Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#180 Wedden om een bot?

Zo, dat is ook weer gebeurd! Eten gehad, uit geweest met het baasje en nog even achter het teefje van hiernaast aangezeten. Zo’n klein kefgevalletje, niet dat je zegt; dat is nou een echte hond, zo een die achter ballen aanrent, stokken ophaalt en inbrekers verjaagt. Begrijp je wat ik bedoel? Maar ze rook alsof ze loops moet worden. Dus ja, toen moest ik er toch even achteraan, nietwaar? En nu lig ik lekker in mijn mand, naast de verwarming. ‘s Avonds houd ik alles in de gaten. Dan lig ik in mijn mand met mijn ogen bijna dicht, maar ik kan nog goed zien tussen mijn wimpers door en ik hoor alles. Het baasje en het vrouwtje zitten dan op de bank en kijken tv. Of lezen een boek, bellen met iemand of praten over hun werk, ouders of vakantie. Maar meestal doen ze daar samen op die bank dingen, waarbij ze hun vacht uit doen. Terwijl het vrouwtje helemaal niet zo vaak loops is. Nou ja, wel vaker dan honden, natuurlijk. Soms kan het baasje gewoon niet wachten; zo gauw als hij met mij uit is geweest pakt hij het vrouwtje beet, sleept haar naar de bank en begint haar dan te likken en te bijten, eerst bij haar snuit en dan tussen haar voorpoten. En het vrouwtje vindt dat allemaal maar goed. Die is niet zo als dat keffertje van hiernaast. Vanavond wil het vrouwtje tv kijken. Er is zo’n spel met mensen die moeten reizen en dingen oplossen, en dan kunnen ze geld verdienen of verliezen. Ze kunnen ook afvallen en dan moeten ze naar huis. En wie als laatste overblijft, krijgt al het geld. Het baasje vindt daar niets aan en wil liever met het vrouwtje een ander spelletje doen. Hij had bedacht dat ze samen iets doen op het aanrecht, de eettafel en de bank. Natuurlijk zonder hun vacht aan. Ze komen er samen niet uit en dan weet ik wel hoe het afloopt; het baasje krijgt zijn zin. Wedden om een bot? Het baasje zegt tegen het vrouwtje dat ze er dan maar om moeten tossen. Hij pakt uit zijn portemonnee zijn geluksmunt en het vrouwtje mag als eerste kiezen. Ik weet precies hoe hij dat doet; hij gooit die munt op en legt hem op zijn ene poot zonder dat het vrouwtje dat kan zien, dan kijkt hij en roept snel dat hij heeft gewonnen, omdat het ‘kop’ is. Ze rukken elkaar de vacht van het lijf en rennen naar het aanrecht. Ik zucht, draai me om in mijn mand en doe mijn ogen helemaal dicht. Hé wacht ‘ns, dan krijg ik toch nu een bot van jou?!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha,een grappig verhaal, Ton, hoewel ik zijn baasje toch wel wat dominant tegenover het vrouwtje vind. Dan is een hondenleven toch veel simpeler. Graag gelezen. :)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Meta, hartelijk dank voor je reactie. Met je eens dat het baasje een dominant reutje is, maar het vrouwtje ontloopt die spelletjes nou ook niet direct, dacht ik zo... :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, Ontroerend vanuit hondjes standpunt - een kefgevalletje dat loops wordt kan je nooit vermijden - grappig verteld - ze doen hun vacht uit, heel origineel! Weet je, je krijgt van mij twee botten, met een strik om! Heel graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, gezellig zondagmiddagverhaal. Ik kan er hartelijk om lachen! Fijne zondag.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marlie, dank je hartelijk voor je reactie! En dan ook nog twee botten met een strik erom! Je maakt het zo een topdag voor mij! Die botten kauw ik zo weg, maar die strikken hang ik boven mijn mand, hoor! :)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha Ton wat maak je me nu, sleept vrouwtje naar de bank. Die hond krijgt trauma’s bij het zien van dit alles. Ze doen hun vacht uit, heerlijk. Zo moet een hond het inderdaad zien. Ik zal dit verhaal vanavond aan die drie van mij voorlezen voor het slapen gaan :D wat een heerlijk Ton verhaal. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha, wedden om een bot? Alleen die zin al is een prijs waard Ton Met een griephoofd zijn dit louterende verhaaltjes. Word je vrolijk van.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, hartelijk dank voor je reactie. Ik heb me inderdaad als een hondse toeschouwer opgesteld bij dit verhaal. Ben benieuwd hoe je honden hebben gereageerd toen je dit voorlas... :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bot? Ik denk dat je wel een paard op kunt na al deze beschouwingen. Ik ga er even eentje schieten voor je. Dank voor de vrolijke kijk in je hondenkop. Ik zat er helemaal in.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een geinig verhaal. Een keer heb je vouwtje geschreven in plaats van vrouwtje. Daardoor is het verhaal niet minder.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mechtilde, hartelijk dank voor je reactie! Ik hoop dat je weer gauw hersteld bent, al of niet mede dank zij de avonturen van deze bottenkluiver en zijn baasje en vrouwtje.. :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, ... wat een verrukkelijk verhaal. Beetje overdreven dat verrukkelijk maar al die botten ... Leuk om iets van honds kant te bekijken. Met veel plezier gelezen.