#188 Zo ineens ga je dan
‘Bent u de engel Gabriël,’ zeg ik verbaasd.
‘En u bent mevrouw?’ vraagt de engel vriendelijk.
‘Monique,’ stel ik me voor. ‘Als ik het goed heb, ben ik net gestorven. Wat een toestand was dat zeg. Gelukkig is het nu voorbij. Dat zult u wel vaker horen.’
‘Ja zeker, alhoewel er zijn er ook, die verrast zijn als ze hier aankomen. Dan gaat het plotseling.
Welkom Monique, wie zijn u voor gegaan?’
‘Mijn man en daarna mijn vriend en daarna de vriend van mijn vorige vriend. En natuurlijk vele anderen. Kan ik die weer ontmoeten?’
‘Natuurlijk, daar doen we ons best voor. Ze zullen u graag verwelkomen. Ik vraag even of Thesandra u naar hen brengt, of wilt u dat liever niet?
U mag ook gebruik maken van onze anti-chambre module om even te bekomen van uw reis om te kijken wat u graag wilt. We kunnen u ook plaatsen waar u uw voormalige echtgenoot en vrienden niet tegen zult komen. Zegt u het maar.’
‘Laat ik dat maar eerst doen, ik moet nog zo wennen aan het idee hier te zijn.’
‘Heel verstandig, dat doen de meeste geesten. Morgenavond hebben we groot feest, we verwelkomen de nieuwelingen. Amy Whinehouse treedt op. Ze raakt ieders gevoel. Zo knap hoe ze dat kan. Schat van een geest is zij!
Thesandra, dit is Monique, onze nieuwelinge, wil je je over haar ontfermen?’
‘Natuurlijk Gabriël, we gaan eerst even langs broeder Petrus voor de spreuk voor de anti-chambre.
Dat is fijn hoor Monique, dan heb je even een tijdje een eigen wolkje en je kan mij altijd contacten. Want het is best moeilijk om je nazaten beneden te zien. Ze kijken vaak zo verdrietig omhoog. Je zou wel willen zeggen, ga fijn door met het leven. Zoek de vrolijke kant op. Treur maar niet, want we hebben het hier echt voortreffelijk.
Er ontbreekt ons niets. In tegenstelling, wat je ooit verloor, kan je, als je wilt, terugvinden. Liever niet, kan ook. Tussendoor kan je ook van compartiment veranderen. Per slot van rekening zitten we hier eeuwig, dus je wilt weleens verandering toch?’
Beste schrijfcoach Lizette
Beste @MwMarie, voordat ik ga
Zoals ik schreef heel leuk,
Edith E schreef: Zoals ik
Dit is voor iedereen een
De regel afbrekingen zijn erg
Ik word er blij van.
mw.Marie, ... wat knapt een
Dank je May, voor je fijne
Tilma schreef: De regel
Stond 2 maal, ik heb 1 maal
Anne Borneman schreef: Ik