Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#182 Stop

STOP (Rap gedicht) Later word ik niet groot niet groter dan ooit, nooit jong ben ik zeker niet dood slaat ‘t volwassen zijn raak dramt ‘t verstand door de kaak, staak Kies dan de kant van hun, hen die steeds spelen met ‘t spel, stel dat het is beter dan dood, voordat het leven begint en bindt en int en int rammelt het bottengestel woekert wijs als gezwel, dan leef je niet, niets gewonnen krappe hokjes, verzonnen door doodseskaders van bling en bling dasje bepaalt met ping en ping vlug vinger ving, praatjes gevuld gaten van gaatjes geslagen, slaat in je ziel van kinderkind zo fragiel tot groot mens is geschopt, propt gewassen schoren, geschopt, stopt Stop de hokjes en persen, blijf daar, hier.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, STOP hier een telegram van Ton STOP Met plezier gelezen STOP Klinkt erg nieuwerwets STOP Maar ik vind het helemaal top STOP Ga zo door STOP

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow! Ik keek een beetje voor inspiratie, hoe anderen deze opdracht aanpakken, maar ik vind dit echt te gek! Mooie taalvondsten, lekker ritme en er zit ook nog echt een goed verhaal in. Knap!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Door alle rijmwoorden is dit een echte rap geworden! Je hebt veel 'oo' klanken en 'aa' klanken gebruikt, ook door de zinnen heen waardoor het gedicht een geheel wordt. Bovendien zit er veel tempo in de tekst die het heel goed doet in een rap, en je hebt het over het alledaagse leven zoals de eerste dichters en de rappers nu het vaak doen. Mocht je nog willen schaven, kijk dan eens of je het ritme nog strakker aan kunt houden. Dat kan betekenen dat je anders moet afbreken maar dat is met al jouw rijm en klank helemaal niet erg. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Erik Jan dankjewel. Ik ben blij met je enthousiaste teactie en compliment. Poëzie coach dankjewel. Wat het strakker maken, andere afbrekingen snap ik helemaal wat je bedoelt. Heb er veel mee gespeeld en merk dat ik het lastig vind om het anders dan zoals het nu is te doen omdat het als een rapliedje in mijn hoofd zit en niet als gedicht. Erg leuke opdracht trouwens. Dankjewel daarvoor en voor je waardevolle feedback.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, Nancy, hoe jij met woorden en klanken kunt spelen. Of moet ik zeggen toveren? Ik zit vol bewondering. :nod: Of ik het mooi vind is wat anders, of het een rapgedicht is, ik zou niet weten, maar het is een indrukwekkend stuk creativiteit. Proficiat. :nod:

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy Dit is een hele "mooie" tekst. Met het ritme heb ik meer problemen. Dat krijg ik er niet uit. Maar dat ligt aan mij en niet aan jouw rap! 8) Ik voel hier wel een vrij grote gelatenheid in weggestopt... Heel goed gedaan!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Marijcke, Jan en Edwin, bedankt voor jullie fijne reacties. Wat betreft het ritme Jan, ik kan me voorstellen dat je dit niet pakt. In mijn hoofd zit een rapliedje ipv een rapgedicht, vandaar dat het wat veel gevraagd is van de lezer.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig klinkerrijm ! En wat een ritme. Die korte rijmwoorden aan het eind. Heel leuk bedacht. Klinkt als een klok!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, wat een kracht in je rap. Ik word net als bij 'echte' rappers door elkaar geschut. Heel goed qua rap, voor zover ik er iets van begrijp, goed gelukt. Zelf hou ik meer van rust, omdat mijn leven al zo turbulent is, maar dat is volledig persoonlijk hoor. Fijn weekend.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vette beat Nancy. Sick! Ik vind je taalgebruik heel mooi. Je hebt je serieus en met succes ingeleefd in het rapgebeuren. Chapeau!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mw Marie, dankjewel. Ik ben alleen wild op papier :unibrow: fijn weekend. @Stella yo biatch het zuigt aan alle kanten dat je ziek bent :lol: Dankjewel :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella yo biatch het zuigt aan alle kanten dat je ziek bent :lol: Dankjewel :D
:D :D :D Je maakt me de pis nie lauw, vrouw Hoe vaker ik je rap lees hoe vetter de tekst wordt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op SOL kan het raar lopen Hier kan ik helaas geen touw Aan vast knopen Jammer is dat nou Maar zo gaat soms, helaas Pindakaas Het ritme loopt lekker Da's waar Het klinkerritme is zonneklaar Nancy, daarom zeg ik knap gedaan deze rap!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Yo Karinska Is je snapper van de wapper Ik ben een vliegensvlugge rapper over tijd die steeds sneller gaat dan dat het kinderhartje slaat Dat ons lijf ons niet moet leven Dat we jong moeten beleven alsof we stil zijn blijven staan Recht, niet als een banaan Blij dat je hier kwam hiphoppen Ik ga nu weer spelen met mijn poppen :D

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Nance, ... wat heerlijk dat antwoord aan Karinska. Jij hebt echt een trommeltje met woorden in je hoofd zitten; even rammelen en hup dan komen ze getransformeerd in zinsvorm naar buiten. Wat een lenigheid. :thumbsup: :lol:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
YO Nancy, chick, je ben een topper ik meen een echte, da's geen showstopper Hier op SOL kan 't raar lopen 'k heb je rap nu beter gesnopen je tekst is helder, zonneklaar tis gedaan met onze jeugd maar maak van de nood altijd een deugd vandaag is rood de enige kleur op mijn wangen want het leven in mij is niet dood maar vol verlangen naar de deur die altijd openstaat voor raps, gedichten en meer toffe dingen op taalgebied teeds opnieuw, keer op keer ter lering en ter vermaak iets plaatsen, waar een ander wat in ziet hoop dat je het goed vind dat ik mijn rap nu staak ga dus weer lekker spelen, kind met je poppen 'k denk dat ik hier maar moet stoppen

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
:lol: :lol Karinska ik vind dat SOL ons moet verplichten Niet voor de massa te zwichten Vanaf nu alleen nog feedback rappen Dan gaan wij nooit verleppen

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: :D Lijkt mij een strak plan he-le-maal chill maar ik ben bang dat niet iedereen dat kan of wil wel lekker no spang het wordt hier dan rete-stil de vraag is of je dat wil Dus Nance, jij stoere chick denk dat het blijft bij jij en ik... Pfff, het wordt tijd dat het weer woensdag wordt #nieuwe opdracht :ontopic:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy en Karinska, wat gaan jullie lekker los! Prachtig, daar kan ik zó van genieten, echt hartstikke leuk! Maar inderdaad, Karinska; ik kijk uit naar de nieuwe opdracht, woensdag. En dan hoop ik, dat jullie, malle meiden, Ons SOL'ers blijven verblijden Met heel veel tofs in onze taal Waaraan ik altijd mijn hart ophaal, Ervan geniet en lig in een deuk Want jullie doen het reuze leuk! :thumbsup: <3 :{}

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy en Karinska, wat gaan jullie lekker los! Prachtig, daar kan ik zó van genieten, echt hartstikke leuk! Maar inderdaad, Karinska; ik kijk uit naar de nieuwe opdracht, woensdag. En dan hoop ik, dat jullie, malle meiden, Ons SOL'ers blijven verblijden Met heel veel tofs in onze taal Waaraan ik altijd mijn hart ophaal, Ervan geniet en lig in een deuk Want jullie doen het reuze leuk! :thumbsup: <3 :{}
Hey Ton, thanks, ouwe bro jij zit ook lekker in de flow leuk dat je weer effe kwam lezen jouw rap´s mogen er ook wel wezen dus join de gang we zijn niet streng en best wel aardig prettig gestoord daarvoor is lenigheid het woord Taal is, zeg maar, een beetje ons ding het levert ons echter geen enkel ping ping Wat mij betreft is het nu klaar Dus ga ik kappen en zeg maar Dag Allemaal, met dank aan juf Ank, het is de waarheid en geen nep Deze SOL-er zegt: it's a WRAP wrap wrap