#184 De hondenbruiloft
Carlo brengt Jil naar de trouwambtenaar vandaag.
‘Alles zit goed’, zegt Annemieke, die de make-up en Jil’s haar gedaan heeft.
‘Weet je het zeker?’ Jil frunnikt aan haar lange sleep. Carlo springt wild om haar heen.
‘Had ik toch mijn vader moeten vragen in plaats van deze jonge heer?’ Jil kijkt vertwijfeld om zich heen.
‘Carlo, rustig maar, je kan het zo goed. Hij voelt jouw spanning natuurlijk Jil. Kan toch ook niet anders!’
‘Ik weet het, daar hoor ik de muziek al. Oh, het gaat zo gebeuren!’ Jil dwingt haar gezicht in een glimlach.
‘Carlo, hop,’ zegt ze en inderdaad de grote Russische herder staat op zijn achterpoten, Jil geeft hem een arm. De deuren gaan open en iedereen kijkt naar hen.
Luid gelach en gejoel komt hen tegemoet, ze ziet haar vader staan aan het einde van het gangpad met de rode loper, bloemen worden gestrooid. Madeliefjes, zoals ze graag wil.
Carlo doet zo super zijn best, ze weet het, alleen haar hond kan dit!
Als ze bijna vooraan zijn, kijkt Carlo ineens naar links en vliegt weg, duikt tussen de staande mensen en grauwt naar iets. Jil kan het niet zien. Een hevig gegil en daar vliegt Carlo over de rode loper, achter iets aan. Dan hoort ze haar tante Angelique boven het tumult roepen: ‘Djoeke, Djoeke, kom bij het vrouwtje, kom dan.’
Jil roept Carlo, maar ze zijn niet te houden, ze rennen overal tussendoor. De madeliefjes vliegen in het rond. Uiteindelijk heeft haar vader de kleine Djoeke te pakken in zijn linker hand, daar is Carlo ook. Hijgend staat de hond voor hem en schudt zijn grote kop. Kwijl vliegt in het rond.
Haar vader veegt een klodder kwijl van zijn rechter wang, pakt Jils hand: ‘Mijn liefste dochter, veel geluk en liefde!’
Hoi Mw.Marie, wat een leuk
Leuk verhaal, Marie. Met
Mw Marie, Spanning en pret
Mw, Marie, ... bij mij slaan
Het duizelt mij wat, maar dat
Ton Badhemd schreef: Hoi
wilfredbreda schreef: Leuk
marlie schreef: Mw
Riny schreef: Mw, Marie, ...
Levina Levja schreef: Het
Een hond in de hoofdrol, leuk
Toen ik de titel las, moest