# 182 rap gedicht/ geniet er van

21 februari 2018 - 12:22
Februari koud en guur ijspegels aan de schuur Wel meer zon dan januari net terug van een jeep safari Kunnen de schaatsen uit het vet Heel misschien elf steden pret Klein en groot op het ijs Jong en oud, blond en grijs Geniet er van zo lang het kan Ga er op uit en trek je plan Februari koud en guur ijspegels aan de schuur Wel meer zon dan januari net terug van een jeep safari

7 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
22 februari 2018 - 9:50
Beste Wilfredbreda, Ik ben het helemaal met je eens dat als het dan toch koud en guur moet zijn, ik ook ijs wil... Het is koud in deze rap, maar de schrijver laat zich er niet door inpakken en trekt zijn eigen plan. Mocht je nog willen schaven: het ritme hapert af en toe. En ik wil best wat meer over die safari lezen, dat is een leuke zin maar ik vind hem nu te weinig verband hebben met de rest van je tekst. Schrijf ze, Greetje Kruidhif

23 februari 2018 - 17:01
Dat is met recht februari-inspiratie, wilfred Ik hoor er duidelijk het ritme in (eigenlijk kan ik het haperen niet ontdekken, maar dat zal wel aan mij liggen)

8 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 10:11
Wilfred, knappe rap. En ja dat schaatsen, daar heb je me! De jeepsafari regel komt voor mij ook uit de lucht vallen. Maar dat heb ik bij de rappers ook, dat ik het niet kan volgen. Misschien in een volgend couplet verhelderen, de kou en de warmte tegenstelling uitbuiten? Wordt het 'ronder' van, zoals men weleens zegt. Fijn weekend.

24 februari 2018 - 13:38
Bedankt voor jullie reacties. De jeepsafari regel kwam spontaan bij me op. Misschien verwerk ik nog de tegenstelling in een volgend couplet, Mw.Marie.

7 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 15:08
Hoi Wilfred, in de titel staat 'geniet ervan'; dat heb ik zeker gedaan! Leuke uitwerking van het thema! En die jeepsafari past volgens mij wel in het seizoen, als je toch de kou ontvlucht kun je maar beter een jeepsafarietje meepakken! :)