Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 181 - Valentijn

Wekelijkse schrijfopdracht # 181 – Valentijn Engel Valentientje zit met haar viool op een wolk. Ze weet dat het Valentijnsdag is en dat er nog cadeaus gekocht moeten worden. Wat een drukte zo op het nippertje. Ach kijk daar nou toch, een jongeman in de zenuwkreukels, loopt van de ene etalage naar de andere, wrijft met zijn handen over zijn gezicht en hij kijkt onrustig rond. Daar zal ik wat aandoen, Valentientje legt haar viool aan en speelt de Serenade van Schubert: Leise flehen meine Lieder … , dat zal hem wel kalmeren. En inderdaad Gerben - zo heet onze man - ontspant zienderogen. Hij kijkt wat rustiger in de diverse etalages. Dan klaart zijn gezicht op: een boekhandel. Opgewekt stapt hij naar binnen. Heel uitnodigend ligt vlak voor zijn neus op de toonbank: ‘Vrouwen die lezen zijn gevaarlijk.’ Valentientje speelt door en Gerbens ogen stralen. Ja, dat zullen we beleven … Hij koopt dat boek, zijn Ineke mag best wat pittiger worden. Valentientje glimlacht. Even later belt hij bij Ineke aan. Met een lach neemt zij het cadeau in ontvangst, trekt hem gauw naar binnen want het begint te waaien. Daarnet heeft ze de weersvoorspelling gehoord en die beloofde niet veel goeds. Ze omhelst hem onstuimig. Bij het lezen van de titel schatert zij het uit. Gerben kijkt bedenkelijk. Hij snapt het niet helemaal. Valentientje inmiddels wel en ze blijft maar doorspelen. Ineke neemt hem bij de arm en duwt hem de slaapkamer binnen. De omgeving is grijs. Grijze dekbedden, grijze badjassen … Ach, arme Gerben hij weet niet wat hij ervan denken moet. ‘Ziezo,’ zegt een strijdlustige Ineke, ‘nu zul je wat beleven.’ Uit een nachtkastje pakt ze een paar rammelende attributen en gooit een verbouwereerde Gerben op bed. Valentientje speelt nog even door en dan vindt zij het welletjes.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Openingszin treft doel: Engel Valentientje zit met haar viool op een wolk. Bedankt dat ik als lezer het vervolg zelf mag invullen. Onstuimig, dat wel. Vijf voor twaalf, zie ik, tijd om naar bed te gaan... Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
LOL, met plezier gelezen Riny, Ik zag een grijze muis met wel 50 tintjes behang voor me ;)
Darkvaelly, Dank voor je reactie. Dat doet me goed.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Openingszin treft doel: Engel Valentientje zit met haar viool op een wolk. Bedankt dat ik als lezer het vervolg zelf mag invullen. Onstuimig, dat wel. Vijf voor twaalf, zie ik, tijd om naar bed te gaan... Met veel plezier gelezen.
Peter, ... dank je wel. Je mag gebruik maken van dat engeltje, hoor> Zij staat bij mij op een plank in de boekenkast en houdt in de gaten wat ik zoal lees. Je zou kunnen zeggen: zij inspireert me. Het lijkt wel of ik in engelen ga geloven? Leuk, had ik nooit achter me gezocht. Wat schrijven al niet met je doet, het gaat maar door. Fijn dat je het met plezier hebt gelezen. :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker ondeugend verhaal, leuk om te lezen!
Hallo Kruidnagel, ... jouw reactie doet me wat. :nod: Dankjewel.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Valentientje speelt nog even door en dan vindt zij het welletjes." Kan ze het niet meer aanzien? Of komt er vanzelf nog meer? Alleen Valentientje weet het! :lol:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, bijzonder leuk verhaal, onverwachte wending. En ja, ondeugend, haha! Mooi opgebouwde verhaallijn. Houd je engeltje in de boekenkast in ere, als zij jou zo inspireert!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker ondeugend. Ik lig niet in de zenuwkreukels, maar in de lachkreukels.
Dag Levina, ... leuk, hè? dat zo'n opdracht zo met je op stap kan gaan. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
"Valentientje speelt nog even door en dan vindt zij het welletjes." Kan ze het niet meer aanzien? Of komt er vanzelf nog meer? Alleen Valentientje weet het! :lol:
Valentientje is verstandig, Jan. Zij weet wanneer ze zich beter kan terugtrekken. Het stel moet het nu zelf maar ontdekken. Bovendien kunnen de lezers er hun eigen interpretaties op los laten. Wordt het te gek, dan kan zij altijd nog ingrijpen. Zoals je zegt: Alleen Valentientje weet het. Dank voor je reactie, Jan.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, bijzonder leuk verhaal, onverwachte wending. En ja, ondeugend, haha! Mooi opgebouwde verhaallijn. Houd je engeltje in de boekenkast in ere, als zij jou zo inspireert!
Hallo Ton, ... dank je wel. Het engeltje, pak ik nu wat vaker op. Haha, het verhaal ging met me op de loop; een hele verrassing.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Heel erg leuk, jouw bijdrage, en hoe waar is de titel "vrouwen die lezen zijn gevaarlijk", zoals Gerben aan den lijve ondervindt, haha! Misschien kan hij zijn boek nog terugbrengen naar de winkel, want ZIJN - 50 tinten- grijze muisje heeft haar eigen kleurrijke fantasie hervonden zonder een letter gelezen te hebben in zijn cadeau. Van mij mag Valentientje vaker uit de kast komen (jouw kast, bedoel ik) :lol:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ... haha, wat fijn om je reactie te lezen. Ik kan er alleen maar aan toevoegen: zo is het maar net! Dank voor je reactie. :nod:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met plezier gelezen, hele letterlijke en leuke invulling van de opdracht! Valentientje op zijn wolkje, die de mensjes een beetje bekijkt... Het was een moeilijke opdracht, qua techniek, maar in deze inzendingen vind ik bijna geen innerlijke weergaven van de personen, terwijl er toch een goed beeld wordt gegeven van de personages, knap!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk zoals Valentientje de mensen kan bewerken en hun stemmingen kan beïnvloeden met haar muziek. Ze heeft heel wat op haar geweten.