Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#184 Ware liefde

‘Hé Ed, vergeet je straks niet je lenskapje eraf te doen?’ Ed kan er niet om lachen, kijkt me gespannen aan. Het is zijn eerste huwelijksreportage. De trouwauto rijdt voor, een mooie antieke Citroën Traction Avant. Aad heeft hem fonkelend gepoetst en versierd met bloemen. Ook Aad ziet er pico bello uit; keurig in het pak mét chauffeurspet. Zijn ogen glimmen al net zo als zijn brikkie. Ruud brengt het bruidsboeket en de corsages. Het boeket is prachtig opgemaakt, een smaakvolle compositie met witte en blauwe bloemen. Met een brede glimlach opent hij een kartonnen doos en houdt het mij voor. ‘Kijk eens, speciaal voor jou, Ton. Het was even zoeken en rondbellen, maar ik heb een zwarte roos voor je op de kop getikt.’ ‘Dat je dat nog weet, Ruud! Supergozer die je daar bent! Dankjewel.’ Een jaar geleden bij een biertje verklapte ik hem mijn heimelijke wens; trouwen in een wit spijkerpak en met een zwarte roos in mijn revers. Net als Paul McCartney in The Magical Mystery Tour. Zie mij daar nou eens staan, daar naast die antieke wagen in mijn lichtblauwe pak. Met zwarte roos, dat wel. Mijn witte spijkerpak is een lichtblauw driedelig kostuum geworden. Orders van Marja. Ik word er niet goed van! Altijd weer wat Marja wil, verdomme! ‘Samenwonen? Effe serieus, Ton. Eerst een boterbriefje en een groots huwelijksfeest. Dat hoort zo in onze familie.’ Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar dat mijn vrienden betrokken werden. ‘Ja maar Ton, die Ed is een aardige jongen, maar hij begint nét als fotograaf! We trouwen toch maar één keer?’ Ik hield stand. ‘Ja maar Ton, die Aad heeft een oude roestbak; dat is toch ongepast? Waarom niet in een Rolls of een Bentley?’ Ik hield weer stand. ‘Ja maar Ton, die Ruud met zijn bloemenstalletje. Wat kan je daar nou van verwachten? Onze familie bestelt altijd bij die grote bloemenzaak in het centrum! Die levert ook aan het Koninklijk Huis.’ Ik hield nog steeds stand. Ik vraag Aad nog even niet te starten, ik moet nog een belletje plegen. Als ik daarna instap, zeg ik: ‘Aad, change of plans. We gaan de andere kant op, breng je me snel naar Esina? Marja kan de boom in!’

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dapper hoor, Ton, Volgens mij ben je niet eens in de buurt van het altaar geweest. Sterk verhaal.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wilfred, Hartelijk dank voor je reactie. Ja, het altaar heb ik niet gezien. Ik koos toch voor Esina. Zij is mijn muze, die wel vaker in mijn schrijfsels terugkomt. Mijn band met haar (Esina is niet echt) is heel sterk, maar dat begrijp je wel uit dit verhaal. By the way, Ed, Aad en Ruud bestaan wel echt en hun bemoeienis met de hierboven genoemde diensten/werkzaamheden klopt gedeeltelijk, ook zo ongeveer.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, hartelijk dank voor je reactie. Fijn dat je weer hartelijk hebt kunnen lachen. En ja, Esina en ik kunnen ons geluk niet op!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, ... hè hè, wat een heerlijk verhaal. Zo echt jij. Met plezier gelezen, zeker over die Citroën Traction Avant.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Depengevoed, als je Esina eenmaal leert kennen, weet je dat hier eigenlijk geen moed voor nodig is; de keuze voor haar is zó gemakkelijk en voor de hand liggend ... ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, wat een bijzonder mooie reactie 'zo echt jij.' Fijn dat je dit een heerlijk verhaal vindt. Hartelijk dank voor je fijne compliment! En ja, zo'n Citroën Traction Avant heb ik altijd al willen hebben, ik kan je verklappen dat ik onderweg tegen Aad zei dat hij maar een omweg moest nemen, zodat ik ook van die rit wat langer kon genieten. :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edwin, hartelijk dank voor je reactie! Ja, HP was blij dat hij op tijd de ware herkende en dan ook nog eens in stijl daarnaartoe gereden! Hij kon zijn geluk niet op!

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha Ton, alweer een origineel verhaal! De "ik hield stand"-jes vind ik geweldig gevonden. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton: ik moet bij herlezen nog even denken aan een oom die een filmcamera had, hij zou een beeldverslag van ons huwelijk maken... hield de camera stevig vast tijdens de wandeling naar de kerk... zijn schoenen zijn zeer uitbundig in beeld gekomen!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, ik had al zo'n vermoeden, dat het hart van "Ton" niet bij zijn aanstaande Marja lag... Slimme jongen, die "Ton" om van te voren de dans te ontspringen. Stel je voor, tot de dood je scheidt -of tot het moment van scheiding- met een Marja opgescheept te moeten zitten... Volgens mij kan Ton beter vrijgezel blijven.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest wel even lachen op het einde toen de hp voor een, waarschijnlijk minder zeurende vrouw, koos. In het begin wist ik niet zo goed wat al die namen/personages te betekenen hadden, maar dat werd later wel duidelijk. Ik vind de woordspeling leuk: 'Ik hield weer stand' --> weerstand, er lekker tegenin gaan. Leuk geschreven! :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, hartelijk dank voor je reactie! Fijn dat je het een origineel verhaal vindt. En ja, die 'ik hield stand-jes' vond ik zelf ook wel leuk.. :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, leuk dat je nog eens terugleest en die bijzondere herinnering met ons deelt. De vraag die mij op de lippen brandt; Had je oom zijn schoenen ook netjes gepoetst? :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edith, hartelijk dank voor je reactie. Die HP is wel een slimme jongen, maar of hij vrijgezel blijft? Ik durf het je niet te zeggen. Evenmin durf ik je te zeggen, of 'slimme jongen' en 'vrijgezel blijven' bij hem synoniem zijn. De tijd zal het leren. De ervaring tot nu toe is dat hij en Esina het samen goed kunnen vinden, hoewel er toch af en toe wel een dingetje is in hun overigens harmonieuze en liefdevolle relatie.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi schrijfcoach Nicolette, hartelijk dank voor je feedback en complimenten. Bijzonder aan jouw feedback vind ik je reactie op 'weer stand' / 'weerstand'; ik had dat eerlijk gezegd zelf niet zo bedoeld of er in gezien. Wat een spatie meer of minder toch een verschil kan maken! Dat maakt jouw feedback extra leuk! Hartelijk dank daarvoor. Enne ... wees welkom als schrijfcoach bij de SOL-familie!

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ware vrienden heb je, maar ook een ware liefde, 1-0 voor die lieve Esina! Ik denk dat je ook een tikkeltje boven het gevraagde bent gegaan, maar je vrienden moeten toch echt wel voorgesteld worden. Enkele hele kleine dingetjes waar je mee doet wat je wil: '‘Hé Ed, vergeet je straks niet je lenskapje eraf te doen?’Ed kan er niet om lachen, kijkt me gespannen aan. Het is zijn eerste huwelijksreportage. '‘Hé Ed, vergeet je straks niet het lenskapje te verwijderen?’Ed kan er niet om lachen.. Het is zijn eerste huwelijksreportage. Bij het stand houden toont hp dan toch, bij al Maja's eisen, zijn karakter. Houden zo! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marlie, dankjewel voor je fijne reactie, wij delen de liefde voor Esina en ik vind het fijn dat je het voorstellen van mijn vrienden wat extra ruimte gunt! Ook dank voor je tips, ik laat ze nog even bezinken.