Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#187 kort en prachtig

Daar staan we dan. Samen sterk. De handen ineen geslagen. Alle neuzen dezelfde kant op. Nou ja, niet letterlijk, natuurlijk, dat van die neuzen. Maar we vormen zonder meer een team. Een eenheid, een geheel. Toch? Ik voel ze wel kijken, weet wat ze denken. Ze zullen me nooit helemaal begrijpen, nooit helemaal accepteren. Natuurlijk had ik het bij zwarte panties kunnen laten, kunnen inmengen in de groep. Maar waarom zou ik moeten assimileren? Ik heb recht op mijn kleurkeuze. Draag mijn witte sloffen met trots. Laat ze maar kijken. Ik naai er extra strikjes op.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, Ja, mooi. Helder fragment. 'zou ik me moeten assimileren?' - zonder me; moeten kan eventueel ook weg.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je JanP Ik kreeg rode kringels onder assimileren zonder 'me' en niet met; maar ben blij dat jij het met mijn gevoel eens bent.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Erg leuk. Je HP zet zich zichtbaar af tegen het opgaan in een groepsgebeuren. Ik herken me in je verhaal in zoverre dat ik niet voor witte sloffen zou kiezen maar wel doodsbenauwd raak van groepsgedoe.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk en origineel ook. Alleen: waarom omzeil je de moeilijkheid van "assimileren" niet gewoon en schrijf je : "waarom zou ik me moeten aanpassen (aan de anderen?)" -alhoewel ik het mooi vind staan en leuk vind klinken zo tegenover dat "accepteren"