Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#187 Onderdanen

# 187 'Welkom op Vrolijkevoetendag, een initiatief van zorgverzekeraar Vitéa. Mag ik jullie uitnodigen wat dichter bij elkaar te gaan staan? Ja, zo, in een cirkel, met de gezichten naar elkaar toe.' Onwennig, een beetje lacherig, kijken de cursisten elkaar aan, of langs elkaar heen. 'Wiebel wat met je tenen.' Op en neer golfen de neuzen van pantoffels en muilen, sokpunten kronkelen in saunaslippers. 'Heerlijk toch, zo zonder beklemming van schoenen? En lekker fris.' Instemmend gemompel. Men knikt. Fris is het zeker, min vijf op de thermometer en de terrastegels trekken kou op. 'Goed, dat was het voor vandaag. Morgen Blotevoetendag.'

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willy, wat een leuk verhaal heb jij ervan gemaakt! ik dacht even dat het om de troonrede ging, waarbij Willy het volk toespreekt. Maar deze is nog veel leuker! Ben idd ook benieuwd naar de invulling van de rest van de cursusdagen! :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, Bedankt voor je leuke reactie. :) i-Kat, Vanaf 30 maart gerekend is 'overmorgen' 1 april. Ik denk dat ze dan een geintje uithalen.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste alinea was leuk en schiep een verwachting. Maar dan: 'onwennig' en 'lacherig', daar gaat het fout. Het klopt, maar je zou het niet uit moeten hoeven leggen. Daarna stort het wat mij betreft in elkaar en blijft er niets over van je opgeworpen idee. Doe iets meer met die Vitéa. Wie zijn deze mensen, waarom zijn zij hier? Waar is de spanning?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, In een langer UKV zou dat mogelijk zijn. Binnen 99 woorden haal ik dat niet. 'Onwennig' en 'lacherig' heb ik bewust gebruikt. In een langer verhaal gebruik ik daar 'show don't tell' voor. In een ultra kort verhaal zijn de door mij gebruikte woorden handiger omdat ze in één woord samenvatten waar je anders een halve of een hele zin voor nodig hebt. Ik zou de cursisten een naam als 'leden van Motorclub Surrender' kunnen geven maar het geheel is droogkomisch bedoeld en niet grappig. Bedankt voor je reactie. Die helpt me om kritisch na te denken over het hoe en waarom.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina. Voor mij zijn de woorden lacherig etc niet storend. Ik zie het zo voor me. Bij mij in de buurt is ook zo'n groepje, ieder jaar weer meer deelnemers. De hype duidelijk beschreven naar mijn gevoel.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, Altijd een dankbaar onderwerp zo'n cursus in groepsverband. ;) Sterke laatste zin. Ik zie de euro-tekens in de ogen van de cursusleider (m/v).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ... een leuk en komisch verhaaltje. Precies goed. Het is te begrijpen en de sfeer is tastbaar.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina. Ben wat laat met mijn reactie, maar ik las zojuist je komische verhaal. Leuke reclame stijl. Vlot geschreven, vlot te lezen, Grappige invalshoek. Gewoon perfect.