Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#180 PRIJS

Die warme hartelijkheid verwacht je bij mensen die alles mee hebben: afkomst, carrière, een gelukkig gezin en genoeg geld om een zorgeloos leven te leiden. Niet bij haar, die elk dubbeltje moet omdraaien, die al sinds haar kindertijd tobt met haar gezondheid en steeds tegen de verkeerde mannen aanloopt. Zij heeft niet veel nodig, vraagt nooit ergens om. Juist daarom moet haar verjaardag speciaal worden. Ik besluit een staatslot te kopen en bied het haar in een klein lijstje aan. Ergens knaagt het aan me dat ik er niet meer werk van gemaakt heb, maar ik hoop op een enorme klapper. Zo een waardoor ze haar geldzorgen achter zich kan laten. Waardoor ze haar zeldzame aandoening kan laten behandelen in een Zwitserse privékliniek en eindelijk van het leven kan gaan genieten dat ze haar dochter zo graag gunt. Natuurlijk is dat valse hoop maar een paar weken verlangen naar betere tijden is ook al fijn, vinden we. “Ik hoop niet dat je het erg vindt,” zegt ze. We zitten in het stadscafé te genieten van een tosti en een koffie verkeerd. “Ik heb mijn kleine meid gisteren je lijstje gegeven om haar schoolfoto in te lijsten.” Dan buigt ze zich stralend over de tafel en zegt zacht: “en … we hebben een echte klapper gemaakt. We hebben elk een ton, hoe vind je die?” Ik weet dat haar behandeling in Zwitserland 150.000 Euro gaat kosten. Aan verblijf zal ze zo’n 10.000 kwijt zijn schat ik. Zelfs nu wil ze nog met me delen. “Fout” zeg ik. “Jíj hebt twee ton. En daarmee ga je doen wat hard nodig is. Ik heb vandaag een gratis tosti en koffie.”

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk Mechtilde. Dat dit nu juist bij deze persoon mag gebeuren. Je had me helemaal, fijn dit gelezen te hebben. Fijne zondagavond.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een aangenaam, echt feel-good verhaal. Je slaakt er een zucht bij van tevredenheid dat degene die het nodig heeft, het ook krijgt. Heel mooi Mechtilde!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, ... wat een heerlijk verhaal. Een goed idee van dat lijstje. Wat lief dat zij wilde delen. Je werkte met je verhaal naar een prachtige oplossing. Met veel plezier gelezen. Het zal inderdaad je griephoofd goed doen. :thumbsup: :nod: en beterschap.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ Marlie @ Riny, dankjewel voor de mooie complimenten. Vaak is het wishfull thinking dat degene die het 't hardst nodig heeft het ook krijgt, maar een schrijver kan dat gelukkig zelf sturen :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ontroerend verhaal, Mechtilde, en een opsteker voor mensen die zelf te bescheiden zijn, alsof je ze met dit verhaal een spiegel voorhoudt.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Wirrewapper. Dankjewel. Ik had iemand in gedachten bij dit verhaal. Accurate omschrijving van je. Ze is inderdaad te bescheiden om eerst aan zichzelf te denken. Ze heeft gelukkig lieve mensen om zich heen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een gulheid. Mooi geschreven, Mechtilde. (Misschien wil je voor mij ook een keer een staatslot kopen?)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Stella Dankjewel, ik gun iedereen zo'n happy end :) :nod: @ Tja Dankjewel. In de fantasie van de schrijver is alles mogelijk. Daarom hou ik er ook zo van.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat fijn als mensen die ziek zijn ook eens geluk hebben. Dit verhaalidee is fijn omdat het een onrecht herstelt en het is ook goed geschreven. Graag gelezen.