Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 185

De zee klapte vrolijk de golven tegen elkaar en spoelde daarna aan op het strand. Het blauw was bijna doorzichtig en Aukje kon de schelpen op de grond zien liggen, tussen het zeewier. De zon speelde mee en liet zijn stralen tot diep in het water schijnen. Aukje voelde zich onbeschrijfelijk blij want ze was weer thuis. Na jaren van heimwee naar dit strand, in deze stad, in dit land was ze eindelijk terug. Ze voelde tranen opkomen. Wat hield ze van dit alles, dacht ze. En te bedenken dat ze over een weekje al weer weg zou moeten gaan. Vreselijk. Wat een lot.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, van het vrolijk klappen van de zee naar haar lot. Gevoelens en beeld samenhorend. Ze was weer thuis voel ik wel definitief, tegenover toch moet ze opnieuw vertrekken lijkt me tegenstrijdig. Of ze was thuis, maar tijdelijk? Is dit de nieuwe weekopdracht? Ik vind hem nergens terug.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hanek, ... je hebt er volgens mij een 'uitgeschreven' tanka van gemaakt. Voor mij helemaal niet erg, want je hebt er een mooi verhaal van gemaakt. Heel blij zijn dat je denkt weer thuis te zijn en dan blijkt het een vakantie te zijn. Pijnlijk.