Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 187 - Kort en Prachtig

Wekelijkse schrijfopdracht # 187 – Kort en Prachtig. Door de telefoon: ‘Mam wat ben je aan het doen?' ‘Een verhaaltje schrijven over een donkere taart. Kan de foto niet goed zien, bril is beschadigd.’ 'Succes, en het typen dan?‘ ‘Ik kan toch blindtypen.’ Nu beginnen met een taart maken die alle schadelijke insecten zal aantrekken, zodat de tuin straks met rust gelaten zal worden. Ze is prachtig, nog met wat oude bloem - die al een beetje beweegt - bestrooien. Voor de donkere punten zonnebloempitten. Ziezo, nu in de betoverende maneschijn; laat de insecten maar komen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nancy, ... ik wist ook niet wat ik zag. Het lijkt net of die voeten op meelwormen staan. Als dan eenmaal zo'n idee in je hoofd zit ... . Toen begon bij mij het fantaseren. Dank voor je reageren.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi i-Kat, ... fijn je weer te ontmoeten. Ja, ik zag zwarte punten in meelwormen ... . Het zicht is nog niet helemaal geweldig, maar dat komt wel weer in orde. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, ... gelukkig, ik ben dus niet de enige voor wie het niet direct helemaal helder was. Dankjewel hiervoor. :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk gevonden, Riny. Ik denk niet dat er iemand een hap van eet. Dat is ook zo, ze zijn voor de insecten. Er komen ook vlinders op af. Het is dan wel weer jammer dat je ze niet meer in de tuin ziet.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, Je blijft me verrassen. Ik heb smakelijk zitten lachen en daarna met dichtgeknepen ogen de foto nog eens bekeken. ;) Erg leuk bedacht.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp., ... die taart was bedoeld voor de vogeltjes. Vorig jaar zat de jasmijn onder de 'zwarte' luis. Als die luizen nu allemaal van die taart snoepen, dan hebben de vogeltjes iets extra's. Dat was zo mijn op hol geslagen fantasie. Insecten zijn zeker nuttig, de eerste hommels zag ik vorige week al op de bloeiende winterheide en gisteren een citroenvlinder. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Tja, ... die insectentaart is voor de vogels bedoeld. Mijn tuin vrij van vervelende insecten, de vogels kunnen ze best gebruiken en hoef ik geen takken met luis en al in de GFT- bak te deponeren. Maar goed, die taart is allemaal fantasie. Dank voor je reactie.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, prachtig hoe jij van jouw interpretatie van de foto een leuk, origineel natuurverhaal maakt! Leuk detail vind ik de bewegende bloem. Ik heb genoten, Riny! :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ton, ... dank voor je reactie. Die bewegende bloem heb ik echt meegemaakt. Het was tijdens een verhuizing, je komt dan allerlei vergeten dingen tegen, kasten worden helemaal leeggemaakt. Zo vond ik ook een pak oude bloem ... . Ik had nog nooit zoiets geks gezien. Enfin, ik kon het nu gebruiken. De vogeltjes zullen het geweldig gevonden hebben.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Chantal, ... ja, dat vond ik nu ook. Een mooie oplossing om het echt niet echt te laten zijn. Dank voor je reactie.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, ik had van jou nog niets gelezen, je verrast wel met die taart. Een grenzeloze verbeelding is voor een schrijver een geschenk. Leuke interpretatie!