Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 182 - Tijd

Dicht op mijn huid kleeft droog en onbeholpen mijn fijn verkruimeld schild, verschilferd schild dorstend naar het zout dat ik toen weerde kotsend op de tijd die mij verteerde Tijd in scherven nu en koud, mij nu schaamteloos verbouwt, jij in scherven nu en oud, mij nu schaamteloos onthoudt van Ari Tijd, tijd, tijd ik dorst naar februari toen jij mij vroeg ach Ari te vroeg Diep in mijn huid zwemt zat maar onverdroten mijn straal verdunde bloed, bezopen bloed krijsend om het hart dat ik verstootte kwijnend mijn bestaan dat ik verklootte Tijd in scherven nu en oud, mij nu schaamteloos onthoudt, jij in scherven nu en koud, mij nu schaamteloos verbouwt om Ari Tijd, tijd, tijd ik dorst naar februari toen ik jou vroeg mijn Ari te laat

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Elsevdr, Dat refrein is heel goed, vind ik. En ook speels dat je de regels daarvan de tweede keer op andere plekken zet, dat werkt heel goed. Je speelt met woorden en tijd en regels daar, de klanken komen terug, en het ritme loopt ook. Graag gelezen! Mocht je nog willen schaven: af en toe vind ik de coupletten wat te dramatisch, en dat doet wat mij betreft afbreuk aan deze rap. Maar dat is doseren en schrappen en schrijven, dat kun je wel (als je het wilt, natuurlijk). Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het refrein ook erg goed, mooi dat je het net wat anders weergeeft waardoor ik even moet kijken en herlezen: wat staat er nu? Ik moet sowieso goed lezen en bedenken, want je raakt volgens mij best diepe thema's. Daardoor leest het voor mij iets meer als een melancholisch gedicht, maar dat kan een rap wellicht ook prima zijn ;) Je hebt mooie taalvondsten, hou ik van.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Yo Elyse helemaal eens met bovenstaande reacties. Het refrein is te gek. Voor een rap vind ik het taalgebruik wat ‘liefjes’ op kotsend na, toen dacht ik yes ze gaat los ;). Hij is weer fijn, in ieder geval en helemaal in jouw stijl. :{}

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse. Indringend, mooi je thema ouder worden en liefde niet in je leven, eerst te vroeg voor de hp en nu te laat en toch de hunkering ernaar. Graag gelezen, fijn weekend.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, ... ik werd even doorelkaar gerammeld (op een vriendelijke manier, hoor.) Maar na lezen en herlezen, ook van de reacties, komt het naar boven. Wat schrijf je toch geweldig. :thumbsup: :nod:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Greetje, dank je wel voor je reactie en feedback, ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb geen verstand van rappen, maar wel vind ik die rappers soms echte dramaqueens. Dus dacht ik, ik gooi er wat drama tegenaan. :) (Gelukkig is het niet autobiografisch. ;)) @Erik, bedankt voor je fijngevoelige reactie en compliment! :) @Nancy, dank! Voor minder liefjes losgaan zal ik bij jou in de leer gaan (hoewel ik al kotsend schaamteloos verbouwd en verteerd worden terwijl er straalbezopen bloed in mij rondzwemt en wat nog niet al, toch eigenlijk wel aardig welletjes vind.) :lol: @mw. Marie, indringend ja, zo voelde het wel toen ik het schreef. Behoorlijk slopend dat rappen. ;) Dank voor je reactie! @Riny, wat een geweldig lieve reactie! :{} @Ton, ik doe jou ook in geen honderd jaar na! Dank je wel voor het lezen en herlezen, ik ben blij dat je me kon volgen. Aan allen: ik werd deze week weer eens overspoeld en had helaas geen tijd om op jullie teksten te reageren. :crybaby: