Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#187 - Ongemakkelijk

“We weten allemaal wie het is, wie gaat er iets aan doen?” “Ik vind het te moeilijk om er iets van te zeggen, Kees.” “Marie, jij doet genoeg voor ons. Als iedereen akkoord is stel ik voor dat Marie iemand van ons aanwijst om het te doen” Schoorvoetend gemompel. “Dank je wel, Kees, ik wijs José aan.” “Ah, nee hè, Marie, waarom ik?” “Omdat jij nooit koffie haalt voor ons. Je laat je maar fêteren elke week, jij moet dit doen!” De samenscholing wordt opgeheven en José loopt naar Frits. “De hele yogazaal ruikt naar jouw zweet, Frits”

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed! Maar zijn het niet wat veel namen voor zo'n kort tekstje? Echt ongemakkelijk wordt het pas als Frits een vrouw is. En Kees ook. Of als Kees José zou zijn. Ja, dat zou ik het mooist vinden.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tilma, leuk, zo snel een reactie! Ik wilde het wel zonder namen doen maar ik was er bang voor dat niet duidelijk zou zijn wie wat zegt omdat er zo veel mensen in die kring staan op de foto. In deze genderneutrale tijd durf ik verder niet in te gaan op jouw reactie :D

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moet ik bij die originele wending toch lachen! Het is oké als je bij elke nieuwe spreker een nieuwe regel neemt, maar een witregel tussen elke zin vind ik minder.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, Leuk verhaal, maar er zit wel een luchtje aan... :) Ik was wel benieuwd waar het nu over zou gaan, dus de spanning heb je mooi opgebouwd! Met plezier gelezen! PS Welkom terug, i-Kat, ik heb je gemist!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Anneteke en JanP :) Marlie, ik twijfelde over die witregels maar het zag er zo ielig uit zonder... :D heel blij dat je hebt gelachen! Hee Ton, heerlijk om je weer tegen te komen, ik heb jou ook gemist. Ik hoop weer vaker te kunnen schrijven en daardoor ook te genieten van al jullie verhalen. Verheug me altijd op jouw bijdrage!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, ja dat kan heel ongemakkelijk zijn, i-Kat. Mooie en herkenbare situatie. Ik heb geen probleem met de namen. Vind het goed geschreven.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dikke vette :D , ook hier. Yoga. Dat belooft wat als ze samen ook eens naar de sportschool gaan... Welkom terug!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Willemina, heerlijk om je weer tegen te komen! Depengevoed, en zo is het! Karinska, Txs, blij om jou weer te mogen lezen! Edwinchantal mooi dat je het voor je zag :) en leuk dat je die zin aanhaalt! PeterFd, dank, ik kon alleen aan zweet denken toen ik al die sokken zag :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg leuk i-kat! Ik ben het met Marlie eens over de witregels. Een UKV ziet er al snel iel uit wanneer je gewend bent langere stukken te schrijven of te lezen. Misschien kun je eens kijken hoe het eruit ziet wanneer je het verhaal in drie alinea's plaatst, met een witregel onder (of misschien wel boven) 'Schoorvoetend gemompel' en 'De samenscholing wordt opgeheven en José loopt naar Frits'.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, heeeel fijn jou weer te lezen en een super tip, zo lijkt het me veel beter :) Hadeke, dank je, ben ook zeer verheugd jou weer te lezen :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Arme Frits. En zweetvoeten en niet in de kring mogen staan. Bij eerste lezing twijfelde ik wel aan de hoeveelheid namen, maar na de tweede keer was het helemaal duidelijk dus dan zou ik daar eigenlijk niet al teveel aan veranderen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi I-Kat, ... met een glimlach gelezen. Het riekt naar, juist ja: ongemakkelijkheid en zo is de cirkel van je verhaal weer rond. Goed gedaan i-Kat.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Altijd moeilijk, die stinkerds. Duidelijk weergegeven, je boodschap komt over van een alledaags probleempje dat heftig kan zijn. Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Anton, Nancy, Annette, NDD, Riny en Marie: dank voor het lezen en jullie reacties. Ik ben het er wel mee eens dat er niet te veel personages moeten voorkomen als je zo weinig woorden hebt. De foto nodigde daartoe uit maar had uiteraard anders ingevuld kunnen worden. Elke keer weer heerlijk om te zien hoe iedereen er mee om gaat en hoe verschillend dat kan zijn.