Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#183 conflict Appeltaart

Appeltaart Jasmijn weet het zeker ze wil taart bakken. Ze heeft een paar dagen geleden een kookboek gekregen. IJverig slaat ze het boek open op bladzijde 10, Appeltaart staat er. Lettertje voor lettertje leest ze het recept. Springvorm, appels, alle nodige ingrediënten zoekt ze bij elkaar. Tommie de hond ligt in zijn mand, en kijkt verschrikt naar Jasmijn. Als dit maar goed gaat, denkt hij. Jasmijn doet haar short om en haalt een mes uit de bestekbak. Met veel moeite snijd ze de appels in stukken. Tommie durft niet te kijken. Jasmijn leest verder in het recept. Mix de appels, leest ze. Ze haalt de mixer tevoorschijn. Stopt de stekker in het stopcontact en mixt erop los. Het meel stuift in een grote wolk om Jasmijn heen. ‘Oh nee vrouwtje, vrouwtje kom snel…’ blaft Tommie. ‘Wat is hier aan de hand’ roept mama. Met een lach van oor tot oor zegt Jasmijn: ‘Ik bak appeltaart voor jou en papa.’ Mama’s hart smelt, maar dit mag natuurlijk niet. ‘Ik vind het ontzettend lief van je Jasmijn, maar meisjes van zeven mogen echt nog niet alleen bakken. Als jij voor mama nu eens de plantjes water geeft, dan maak ik de appeltaart wel af.’ Jasmijn sputtert flink tegen, maar pakt uiteindelijk mokkend de gieter. In het voorbijlopen schopt ze tegen de mand van Tommie. ‘Klikspaan, ik ben geen vrienden meer met je.’ En ze giet zo een plons water over Tommie heen.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Depengevoed, je laat me lachen. Dit deden mijn kinderen toen ze klein waren ook, exact! De hond verraadde hen. We hebben er later vaak nog om gelachen. Heel goed geschreven, je bracht me terug naar tijden van weleer!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Depengevoed: ik zit dit voor te lezen aan mijn vrouw. De kinderen hebben net afgewassen. Weer een verjaardag waar dit soort verhalen achter elkaar de revu passeren. Erg leuk. Heel geslaagd om de hond als persoon op te voeren.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die arme hond zo nat te worden gegooid! En hij was alleen maar verstandig. Vermakelijk verhaal. Vlot geschreven en vlot te lezen. Leuk!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Depengevoed, je laat me lachen. Dit deden mijn kinderen toen ze klein waren ook, exact! De hond verraadde hen. We hebben er later vaak nog om gelachen. Heel goed geschreven, je bracht me terug naar tijden van weleer!
Dank je Marie, fijn dat mijn verhaal leuke herinneringen naar boven brengt.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Depengevoed: ik zit dit voor te lezen aan mijn vrouw. De kinderen hebben net afgewassen. Weer een verjaardag waar dit soort verhalen achter elkaar de revu passeren. Erg leuk. Heel geslaagd om de hond als persoon op te voeren.
Dank je Peter, leuk dat je het voorleest

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die arme hond zo nat te worden gegooid! En hij was alleen maar verstandig. Vermakelijk verhaal. Vlot geschreven en vlot te lezen. Leuk!
Dankjewel Edith, hij heeft tegenwoordig een regenjas aan :-)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn om even hartelijk te lachen om een ondernemend kind van 7 jaar dat je al handelend opvoert. Aan de start van het verhaal vermoed ik nog niet hoe oud de taartenbakster is om er door de reacties van de hond achter te komen dat iets niet pluis is. Goed gedaan om zo spanning op te bouwen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn om even hartelijk te lachen om een ondernemend kind van 7 jaar dat je al handelend opvoert. Aan de start van het verhaal vermoed ik nog niet hoe oud de taartenbakster is om er door de reacties van de hond achter te komen dat iets niet pluis is. Goed gedaan om zo spanning op te bouwen.
Hartelijk dank voor de fijne feedback.