Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#187 De interventie

Omringd door mijn familie lig ik versuft op het tapijt. Ze krakelen. Volgens mijn ooms stink ik. De strikjes van de tweeling trillen. ‘Hij kan er toch niets aan doen.’ ‘Waar kan ik niks aan doen?’ Het is alsof ik niet besta. Dan sloffen ze op me af. ‘Luister, jongen. Je kunt de wasmachine niet blijven ontlopen. Je broer ligt al dagen alleen in de kast. We gaan je helpen.’ Het begint me te dagen. Vlug kruip ik onder de bank waar de viervoeter me onderuit had geklauwd.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Superleuk :D Je bent er snel bij, deze week! Jammer dat het zo kort moet want ik ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen van dit familieberaad. Zet nog een ' achter het woord helpen, om de quote af te sluiten ;) .

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Karinska jij bent megasnel met je reactie, wat leuk. En fijn dat je zo’n scherp oog hebt en me op mijn slordigheid wijst (‘). Dat is het nadeel van mijn enthousiasme. Te snel willen zijn. Omdat ik niet denk dat ik hier ooit een vervolg op schrijf zal ik je verklappen dat de interventie uiteindelijk slaagt. Helaas heeft de drager jubeltenen waardoor meneer sok gestopt moet worden. Het leven van een stinksok gaat niet over rozen. :D

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De foto heeft inderdaad iets van een interventie. Maar ook iets geheimzinnigs. Een verdwaalde sok en een betrokken sokkenfamilie... Het doet me denken aan dat Sesamstraat filmpje waar de spullen in de koelkast met elkaar praten.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska jij bent megasnel met je reactie, wat leuk. En fijn dat je zo’n scherp oog hebt en me op mijn slordigheid wijst (‘). Dat is het nadeel van mijn enthousiasme. Te snel willen zijn. Omdat ik niet denk dat ik hier ooit een vervolg op schrijf zal ik je verklappen dat de interventie uiteindelijk slaagt. Helaas heeft de drager jubeltenen waardoor meneer sok gestopt moet worden. Het leven van een stinksok gaat niet over rozen. :D
Enthousiasme heeft volgens mij vooral voordelen, Nancy. Bedankt voor de update: sokken stoppen ooit, inderdaad. Maar als je ze vaak genoeg stopt, stoppen ze niet meteen...teen? Ik jubel om zoveel woordspelingen :nod:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Tilma, dankjewel voor je reactie. In mijn hoofd gaat het er als in Sesamstraat aan toe. Dus ik ben blij dat ik vergelijkbare beelden bij je oproep.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, het woord 'krakelen' vind ik fantastisch. Het roept direct een heerlijk chaotisch beeld bij me op! Het duurde wel even voordat ik doorhad dat het om een sok ging, maar eigenlijk maakte dat niet eens uit. Ik leefde met hem mee! Erg leuk geschreven!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel Chantal, wat leuk dat het bewust gebruikte woord krakelen, het beeld oproept dat ik wilde. Ik had eerst kakelen maar dit gezelschap is voor mij toch net iets chaotischer.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ik moest wel twee keer lezen voor ik begreep dat het om een sok ging, kostelijk Nancy. Soms kan ik je echt niet volgen in je fantasie! Gekrakeel is top, gekakel denk ik eerder aan een hoenderhok. De strikjes van de tweeling, probeer ik te denken, gaat het om haarlintjes? ‘Waar kan ik niks aan doen?’ Het is alsof ik niet besta. Ik heb het gevoel alsof er tussenin iets ontbreekt. Ofwel (je moet er zeker niet in meegaan hoor!) 'Ze doen alsof ik niet besta' ofwel 'Waar kan ik niks aan doen?' Mijn gefluister blijft onopgemerkt. Het is alsof ik niet besta. Echt een leuke!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
:D Marlie, leuk dat ik je aan het lachen krijg. Ik kan mezelf soms ook niet volgen hoor ;-). Met de strikjes bedoel ik de witte pantoffels op de foto, in mijn gedachte inderdaad een tweeling. Interessant, ja nu je het zegt lijkt het alsof er iets mist. De sok spreekt zijn familie aan ‘ Waar kan ik niks aan doen?’ Hij krijgt geen antwoord en concludeert bij zichzelf dat het is alsof hij niet bestaat. Dankjewel voor je leuke reactie.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeee Nancy, ik ben er weer en ik heb gelachen om die ene sok toen ik doorhad dat het om een sok ging :confused: . Bij mij zit ook altijd maar die ene in de was en ik heb mazzel als ik die andere vind! :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
I-Kat jaaaaaaa je bent er weer. Ik heb je gemist. Kijk eens onder je bankstel, daar liggen ze allemaal te bibberen van angst voor die boze machine :unibrow:

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Nancy! Ik moest ook lachen toen ik erachter kwam dat het om een sok ging. Wat een fijne manier om ons mee te nemen in je gedachtenspinsels :D

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
erg leuke familieruzie met de beste bedoelingen, een spiegel van het dagelijks leven onze poes redt mijn sokken geregeld uit de machine door ze onder de bank te verbergen

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze Nancy kan ik mét en zonder foto lezen. Met foto zijn de trillende strikjes (een van mijn favorieten in dit stukje) de sloffen, die een beetje op konijnen lijken. Zonder foto zijn het de haarlintjes van twee peutermeisjes die op de grond naast de bank zitten te spelen en met grote ogen naar de sok kijken. Niet omdat ze verbaasd zijn, maar benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Op deze leeftijd kan álles. Net als in jouw verhalen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Stella, je legt het beter uit hoe ik het met de strikjes bedoelde dan dat ik het zelf verwoord. Mijn dank want mijn verhuishoofd doet rare dingen met me.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Nancy, koningin Hilaria! Geweldig hoe je dit tafereeltje bij elkaar verzint! :D :D Ik heb weer krom gelegen, dat maakt mijn dag helemaal goed! Niet dat ik te klagen had, hoor. Hopelijk ga je door dit gekrakeel niet je fantasie in de verkeerde verhuisdoos stoppen, zodat die zoek raakt. Ik heb genoten, nee; GENOOOOOOTEN!!!! :thumbsup: