Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 182 - Febbe noem ik jou, februari

Oh Febbe ‘k vrees jou het meest heel langzaam zie ik wel dat je verandert. Maar Febbe tis mooi geweest mijn ziel verlangt nu echt weer naar die ander. febbe noem ik jou, februari sprint toch sneller dan een Ferrari vier weken uit de bocht breken het gedrocht de winterkoude liquidatie spartelt op je rug poetin blaft je t’rug als halbe uit de democratie korter wordt je macht later tot de nacht lentevol assimilatie Oh Febbe ‘k vrees jou het meest heel langzaam zie ik wel dat je verandert. Maar Febbe tis mooi geweest Mijn ziel verlangt nu echt weer naar die ander. Febbe ‘k laat je los, februari als leeuwen op een jeepsafari brullen wordt een grom Valentijn weerom chocola maar geen sensatie bloemen wel voor tien kramer niet gezien spelen van capitulatie roken nu de pijp tobacco nog ten spijt rap van een reanimatie Want Febbe ‘k vrees jou het meest heel langzaam zie ik wel dat je verandert. Maar Febbe tis mooi geweest mijn ziel verlangt nu echt weer naar die ander.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1e, 3e en 5e strofe zijn het refrein en moet een beetje 'zangerig' gelezen worden. 2e en 4e zijn de snelle coupletten :) en de klemtoon op á bij 'democrátie', om in het ritme te blijven. Rap-dichterlijke vrijheid, noem ik het maar ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Erik Jan de Bruijn, een rapgedicht vol associaties, vol klank en coupletten die lekker snel gaan- leuk! Ook de personificatie van Februari in Febbe vind ik mooi: het klinkt lief terwijl de rest minder lief is. De knipoogjes naar de politiek en de Spelen doen het ook goed. Klinkt goed, loopt goed, graag gelezen. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Erik. Rap met alle hoogtepunten van februari, actueel. Febbe, leuke vondst. Ik krijg de associatie met Phaebe. Fijn weekend.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erik, ... geweldig. Op naar maart?
Ik hoop het wel Riny! Duurt gelukkig niet lang meer, maar het venijn van februari zit nu in die laatse week. Nog even volhouden ;)