Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#188 Zo ineens ga je dan

‘Bent u de engel Gabriël,’ zeg ik verbaasd. ‘En u bent mevrouw?’ vraagt de engel vriendelijk. ‘Monique,’ stel ik me voor. ‘Als ik het goed heb, ben ik net gestorven. Wat een toestand was dat zeg. Gelukkig is het nu voorbij. Dat zult u wel vaker horen.’ ‘Ja zeker, alhoewel er zijn er ook, die verrast zijn als ze hier aankomen. Dan gaat het plotseling. Welkom Monique, wie zijn u voor gegaan?’ ‘Mijn man en daarna mijn vriend en daarna de vriend van mijn vorige vriend. En natuurlijk vele anderen. Kan ik die weer ontmoeten?’ ‘Natuurlijk, daar doen we ons best voor. Ze zullen u graag verwelkomen. Ik vraag even of Thesandra u naar hen brengt, of wilt u dat liever niet? U mag ook gebruik maken van onze anti-chambre module om even te bekomen van uw reis om te kijken wat u graag wilt. We kunnen u ook plaatsen waar u uw voormalige echtgenoot en vrienden niet tegen zult komen. Zegt u het maar.’ ‘Laat ik dat maar eerst doen, ik moet nog zo wennen aan het idee hier te zijn.’ ‘Heel verstandig, dat doen de meeste geesten. Morgenavond hebben we groot feest, we verwelkomen de nieuwelingen. Amy Whinehouse treedt op. Ze raakt ieders gevoel. Zo knap hoe ze dat kan. Schat van een geest is zij! Thesandra, dit is Monique, onze nieuwelinge, wil je je over haar ontfermen?’ ‘Natuurlijk Gabriël, we gaan eerst even langs broeder Petrus voor de spreuk voor de anti-chambre. Dat is fijn hoor Monique, dan heb je even een tijdje een eigen wolkje en je kan mij altijd contacten. Want het is best moeilijk om je nazaten beneden te zien. Ze kijken vaak zo verdrietig omhoog. Je zou wel willen zeggen, ga fijn door met het leven. Zoek de vrolijke kant op. Treur maar niet, want we hebben het hier echt voortreffelijk. Er ontbreekt ons niets. In tegenstelling, wat je ooit verloor, kan je, als je wilt, terugvinden. Liever niet, kan ook. Tussendoor kan je ook van compartiment veranderen. Per slot van rekening zitten we hier eeuwig, dus je wilt weleens verandering toch?’

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste schrijfcoach Lizette van Geene, ik realiseer me dat ik me niet aan de opdracht gehouden heb. Ik vind het echt heel moeilijk om over de dood te schrijven, daarom heb ik een stapje verder gewaagd. Ik heb er wel echt schrijfplezier aan beleefd. Dank voor de inspiratie!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste @MwMarie, voordat ik ga lezen, even iets melden : wat een geweldig leuke invalshoek! Voor de poort ...

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals ik schreef heel leuk, heel origineel en ik lees een beetje een wens er in om al die anderen die voor zijn gegaan weer te kunnen ontmoeten... Je maakt er haast een feestje en een eeuwige vakantie van "daarboven" Een paar puntjes: wel wat herhaling. Kun je bijschaven Bent u de engel Gabriël,’ vraag ik verbaasd. ‘En u bent mevrouw?’ vraagt de engel vriendelijk. (2x vragen) ‘Ja zeker, alhoewel er zijn er ook, die verbaasd zijn als ze hier aankomen (2x verbaasd) Ik neem aan, dat Monique degene is, die stelt, dat Amy Winehouse treedt op. Ze raakt ieders gevoel. Zo knap hoe ze dat kan. Schat van een geest is zij! -in dat geval ben je de sluitende aanhalingstekens van Engel Gabriel's uitspraak vergeten... Hier en daar kan er iets meer duidelijk worden gegeven in de dialoog. Alhoewel het meer de Engel is die spreekt dan Monique.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals ik schreef heel leuk, heel origineel en ik lees een beetje een wens er in om al die anderen die voor zijn gegaan weer te kunnen ontmoeten... Je maakt er haast een feestje en een eeuwige vakantie van "daarboven" Een paar puntjes: wel wat herhaling. Kun je bijschaven Bent u de engel Gabriël,’ vraag ik verbaasd. ‘En u bent mevrouw?’ vraagt de engel vriendelijk. (2x vragen) ‘Ja zeker, alhoewel er zijn er ook, die verbaasd zijn als ze hier aankomen (2x verbaasd) Ik neem aan, dat Monique degene is, die stelt, dat Amy Winehouse treedt op. Ze raakt ieders gevoel. Zo knap hoe ze dat kan. Schat van een geest is zij! -in dat geval ben je de sluitende aanhalingstekens van Engel Gabriel's uitspraak vergeten... Hier en daar kan er iets meer duidelijk worden gegeven in de dialoog. Alhoewel het meer de Engel is die spreekt dan Monique.
Fijn Edith dat je 'move' kan waarderen, ook al geeft mijn tekst het weekthema niet exact weer. Je aanpassingen toegepast. Zelf vind ik 'zeg' niet zo mooi in een dialoog, nu wel neergezet, ik denk er nog verder over na. Mbt Amy heb ik de zinnen achterelkaar geplaatst ipv op een nieuwe regel. Het is de engel Gabriél die t/m 'Thesandra aanspreken' spreekt. Monique weet niet dat Amy op gaat treden toch? Daarna spreekt Thesandra, dat is gelukkig wel duidelijk. Je zet me wel aan het denken, misschien moet ik Monique meer aan het woord laten? Maar ja ze komt net aan, dan is er een moment van info. Heel fijn dat je zo uitgebreid reageert, ik waardeer en leer ervan!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is voor iedereen een gehele geruststelling. :nod: De opdracht is dan een sterfscene maar jij laat zien dat er juist leven is na de dood. Amy leuk erbij gehaald. Ik snap dat monique niet veel zegt: ik zou ook overdonderd zijn! Haar reactie over haar dood doet er hier niet veel toe want je vertelt verder niet hoe ze is gestorven. Schrappen? Leuke invalshoek! :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De regel afbrekingen zijn erg verwarrend. Ik raak de draad steeds een beetje kwijt. Maar de invalshoek is inderdaad leuk. Alhoewel, het is wel een beetje zoet allemaal. Misschien is dat niet erg, want we lezen deze week genoeg ellende met alle sterfscènes, maar ik mis toch iets in deze passage. Wie weet stop je dat voor of achter deze scène in het verhaal. Erna zou het leukst zijn: trouble in paradise met die mannen en die vrienden en alle relaties die botsen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik word er blij van. Dankjewel daarvoor want dat kon ik wel even gebruiken tussen de andere verhalen door :thumbsup:. Vlot geschreven.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, ... wat knapt een mens daarvan op. Leuk verhaal en met plezier gelezen. :nod: :thumbsup: Je gaf ons een vitamientje C

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je May, voor je fijne woorden! Dat doet me plezier. Het deel met net na het sterven heb ik erin staan vanwege de titel. En ook om de plotselinge verbazingwekkend overgang aan te geven. Het kan er natuurlijk ook uit, in mijn beleving is het passend hier.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De regel afbrekingen zijn erg verwarrend. Ik raak de draad steeds een beetje kwijt. Maar de invalshoek is inderdaad leuk. Alhoewel, het is wel een beetje zoet allemaal. Misschien is dat niet erg, want we lezen deze week genoeg ellende met alle sterfscènes, maar ik mis toch iets in deze passage. Wie weet stop je dat voor of achter deze scène in het verhaal. Erna zou het leukst zijn: trouble in paradise met die mannen en die vrienden en alle relaties die botsen.
Hey Tilma. Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met de regelafbrekingen zijn erg verwarrend. Bedoel je misschien dat ik beter kan schrijven: Gabriël zegt: '.... ? Ik weet dat ik breek met regel dat een derde hier in het gesprek: Thesandra, teveel zou kunnen zijn. Bij een dialoog kan je wel volstaan met de namen niet te noemen. Ik dacht net als jij aan idd roerige scenes mbt tot hatelijk weerzien en jaloezie. Maar dat schijnt in de hemel niet voor te komen! Overigens inspireert het me wel tot allerlei hemelverhalen. Waar een weekthema al niet toe kan leiden! Heel leuk dat je reageerde.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik word er blij van. Dankjewel daarvoor want dat kon ik wel even gebruiken tussen de andere verhalen door :thumbsup:. Vlot geschreven.
Dank je Anne. Fijn dat ik je een plezier gedaan heb. Vind ik een hele eer! Zoals ik al #1 schreef, ik kan niet goed tegen sterfscènes, ik lees altijd gauw door. Dus ik kom een andere keer bij je lezen graag.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, ... wat knapt een mens daarvan op. Leuk verhaal en met plezier gelezen. :nod: :thumbsup: Je gaf ons een vitamientje C
Ook al zulke fijne woorden van jou Riny. Dank voor je opsteker, je maakt me blij!