Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 184 Wat gebeurde er in de laatste minuten voor de huwelijksceremonie?

#184 'Kan het niet sneller?' De taxichauffeur haalt zijn schouders op. 'File, meneer.' 'Ik mag beslist niet te laat komen.' Hij werpt een blik op me. 'Trouwerij?' 'Ik ben de bruidegom, ik mag echt niet te laat komen.' 'Ach, een beetje liefhebbende vrouw heeft daar alle begrip voor. En zo niet, geen bruiloft. Toch?' 'U begrijpt het niet.' We schuiven drie meter op in de rij. Mijn hart bonst en zweet kriebelt onder mijn haar en mijn oksels, in mijn kruis. Ik trek mijn stropdas losser. 'Luister,' zeg ik, 'het zit zo …' De chauffeur remt. Ik schiet naar voren, hou me vast aan het dashboardkastje. Het springt open. Ik kan nog net het blauwe geval dat eruit rolt tegenhouden en klap het kastje vlug weer dicht. '… mijn verloofde kon niet kiezen. Ze houdt van ons allebei, zei ze.' 'Er is nog een man in het spel?' 'Ja.' 'Jeeezus.' 'Albert-Jan heet ie. Een glibberige gladjanus, ik snap niet wat ze…' We schuiven weer een paar meter op. 'Met zo'n vrouw wil je toch niet trouwen? Serieus, zeg.' 'Ze is alles voor me,' ik dep mijn voorhoofd met mijn zakdoek, adem diep in en vervolg uitademend: 'en Sammy blijft bij haar en die Gerrit glibber als ik niet op tijd ben.' 'Die Albert-Jan bedoel je.' Ik knik. 'En Sammy is jullie hond?' 'Zoon. Oké, het klinkt raar, is ook een heel verhaal, maar ik heb geen tijd te verliezen.' 'Goed, vertel me alles maar na afloop van jullie bruiloft.' 'Moet ik er eerst nog wel op tijd komen.' 'Trek het dashboardkastje eens open.' Ik morrel aan het kastje tot het deurtje openklapt. 'Pak dat ding eens.' Hij wijst naar het blauwe geval, zwenkt de taxi naar rechts, de vluchtstrook op, en zet een sirene aan. Verbijsterd overhandig ik hem het blauwe ding. Hij drukt op een knop, het ding verandert in een knipperend blauw zwaailicht. 'Voor noodgevallen,' zegt hij, draait het raam open, schuift de lamp op het dak en geeft plankgas.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De tekst is te lang geworden maar ik vind het geheel te grappig (is dat erg? je eigen tekst lollig vinden?) om iets te schrappen.(Bekentenis: ik heb ook wel eens zitten janken bij mijn eigen tekst, toen ik schreef dat mijn hp een ander personages miste na diens dood :o )

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
te leuk, schrijven is zo leuk ik lees dit tijdens het schaatsen, halverwege jouw stuk raakte ik door de nieuwe namen in de war het kan altijd korter, dus ook in 300 woorden

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je eigen tekst lollig vinden, wat of wie kan daar nu op tegen zijn, Willemina. Als je zodanig in de sfeer zit, mogen van mij wel wat woorden meer. Knippen in de dialoog, het zou geen makkelijke opdracht zijn, Ondanks files en opstoppingen leest het als een trein en met dat zwaailicht bovenop de wagen, vind ik het alleen maar een schitterende wending krijgen. Ik dacht echt dat ze bij zijn aankomst getrouwd zou blijken. Met die glibber. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig geschreven Willemina. Hoe onwaarschijnlijk het verhaal ook is, ik kon me helemaal inleven. #Peter, ik las jouw commentaar toen ik net thuis was van mijn schaatstraining. Ik vraag me serieus af hoe je dat doet, een stukje lezen tijdens het schaatsen. Zou mij niet lukken zonder de boarding in te rijden... :D

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine: schaatsen op tv, excuses voor de onvolledige informatie Willemina: in alle rust nog eens gelezen, omdat het zo grappig is

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina. Het leest als een trein, dus beetje meer woorden, voor mij geen probleem. Het blauwe zwaailicht, fantastisch gevonden! Fijne avond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ... er is niets op tegen om je eigenstukje leuk te vinden. Als je plezier in het schrijven hebt is het toch goed? Leuk om je af te vragen hoe deze dag is verlopen. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Willemina, niet erg om je eigen tekst zo vermakelijk te vinden. Dat is terecht! Geef mij zo'n taxi chauffeur! Maar ik hoop wel, dat "ik" op tijd was en Albert-Jan wist af te troeven. Sammy hoort bij hem en zijn verloofde, niet bij de ander.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet willen schrappen, je eigen tekst lollig of verdrietig vinden; de perfecte ingrediënten voor een potje zeker zijn over je zelfgeschreven verhaal. Ik ben bijna jaloers, ware het niet dat je dat lollige verhaal hebt willen delen. Ik heb erg gelachen om de bizarre situatie die je zo soepel beschrijft, en ik hou van je taxichauffeur.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat iedereen wel zo'n taxichauffeur zou willen hebben! Dat zou toch ideaal zijn? In het begin dacht ik: huh, een blauw geval? Wat is dat dan? Als je niet weet wat het moet zijn en het gaat erom dat het klepje opengaat, dan had je het weg kunnen laten. Maar juist omdat je er later erop terug pakt, was het belangrijke info wat uiteindelijk een verrassende wending gaf. Net zoals het feit dat de bruid misschien met een andere man ging trouwen, ondanks dat ze al met de hp een zoontje heeft. Dat maakt het wel een race, een wedstrijd inderdaad. Een mooie combinatie van humor, actie en verrassingen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter, Marlie en Nerine, Bedankt voor jullie commentaar. Peter, ja het kan altijd korter. Af en toe schrijf ik op Facebook mee op de pagina ultra korte verhalen (=99 woorden). Altijd een leuke uitdaging. En leuk dat je nog een keer kwam lezen omdat ook jij het lollig vond. :) Marlie, Ik weet (nog) niet of mijn bruidegom op tijd komt. ;) Nerine, hoezo onwaarschijnlijk? ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, Wat een heerlijke reactie. Ik zou willen dat ik zeker was over mijn zelfgeschreven verhalen. Helaas, de werkelijkheid is anders. Maar ik beleef wel altijd plezier in het schrijven ervan. Jaaa, wat een taxichauffeur, hè. :D

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, wat een superleuk verhaal is dit! Het zweet kruipt waar het niet gaan kan... :) En inderdaad; geweldig die taxichauffeur! Wat je emoties t.o.v. je eigen verhaal betreft; zeer herkenbaar, hoor, me too! En wat is TE lang? Natuurlijk is het een uitdaging om binnen een bepaald aantal woorden te kunnen blijven, maar ik vind kwaliteit belangrijker. En die heb je hier zeker goed neergezet, Willemina!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo een begripvolle taxichauffeur heb ik nog nooit meegemaakt! :nod: Om te lezen en te herlezen!