Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#184 Mannelijke Tranen

Ik ben Soldaat #MMMX, de perfecte krijger, gekweekt in een Atlanteaans laboratorium om voor mijn koninkrijk te strijden. Dit is mijn trouwdag. Ik ben de derde grote liefde van Elisa de licht ontvlambare. We hebben elkaar via internet ontmoet, en ons eerste afspraakje was in een restaurantje aan de zee. Daar vertelde ze mij over haar eerste twee grote liefdes, en waarom zij tekort schoten. Michiel de Ruiter was te droog, een emotieloze robot. Gork de Heetgebakerde was dan weer het tegenovergestelde, een letterlijke barbaar die zich één keer in de maand liet wassen, en zijn behoefte deed in de achtertuin omdat hij de toiletpot niet vertrouwde. In tegenstelling tot Gork ben ik grootgebracht met een gezonde waardering voor kunst, cultuur en persoonlijk hygiëne. En wat Michiel betreft… tja, met zijn intellectuele capaciteiten is niets mis, maar hij is geen krijger. Hij is een denker, geen doener. Ik ben beiden. Niet alleen de perfecte krijger, maar ook nog eens perfect in balans. Het was die balans die Elisa aan mij zo aantrekkelijk vond, en het één leed tot het ander, en nu zal ik haar huwen in een heilig bestand. Vanuit de zaal hoor ik de blazers Treulich geführt van Richard Wagner spelen, opgevolgd door een Smooth Jazz cover van If I Was Your Girlfriend van Prince. Ik zie Elisa in haar trouwjurk, en ze is de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien. Ik schiet meteen vol, maar ik moet er wel bij zeggen dat het hele mannelijke tranen zijn, de mannelijkste tranen die je ooit van je leven zult zien. En ik krijg spontaan last van knikkende knieën, en ik voel me alsof spontaan in elkaar kan zakken, maar dat toont alleen maar aan hoe gepassioneerd ik ben. Ik ben geen labiele huilebalk. Elisa, je bent mijn zon.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, gekweekte krijger met knikkende knieen de ware ridder die buigt voor zijn geliefde leuke invalshoek Wagner blijft van alle tijden, mee eens

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze stoere krijger is nogal een romanticus. Wat een lieve en mooie gevoelens heeft hij voor zijn geliefde. Leuk dat je verhaal vrij fantasy achtig is, maar ook terugkoppelt naar de echte wereld. Ik heb misschien wel een tip die je zou kunnen uitproberen. Op het einde beschrijf je zijn gevoelens en vertel je letterlijk dat zijn knieën knikken. Misschien kun je het showen (de techniek show, don't tell). Laat zijn gevoelens tot uiting komen door gedrag en acties, hierdoor voelt zijn reactie op haar schoonheid wat natuurlijker aan. Leuk geschreven, ga vooral zo door :)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere lofzang op bruidegom en bruid. Mooi hoe je de emotie een rol laat spelen in je tekst. Deze bijzin: en het één leed tot het ander: en het één leidde tot het ander? Graag gelezen.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Historie en futuristische elementen weet je soepel te mengen in dit fantastische verhaal. Misschien dat die tranen een foutje zijn in het kweekproces van agent MMMX; maar daardoor is ie juist voor mij de perfecte held van je verhaal en laat ie Michiel en Gork ver achter zich! Genoten!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi DeThomas, prachtig verhaal, met mooie typeringen van de vorige partners van Elisa. Daardoor komt de perfectie van je HP ook goed uit de verf. Mooiste vinding voor mij is 'mannelijke tranen', geeft jouw HP extra glans! Graag gelezen!