Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #181 – Valentijn op het strand

Ze is niet jong meer maar ziet er toch jong en kwetsbaar uit, zoals ze tegen de wind in door het zand vooruit ploetert. Er zijn meer mensen op het strand, zoveel stelletjes. Soms een eenling, onverstoorbaar foto’s makend van de zonsondergang. Zij bekijkt het van een veilige afstand. Loopt dan verder, zoekend, rondkijkend. Verwacht ze iemand? Misschien zoekt ze iemand die van honden houdt want zij heeft een teckel in een hondenwandelwagentje. Het diertje steekt af en toe zijn snuitje uit een geruit dekentje. Het voorttrekken van het karretje gaat moeizaam in het rulle zand. Ze loopt verder naar het glimmend stuk nat zand vlak voor de branding. Daar blijft ze staan, met wapperende haren in de wind. Haar blik is naar de golven gericht die onregelmatig met schuimkopjes tegen het zand klotsen en zich dan weer grommend terugtrekken. Ze kijkt op haar horloge en draait zich ontspannen om, in de richting van de duinen. Ze straalt een aangename rust uit. Plotseling verandert haar houding, ze heft haar hoofd op, haar schouders bewegen. De hond snuffelt nieuwsgierig in de lucht. De vrouw lijkt met inspanning te turen naar iets dat verderop beweegt. Een forsgebouwde man van middelbare leeftijd komt vanaf het strandcafé met haastige stappen recht op haar af. Ze zwaait naar hem en zet enkele passen in zijn richting. Even later omhelzen ze elkaar in een wilde rondedans. Hij geeft haar iets wat ik niet kan zien, het ziet er uit als een klein pakje. Ze haalt de hond uit het wagentje en laat hem loslopen. De man trekt het wagentje achter zich aan. Dan wandelen ze samen verder langs de branding Ik wend mijn blik nu af, ik gun mijn broer en mijn nieuwe schoonzus hun intieme momenten.

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het puntje kun je nog toevoegen Wirrewapper :) Je kunt je verhaal nog wijzigen. Ik vond het mooi, heb het graag gelezen. Een goede observatie en mooi eind. Ik twijfel alleen over de laatste zin, ik denk dat ik dat weg zou laten, omdat degene die observeert in mijn optiek niet zou wandelen.. En misschien wat meer witregels om het lezen iets makkelijker te maken. Maar dat is een kleinigheid.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi liefdevol verhaal. Ik ben het met Mariekes feedback eens. Die laatste zinnen hoeven er niet per se bij.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wirrewapper: je probleem met terugvinden onderwerp is gelukkig opgelost. Met genoegen gelezen. Klein dingetje: voortrekken is wat anders dan voorttrekken.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wirrewapper, Liefdevol verhaal met onverwacht en bijzonder mooi einde. Ik zie het zo voor mij, zo beeldend heb je het geschreven! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gevonden, ik had wat problemen met het karretje en een volwassen man die het achter zich aan trekt. Maar dat is mijn probleem :) Las lekker weg!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Wirrewapper, je verhaaltje leest lekker weg. Een mooi, romantisch en prettig beschreven beeld. Ik begrijp uit je reactie # 5 dat je e.e.a. hebt gewijzigd. Ik ken alleen deze en heb hem graag gelezen. Lief einde.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooi romantisch beeld schets je hier. Mooi zoals je de verwachting weergeeft van de vrouwspersoon, zonder een blik in haar innerlijk te werpen. Sfeerschepper.