Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#182 Het is maar een hond

Het is maar een hond Zijn neus in de stront Een lik, ai jakkes, recht in m'n bakkes Als harten huilen, zij met hun muilen. Staarten kwispelen, Adems lispelen, Ogen die kijken, Mijn ziel gladstrijken Het is maar een hond Zijn neus in de stront Een lik, ai jakkes, recht in m'n bakkes Springen met poten, lieve malloten, Hoog in de lucht, Bij mij geen zucht, Vrij van alle sores, Niks drukkende mores. Het is maar een hond Zijn neus in de stront Een lik, ai jakkes, recht in m'n bakkes

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Greetje Kruidhof, Moeilijk hoor, februari ook wel sprokkelmaand genoemd, zou springen betekenen. Dan ook nog straattaal. Amsterdams geeft mij input. Veel geluisterd naar beats en allerlei rappers deze week. Kortom hele leuke inspirerende opdracht, die mij deed reizen op google! Dank je wel.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mw. Marie, Leuk he, rappers luisteren en zelf proberen. Ik heb er ook van genoten tijdens het schrijven! Het onderwerp van je rap is heel origineel en toch herkenbaar. Het refrein is erg goed, vind ik. Relativerend en speels. Ik kan merken dat je naar beats geluisterd hebt want het ritme loopt heel goed. Graag gelezen. Mocht je nog willen schaven, sommige zinnen (bijvoorbeeld in couplet 1) vind ik wat voorspelbaar. Misschien kun je daar nog wat mee en je rap zo aanscherpen. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, volgens mij een zeer geslaagde rap! Zit een mooie boodschap in, en als het om honden gaat heb je mij al gauw op de knieën! Ik heb genoten! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mw. Marie, Leuk he, rappers luisteren en zelf proberen. Ik heb er ook van genoten tijdens het schrijven! Het onderwerp van je rap is heel origineel en toch herkenbaar. Het refrein is erg goed, vind ik. Relativerend en speels. Ik kan merken dat je naar beats geluisterd hebt want het ritme loopt heel goed. Graag gelezen. Mocht je nog willen schaven, sommige zinnen (bijvoorbeeld in couplet 1) vind ik wat voorspelbaar. Misschien kun je daar nog wat mee en je rap zo aanscherpen. Schrijf ze! Greetje Kruidhof
Dank je Greetje en zo snel al, fijn! Ik heb in couplet 1: Weg pijn in je hart, dan toch voor mijn part vervangen door: Ogen die kijken, Mijn ziel gladstrijken. Ik ben het met je eens, deze twee regels waren niet 100% naar mij zin. Nu ineens vind ik ze wel. Dank voor je mooie woorden en opbouwende advies. Leerzaam! En heel leuk deze opdracht, dank je wel.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, volgens mij een zeer geslaagde rap! Zit een mooie boodschap in, en als het om honden gaat heb je mij al gauw op de knieën! Ik heb genoten! :thumbsup:
Ton bedankt voor je reactie en je compliment, ga er van genieten!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, volgens mij een zeer geslaagde rap! Zit een mooie boodschap in, en als het om honden gaat heb je mij al gauw op de knieën! Ik heb genoten! :thumbsup:
Ton bedankt voor je reactie en je compliment, ga er van genieten!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, een straathond in de rap. Poëzie met een beat. :thumbsup:
Leuk Stella dat je het ziet als een straathond, ik zag het als mijn eigen hond. Zal het hem zeggen! Dank voor je compliment, ga daarmee een mooie zondag tegemoet.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Ik heb je rap voorgedragen aan mijn labrador, een oud beestje waar niet veel rap meer in zit. Toch had ik de indruk dat ie luisterde en iets pittiger uit zijn ogen keek. Leuk hoor die raphond van je. :nod:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een levendige beeldende rap waar vliegende vaart en een mooi ritme in zit en bovendien een kostelijke ode aan de trouwe viervoeter. Ik zag hem springen en "hond" zijn, zoals toch alleen een hond kan zijn! Deed mij denken aan het eveneens levendige gedicht van Den Schoolmeester (Gerrit van der Linde). Je weet wel : Een hond is vermaard Om zijn gezellige aard En 't kwispelen van zijn staart. Zijn neus, doorgaans rond, staat gewoonlijk in 't front, En zo lang die maar nat en fris is, Is 't een bewijs, dat meneer zo gezond als een vis is

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Ik heb je rap voorgedragen aan mijn labrador, een oud beestje waar niet veel rap meer in zit. Toch had ik de indruk dat ie luisterde en iets pittiger uit zijn ogen keek. Leuk hoor die raphond van je. :nod:
Fantastisch Marijcke je hond in de revalidatiesetting. Doe vooral rustig aan met die ouwe heer, in deze vreselijke kou! Een warme knuffel voor hem.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een levendige beeldende rap waar vliegende vaart en een mooi ritme in zit en bovendien een kostelijke ode aan de trouwe viervoeter. Ik zag hem springen en "hond" zijn, zoals toch alleen een hond kan zijn! Deed mij denken aan het eveneens levendige gedicht van Den Schoolmeester (Gerrit van der Linde). Je weet wel : Een hond is vermaard Om zijn gezellige aard En 't kwispelen van zijn staart. Zijn neus, doorgaans rond, staat gewoonlijk in 't front, En zo lang die maar nat en fris is, Is 't een bewijs, dat meneer zo gezond als een vis is
Dank je Edith. Even Jacob van Lenneps levensverhaal van de Schoolmeester gelezen. Heel mooi compliment geef je me, ik heb nu een heerlijke avond! Maar of ik de schoolmeester kan benaderen... Leuk dat ik door jou op dit forum weer een reisje gemaakt heb op google!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw Marie,je hebt me volledig ingepakt. Met het ritme en de tekst. Ga het straks voor ze rappen ;)
Blij dat ik jouw viervoeters een leuk momentje kon bezorgen! Dank voor je mooie compliment, het is niets voor mij, maar heel leuk de uitdaging aan te gaan.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mw. Marie, Dit is ware knuffel~rap. Ik heb ervan genoten en als ik een staart had, dan zou ik kwispelen nu.
Dank je Levina. Je laat me lachen, ik zie het voor me. Fijne avond.