Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#187 Op eieren lopen

‘Vlas is de perfecte basis in het broedhok van de lepus domesticus enormicus. Hier bovenop leggen we stro. Geen hooi, stro’, oreert de paraveterinair tegen de studenten. ‘De lepus domesticus enormicus kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn. Ons exemplaar is vrouwelijk; het heeft een ei gelegd. Maar … het ei is weg. Voor we het stro plaatsen gaan we het hok systematisch doorzoeken door ons tegen de schotten op te stellen en vanaf daar voetje voor voetje naar het midden te schuifelen. Wees heel voorzichtig, we willen dit zeldzame ovum invisibilia niet beschadigen.'

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik probeer me zo graag in te beelden hoe dat beest er moet uitzien. Geweldig geestig Stella, en interessant hoe je de aanwezigen van buitenuit naar binnen toe een cirkel laat vormen. Leuk paasweekend gewenst, met of zonder ei. ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ i-kat: Dit is dan ook een bijzonder ei, het is onzichtbaar... @ edwinchantalenquinten: Wat gezellig dat jullie langskomen en dank voor het compliment. Maar wie moet ik nu bedanken? Edwin? Chantal? Quinten? Of toch alle drie? @ Hadeke: Het wordt me bijna onmogelijk gemaakt om niet over eieren te schrijven. Ik zie ze overal. Behalve hier, in dit hok. @ Willemina, dank je wel, jij ook fijne paasdagen! @ Marlie: De lepus domesticus enormicus is een gigantische huishaas. Maar je kunt natuurlijk je fantasie erop loslaten. Vroleik pasen!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, @ Janpmeijers, ik weet toevallig dat jij niet scheutig bent me likejes en complimentjes. Om er zomaar twee te krijgen zonder verbeterpunten op mijn verhaal, daar ga ik pasen heel vrolijk mee doorkomen! @ Nancy: Je weet maar nooit wat de Duif heeft uitgevreten met die lepus domesticus enormicus :( , het is me er eentje.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Stella, jij bent me er eentje! Dit is echt voor mij lachen, gieren brullen, oftewel schaterus giganticus ergo natte broekus! Ik zie het zo voor me, en dan allemaal oppassen dat je niet op het 'ovum invisibilia' trapt. En of dat nog niet genoeg is, komt er nog een duif uit het verleden langsfladderen. Eens met alle eerdere complimenten! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is pasen zonder ei? Hardop gelachen. Niet alleen komisch (en een echte Stella) maar ook als verhaal met kop en staart (zonder ei) erg goed.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... geweldig, al waren mijn gedachten aanvankelijk bij duiven en toen bij Baudet en nu lees ik dat het de Paashaas is en sinds kort weet ik dat de Paashaas een vogel is/was daarom brengt-ie eieren in een mandje. Dat laatste werd uitgelegd door Wim Daniëls bij Pauw. Wat een goed en prachtig verhaal heb je geschreven.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kostelijk. Het is me teveel heisa om alle Latijnse benamingen op te zoeken -als ze überhaupt bestaan- (enormicus?) Maar het is echt leuk gevonden!