Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#181 Een onbewuste ontmoeting.

Veertien februari is de dag van contrast. Het gaat van vlinders in buiken naar knikkende knieën, tot benen die het begeven door een maag vol met drank. Kijk hier, in een klein café. De stamgasten regelde allen iemand voor een datingspel, daarom zijn de muren rood. Op de dansvloer staan tafels, en achterin zijn de wc’s. Daarbinnen staat een jongeman, strak in pak, hij knipoogt naar zijn spiegelbeeld. Naast hem hangt een man in het urinoir. Het gezicht in de aanval met de armen rond de rand. Zijn kleren zijn versleten, gescheurd en stinken naar kots. De jongeman spuit een testmonster parfum leeg in zijn strakgetrokken kapsel. Er loopt een dame op de bar af. Gesprekken vallen stil bij haar entree. Zelfs de vrouwen zijn enthousiast onder haar aanwezigheid, deze vrouw werkt voor een magazine. Ze vraagt naar Jonathan, en spreekt de kastelein met Marc aan. Dat zij die onbekende sloeber in een hangpot met geluk zal huwen, zal bijna iedereen verrassen. Alleen de barman zal dat voorzien, maar nu nog niet. Hij glimlacht, dimt de lampen en kondigt haar bezoek aan. Iedereen kijkt op als Jonathan de zaak inloopt. Charmant als altijd, en nu op zijn top. Hij glimlacht, focust zijn blik op de schone en loopt eropaf. Het tappen van zijn gelakte molières op het met bier gedrenkte eikenhout overstemt de muziek en het valt in de maat. In het café wordt gefluisterd en op de wc vindt een hoopje ellende zijn kracht bij elkaar. De muur wordt weggeduwd en opzoek naar balans wordt de klink gevonden. Een dronkaart strompelt naar buiten, via de schouders van mensen vindt hij tastend de weg. Helemaal tot buiten, op het terras stort hij ineen. “Bel een ambulance” roept er iemand. In de armen van de broeders doet de man een poging taal te vormen. “We worden bespied” zegt hij, maar praat met vier tongen en blijft ongehoord. Met een extra maagspoeling op zijn kerfstok blijft hij met gesloten gordijnen het weekend in bed.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassende tekst Mijboogert. Ik probeer de draad te volgen, af en toe hapert er een zin in mijn beleving. Bijv.: De stamgasten regelde allen iemand voor een datingspel: regelden iemand voor een datingspel. Deze zin: . In het ongenoegen van niemand, deze vrouw werkt voor een magazine. Ook hier en daar wat verschrijvingen verassen: verrassen. Je schets een helder beeld: voor de een is Valentijnsdag top, voor een ander ellendig. Fijn weekend

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie Ik kan het zeer waarderen. Heb die tweede zin herschreven en de aanpassing gemaakt. Thanks!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Michael, klinkt als een gezellig kroeggie, haha. Leuke schets van wat zich daar afspeelt, alleen ben ik het met mw.Marie eens; hier en daar kan ik het niet helemaal volgen. Maar wel graag gelezen vanwege de entourage!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het zeker een verhaal met potentie, wanneer duidelijk wordt wat er precies aan de hand is. De beelden die je beschrijft zijn goed geschreven, ik zie de kroeg, maar wat zich er afspeelt, is mij niet duidelijk. Wie is wie, wie versiert wie en wie is er nou zo dronken op het eind? De personages zijn heel erg diffuus, net als hetgeen dat zich nu precies afspeelt. Wel graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton badhemd & Schrijfcoach Mike. Bedankt voor je reacties. Ik begrijp wat er bedoeld wordt. Waarschijnlijk zoom ik niet genoeg in om het uit de verf te krijgen. Misschien zijn het teveel elementen voor een kort verhaal.