die laatste zin over de levensvragen). De regel : "Er nooit toe hebben gedaan" staat een beetje los van de rest. Zou ik zelf weglaten. Pas als blijkt, dat je HP de zoon is van Superman, begrijp ik dat de hele opzet om zich naar beneden te gooien één grote test was. Alleen inderdaad, een zoon van Superman zou nooit zijn botten breken, lijkt mij.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, ..wat een bijzonder verhaal. Ik dacht even aan een uittreding, maar toen kwam de zoon van Superman op de proppen en was mijn illusie verdwenen. Ik loop helemaal achter met SF- en fantasieverhalen. Tijdens het lezen van je eerste alinea hoorde ik iemand eens zeggen: je kan lang genoeg met je neus omhoog liggen.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, dank voor je reactie! Je zit er niet ver naast met je gedachte hoor. De hoofdpersoon sterft eerst even voordat hij weer terugkomt in zijn lichaam.