Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#181 - Liefde 41

Het water uit de plas spat op. Hij loopt onverschrokken door, dwars door de stromende regen. Vlak achter de tram steekt hij over. Zijn laarzen klinken dof op de straat als hij een sprintje trekt om veilig aan de overkant te komen. Bij het houten bloemenkraampje gaat hij naar binnen. Zijn uniform is goed te zien door het zijraam. Hij praat met veel handgebaren en dan volgt er een lach. Na niet al te lang komt hij weer naar buiten met een bosje rode rozen geklemd in zijn leren handschoen. Hij kijkt omhoog. De regen loopt over zijn gezicht. Er volgt een gelukzalige glimlach. Hij duikt in zijn kraag en loopt weer stevig door. Bij de wachtpost steekt hij zijn rechterarm en hand in een vloeiende beweging naar voren. Na wat discussie, die al snel verandert in vrolijkheid, krijgt hij een paar bemoedigende schouderklopjes van de andere soldaten. Voorbij het staal en prikkeldraad van de versperring, vervolgt hij zijn weg de Joodse buurt in. Bij de portiekwoningen aan de Valkenburgerstraat staat hij stil. Hij pakt een briefje uit zijn zak en kijkt zoekend rond. Het bosje bloemen verdwijnt achter zijn rug. Hij klopt op het raam van een benedenwoning en tuurt naar binnen. Hij steekt even zijn hand op en er verschijnt een brede grijns op zijn gezicht. Met een huppeltje loopt hij naar de voordeur. Die zwaait open en een jonge vrouw met rode lippen en donker golvend haar springt naar buiten. Ze gooit haar armen om zijn nek en kust hem door op haar tenen te gaan staan. Ze slaat haar handen voor haar mond als ze de rozen ziet. Dan trekt ze hem mee naar binnen uit de regen. Hij kijkt nog snel een keer voorzichtig om zich heen en sluit de deur achter zich.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een rotstreek, Rik, ik wil verder lezen! Waarom mag ik niet mee naar binnen? Prima werk. Met weinig details roep je een zee van associaties / herinneringen bij mij op. Niet per se de leukste, maar deze natuurlijk wel.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rik, bijzonder, deze verboden (?) of dan tenminste onmogelijke (?) liefde. Zonder veel expliciet weer te geven, met enkele details de setting goed overgebracht! Chapeau!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door deze setting is het niet alleen mooi, maar ook nog eens spannend. Ik sluit me aan bij PeterFD; het is een enorme 'bummer' dat het verhaal afgelopen is.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle reacties! Excuses voor het open einde. Ik had de opdracht: 'vanaf een wolk naar beneden kijken' redelijk letterlijk genomen en bedacht dat de verteller niet door muren heen kon kijken.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het volledig eens met alle bovenstaande reacties, de tekst zit sterk in elkaar en je hebt de opdracht zonder foutjes uitgevoerd.
Ik had de opdracht: 'vanaf een wolk naar beneden kijken' redelijk letterlijk genomen en bedacht dat de verteller niet door muren heen kon kijken.
Hahaha, dat is juist goed! Zo kan de lezer zelf een invulling geven. De ene zal denken dat ze elkaar meteen bespringen, terwijl een ander ze eerst nog rustig een kop koffie ziet drinken. Graag gelezen!