Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#184 Het Jawoord/ Aan papa's arm

Aan papa’s arm Dat ze nu net weer zo moesten kiften, nota bene een week voor onze hoogtij. Paps wilde nog een wapenstilstand, maar mams was onverzoenlijk. “Als hij maar in de buurt van de kerk komt, dan zorg ik dat de commissaris hem arresteert” zei ze briesend. Tja, en de commissaris is haar nieuwe levenspartner. Fluitje van een cent. Mama blijft nooit lang boos en ze weet dat het altijd mijn droom is geweest om aan de arm van papa de kerk in te schrijden. Vaderlief is met de noorderzon vertrokken, hij is voor niemand bereikbaar. Zijn nummer is afgesloten en ook alle e-mails komen terug met het bericht dat het niet kan worden afgeleverd. Totdat een vriendin een lumineus idee krijgt. Zij doet aan amateurtoneel, speelt momenteel in een stuk, waarbij haar tegenspeler wel gelijkenis vertoont met mijn vader. Zij is goed bevriend met de grimeur, zij zal alles regelen wat zij tot in de puntjes heeft gedaan. Zodoende zitten we in de pastorie met een man die ik nog nooit heb ontmoet, die met elke streek van de kwast meer op mijn vader gaat lijken. Hij knipoogt naar mij en warempel net zoals papa doet. Op hoop van zegen denken alle gasten in de kerk dat het echt papa is.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... wat een heerlijk verhaal; hoe kom je daar op. Toch lief dat die in elkaar geknutselde vader de hp een knipoog gaf. Hij zal toch niet snel van plaats verwisselen? Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... wat een heerlijk verhaal; hoe kom je daar op. Toch lief dat die in elkaar geknutselde vader de hp een knipoog gaf. Hij zal toch niet snel van plaats verwisselen? Met plezier gelezen.
Ha Riny, wat een heerlijke en vooral snelle reactie. Het geeft mij een glimlach. Ik heb nog snel wat slordige foutjes eruit gehaald. Hartelijk dank en hartelijke groeten.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina. Wat een originele insteek hier. En wat een sublieme oplossing. Hoe kom je erop! Deze zin leest niet lekker: ook alle e-mails komen terug met bericht kan niet worden afgeleverd. met onbestelbaar bericht of achter bericht: Verder valt het woordje : en vaak. Misschien een paar weglaten. Ik heb geleerd dat dat de vaart er meer inhoudt. Ben natuurlijk geen schrijfcoach hoor en het is jouw tekst. Graag gelezen en prettige avond.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schone schijn naar de buitenwereld, maar dan als enige oplossing om aan de arm van een nep-vader naar binnen te gaan. Waar heb je dit geweldig idee opgedaan? :) Mw Marie wijst al een minder vlot lopende zin aan. 'Maar mama blijft nooit lang boos en ze weet dat het altijd mijn droom is geweest om aan de arm van papa de kerk in te schrijden. Maar hij is met de noorderzon ...' Twee keer "maar" is niet zo mooi. Beide keren ook verkeerd gebruikt. "Maar" wijst op een tegenstelling. Met de noorderzon vertrokken is voldoende, het "en voor niemand bereikbaar" volgt er logischerwijze op. '. Zij zal alles regelen en zij heeft alles geregeld.' Waarom dubbel? Graag gelezen, met een welverdiende knipoog!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina. Wat een originele insteek hier. En wat een sublieme oplossing. Hoe kom je erop! Deze zin leest niet lekker: ook alle e-mails komen terug met bericht kan niet worden afgeleverd. met onbestelbaar bericht of achter bericht: Verder valt het woordje : en vaak. Misschien een paar weglaten. Ik heb geleerd dat dat de vaart er meer inhoudt. Ben natuurlijk geen schrijfcoach hoor en het is jouw tekst. Graag gelezen en prettige avond.
Ha mw. Marie, Ik neem je feedback mee en ik kom erop terug. Alvast bedankt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schone schijn naar de buitenwereld, maar dan als enige oplossing om aan de arm van een nep-vader naar binnen te gaan. Waar heb je dit geweldig idee opgedaan? :) Mw Marie wijst al een minder vlot lopende zin aan. 'Maar mama blijft nooit lang boos en ze weet dat het altijd mijn droom is geweest om aan de arm van papa de kerk in te schrijden. Maar hij is met de noorderzon ...' Twee keer "maar" is niet zo mooi. Beide keren ook verkeerd gebruikt. "Maar" wijst op een tegenstelling. Met de noorderzon vertrokken is voldoende, het "en voor niemand bereikbaar" volgt er logischerwijze op. '. Zij zal alles regelen en zij heeft alles geregeld.' Waarom dubbel? Graag gelezen, met een welverdiende knipoog!
Ha Marlie, Dank je voor je uitgebreide feedback. Met maar heb je helemaal gelijk, dat ga ik snel veranderen. Net als bij mw. Marie neem ik je reacties mee en ik kom erop terug. Voor nu alvast bedankt.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb neiging om mss wat veel te schrijven, ben soms verwonderd dat het anderen niet of nauwelijks opvalt. Dan vraag ik me af of ik het moet zeggen of niet. Nochtans bij luidop nalezen van een stukje hoor je het gemakkelijker: de vlotheid e.a. zaken. Ook ik maak fouten en een reactie houdt me alerter dan wanneer ik telkens dezelfde fout blijf maken. Succes met denken!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb neiging om mss wat veel te schrijven, ben soms verwonderd dat het anderen niet of nauwelijks opvalt. Dan vraag ik me af of ik het moet zeggen of niet. Nochtans bij luidop nalezen van een stukje hoor je het gemakkelijker: de vlotheid e.a. zaken. Ook ik maak fouten en een reactie houdt me alerter dan wanneer ik telkens dezelfde fout blijf maken. Succes met denken!
Nee, juist bedankt Marlie. Ik heb verwarrende maanden achter de rug en nog steeds zit mijn hoofd vol watten. Ik heb jouw adviezen opgevolgd en veel aangepast in het stukje. Ik hoop dat het nu beter loopt. Veel en en maar weggehaald. En zinnen begrijpelijker gemaakt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, wat een geweldig verhaal! Heel origineel, mooie oplossing! Met een big smile gelezen!
Ha Ton en dank je Ton.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, veel beter nu. Zelf ook even hardop gelezen. Zo leer ik ook weer. Hoop dat de zware tijd nu achter je ligt, fijn dat je hier schrijft, het schrijfproces geeft zoveel terug aan de schrijver! Fijne avond

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Levina Wat een goeie vondst zeg! Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen.
Dag Jan, Jouw reactie doet mij plezier.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, top hoe je zo'n vondst uitwerkt dat het helemaal echt wordt
Dag Peter, Van deze reactie word ik echt even helemaal stil. Hartelijk dank.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties: wat een originele invalshoek! Wat leuk om te lezen. Deze optie had ik zelf nog niet bedacht. Ik ben ook benieuwd hoe de moeder erop gaat reageren. En vooral: zal zij wel zien dat het niet haar ex is? Het zou nog wel eens dramatisch, of juist vol met humor kunnen eindigen. Ik zie het al voor me. Mooi gedaan :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties: wat een originele invalshoek! Wat leuk om te lezen. Deze optie had ik zelf nog niet bedacht. Ik ben ook benieuwd hoe de moeder erop gaat reageren. En vooral: zal zij wel zien dat het niet haar ex is? Het zou nog wel eens dramatisch, of juist vol met humor kunnen eindigen. Ik zie het al voor me. Mooi gedaan :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties: wat een originele invalshoek! Wat leuk om te lezen. Deze optie had ik zelf nog niet bedacht. Ik ben ook benieuwd hoe de moeder erop gaat reageren. En vooral: zal zij wel zien dat het niet haar ex is? Het zou nog wel eens dramatisch, of juist vol met humor kunnen eindigen. Ik zie het al voor me. Mooi gedaan :)
Dag Nicolette, Aangenaam kennis met je te maken en ik ben blij met je lovende woorden. Je brengt me op een idee om hierop een vervolg te maken. Misschien zelfs vanuit twee verschillende invalshoeken.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, dat "ik" het met een surrogaat-vader moet stellen. Beide ouders hebben hier en daar toch wel wat steekjes laten vallen. (waar twee vechten hebben twee schuld...) Komische wending en ik bewonder je om je vindingrijkheid om dit verhaal in elkaar te knutselen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal eens met bovenstaande reacties, origineel bedacht.
Dank je Depengevoed. Ik vond het direct een leuke opdracht en nu met al deze geweldige reactie helemaal top.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, dat "ik" het met een surrogaat-vader moet stellen. Beide ouders hebben hier en daar toch wel wat steekjes laten vallen. (waar twee vechten hebben twee schuld...) Komische wending en ik bewonder je om je vindingrijkheid om dit verhaal in elkaar te knutselen.
Ha Edith, Een terechte opmerking van je en ja, waar twee vechten hebben twee schuld. Dank je voor je fijne reactie en je mooie compliment. Ik ben er blij mee.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties: wat een originele invalshoek! Wat leuk om te lezen. Deze optie had ik zelf nog niet bedacht. Ik ben ook benieuwd hoe de moeder erop gaat reageren. En vooral: zal zij wel zien dat het niet haar ex is? Het zou nog wel eens dramatisch, of juist vol met humor kunnen eindigen. Ik zie het al voor me. Mooi gedaan :)
Dag Nicolette, Aangenaam kennis met je te maken en ik ben blij met je lovende woorden. Je brengt me op een idee om hierop een vervolg te maken. Misschien zelfs vanuit twee verschillende invalshoeken.
Hoi Levina, wat leuk om te horen! Fijn dat ik je verder heb kunnen helpen, dat doet me goed :)