Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#187 Het weekend

“Het prikt,” giebelt Roos. “Hoelang duurt dit nog? Mijn pyjamabroek zakt af,” zegt Laura. “Ja en mijn voet kriebelt zo. Mag ik krabben?” vraagt Janna. Ze tilt haar hand al van mijn schouder op. Met een ferme zwaai drukt Iza Janna’s hand weer terug op mijn schouder. “Nee, de vriendinnencirkel mag niet doorbroken worden voordat het weekend officieel van start is gegaan. Bij drie mogen jullie de blinddoek losknopen. Een. Twee. Drie. “Een hooizolder als slaapplek!” roept Roos. “Wat gaaf!”

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonnestraal, Goed gevonden. Tipje: wees spaarzaam met labels als giebelt en zucht. Dat gaat niet samen met iets zeggen. Waarom zeven bedden?

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel! Ik denk dan nog even na hoe ik het dan opschrijf het zeggen. Zeven bedden. Zeven omdat er 6 mensen in een cirkel staan op de foto en Iza daar dus buiten. Bedden om dat dat hun slaapplek is voor het weekend. Ik denk dat dat dus nog niet helemaal helder is.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk bedacht. Ik kan me voorstellen dat slapen op een hooizolder prikt en jeukt. Staan daar wel of geen bedden?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Zonnestraal, grappige scene, leuke invulling van de opdracht! De sfeer van een meiden-slaap-feestje (of zoiets) goed verwoord! Snap ik het goed dat Iza niet geblinddoekt is - in tegenstelling tot de rest - omdat die Janna's hand weer terug op de schouder van HP drukt? Je zegt immers ook bij #2 dat Iza buiten de cirkel staat. En klopt het dat HP wellicht ook niet geblinddoekt is? Die beschrijft nl. dat Iza Janna's hand terug drukt op HP's schouder, iets wat je waarschijnlijk alleen visueel kunt waarnemen, denk ik.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu moet ik al tellen: Roos, Lara, Janna en hp, en dan, wat Ton zegt, Iza erbuiten. Maakt vijf. Blijven twee onbekenden. Mss minder verwarring als je bij zes blijft, waarbij Iza als enige zonder doek? Dat ze een ladder op moesten gaf geen onder hen een hint? Of was het een hooizolder op de vloer? In ieder geval, een meidenfeest op die wijze is wel gaaf! Dingetje Ton, ieder weet op voorhand dat Iza niet geblinddoekt is (stel ik?) Hp voelt Janna's hand en weet dat Iza de enige is die janna's hand kan terugplaatsen. Wat een redenering voor zo een klein stukje! Wel leuk gevonden!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha ja wat een vragen. Ik heb het aantal nu even in het midden gelaten. dat is voor het verhaal niet belangrijk. Het klopt dat Iza inderdaad geen blinddoek op heeft en dat weet iedereen. Dus wanneer de HP een hand voelt teruggedrukt worden en de stem van Iza hoort weet zij wel dat dat Iza is ookal heeft de HP een blinddoek op. Ik stelde me inderdaad een ruimte voor met hooi waarin je ook nog een ladder kunnen nemen maar waarbij ze nu beneden staan. In mijn vluchtigheid ha dik het kleed op de foto als hooi geïnterpreteerd ;)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonnestraal, ik heb niet zoveel vragen, misschien heb je al wat aangepast? Ik vind je verhaal duidelijk, orgineel gevonden. Ik heb ook gekeken naar de ondergrond van de foto. Jij hebt het mooi verwerkt in je tekst. Fijne zondagavond.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Tja, Jaaa dat durf ik wel. :) Bakje popcorn erbij en observeren hoe diep in de nacht een kleine muis opgemerkt wordt die door het hooi kruipt.