Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#180 En de winnaar is

Schilderijtje ophangen aan mijn appartement muur. Dat gaat niet met mijn hamer, spijker, een plug inslaan, een passende haak erin draaien. Waarom maken ze de muren zo hard? Googelen is dan weer zò handig: Peerby. Nooit van gehoord, maar dat is precies wat ik zoek. Wat voor boormachine moet ik hebben, zoveel soorten zijn er, ik kan zo’n apparaat voor één dag huren. Precies wat ik wil, het wordt gebracht en opgehaald ook. Pff, wat voor muur heb ik eigenlijk. Beton? Dat zal het wel zijn. Voor tien euro kan ik een klopboormachine huren met betonboortjes. Inloggen, account aanmaken en betalen via iDEAL en klaar is kees. De grote box ligt voor me. Openen valt voor mij al niet mee. Na drie pogingen, klikt de doos open. Wat lief van de eigenaar een korte gebruiksaanwijzing met foto’s erbij. Het lijkt wel een Ikeapakket! Machine is zwaar, boortje erin, vastzetten met zo’n rare sleutel, goed vastdraaien. Ik heb kippenkracht, moet me lukken toch. Verlengsnoer nodig, natuurlijk is deze plek te ver van mijn geaarde stopcontact. Ik schakel de boormachine in, probeer tegelijkertijd recht op de muur te houden. Ik schrik van de oorverdovende herrie, laat het zware apparaat bijna vallen. Trapsgewijs opschakelen stond er. Opnieuw op de muur. Yep! Plug passen, nog lang niet de juiste maat. Opvolgende boor proberen. Ik sta versteld van mezelf, ik draai hem eruit en de nieuwe erin. Weer dat helse geluid, stof overal! Stofzuiger erbij, het gat en de rest op de vloer weghalen. Fantastisch: plug past, haak erin draaien met een tang en daar hangt mijn Tafelberg! Glimlachend van oor tot oor leg ik de box klaar om op te laten halen. Stuur een whatsapp naar de eigenaar. Lief: ik krijg direct twee duimen en een lachend gezicht terug!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag aan schrijfcoach Odile: Mag ik de naam van de site letterlijk noemen of moet ik daar wettelijk toestemming voor vragen aan de eigenaar? Fijne zondag!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, dit noem ik nou een echte overwinning! Je hebt zelf het schilderij opgehangen en dat hele proces zo goed omschreven, dat het heel goed voorstelbaar is hoe dat is gegaan. Compliment!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En zo is er weer een dag voorbij. Leuk verhaal, graag gelezen, Ook een fijne zondag avond gewenst.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En zo is er weer een dag voorbij. Leuk verhaal, graag gelezen, Ook een fijne zondag avond gewenst.
Dank je wel Wilfred.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed bezig, ik doe je het niet na. Ik vind het vrouwonvriendelijke dingen, boormachines. Je hebt het mooi verwoord :thumbsup:
Meta, dank je wel, geheel met je mee eens.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dan ben je echt de winnaar! Ik herinner me de euforie nog toen ik wist wat ik met een kroonsteentje moest doen. Overwinning op jezelf. Mooi beschreven.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schitterend mw Marie! En er zijn jammer genoeg nog meer vrouwonvriendelijke dingen. Mooi hoe je ons stap voor stap je proces laat zien. Zolang je maar met de boor niet door de hele muur bent gegaan. Kon je onmiddellijk een deur plaatsen :D Wat een overwinning voor je! Graag gelezen. (levert Peerby ook in België?!)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, ... prima, pront en prachtig verhaal. Ik leefde mee van A tot Z, het was ook een herbeleving. Wat een trots gevoel, hè.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan ben je echt de winnaar! Ik herinner me de euforie nog toen ik wist wat ik met een kroonsteentje moest doen. Overwinning op jezelf. Mooi beschreven.
Dank je Mechtilde. Wat een overwinning he zulke moeilijke apparaten. De winnaar is iets anders hier!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schitterend mw Marie! En er zijn jammer genoeg nog meer vrouwonvriendelijke dingen. Mooi hoe je ons stap voor stap je proces laat zien. Zolang je maar met de boor niet door de hele muur bent gegaan. Kon je onmiddellijk een deur plaatsen :D Wat een overwinning voor je! Graag gelezen. (levert Peerby ook in België?!)
Marlie, ja het maakt wat los hier bij de vrouwen. Idd jij hebt de winnaar te pakken: peerby. Een site voor sharing. Ik weet niet of dat in België is. Het is hier gestart door een paar mensen en het groeit nog steeds. Ik vind het een prachtig initiatief richting duurzaamheid en delen.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, ... prima, pront en prachtig verhaal. Ik leefde mee van A tot Z, het was ook een herbeleving. Wat een trots gevoel, hè.
Dank je Riny voor je mooie compliment. Ik hoop dat het bij jou ook goed afliep. De echte winnaar wil ik in het zonnetje zetten: peerby. Moet dat dus anders verpakken, want dat komt er nu niet uit.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jij bent een vrouw die van wanten weet. Als ik een boorster nodig heb waar ik waar ik die kan vinden. Een schilderijtje ophangen aan de muur van mijn kamer)(?) Het tweede zinnetje: Het lukt me niet om met de hamer een spijker in de muur te slaan en er een passende haak in te draaien.(?) Wat voor boormachine moet ik hebben? Er zijn zo veel soorten. Voor één dag kan ik zo'n apparaat huren. ... boormachine en probeer die... Kan een stofzuiger een gat weghalen? Ik zei al dat ik kon zeuren.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, dank je voor je reactie. Je opmerkingen begrijp ik niet zo goed, dat ligt vast aan mijn niet professionele kant. Wat de stofzuiger betreft, als je nog een paar handen in de buurt hebt, vriendin of zo, kan die de stofzuiger onder de boormachineboor houden terwijl je boort en dan stuift het stof niet alle kanten op. Tot zover de technische tips!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi mw. Marie, voor zover ik weet is er geen bezwaar tegen het benoemen van een site die een bepaald tijdsbeeld / handelingen aangeeft. Wat jouw verhaal betreft leest dit prettig, en de situatie is herkenbaar en zeker een overwinning.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank schrijfcoach Odille voor het commentaar. Dank voor het antwoord op mijn vraag. Ik ben altijd voorzichtig met het noemen, het mag dus Fijn dat het verhaal prettig leest.