Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#180 Eeuwige tweede

Geweldig, ze heeft weer gewonnen. Wat ben ik toch verdomd blij voor haar. Gelukkig is er nog een plek waar middelmatigheid wordt beloond. Pronkt de hele sociale media vol. Haar acolieten glibberen als een stel opgehitste naaktslakken om haar heen en houden zich onderdanig. Wat fijn om te weten dat er een groep mensen bestaat die nooit boven de middelmatigheid uit zullen komen. De strijd om populariteit is velen malen belangrijker. Met de arm diep in honderd meter fecaliën, glaasje champagne, uitdagend kort rokje. Ze windt zelfs de professionals om haar vingers. Het is geniaal als het triest is. De eeuwige tweede, die langs de zijlijn staat en zich houdt bij het ware woord, zal altijd overrompeld worden door de kruiwagen aan haar zijde. Je realiseert dat je niet kunt winnen van glossy lippen, Colgate witte tanden, vijfhonderd euro permanentje en de zachte citrus walm die alle schapen doet blèren. “Fuck it” schreeuw ik dan in de spiegel terwijl Cradle of Filth op de achtergrond bombast maakt, sta ik met het scheermesje in mijn handen… Ik wens iedereen in de ruimte een uitermate goede dag. Lach om de slechte grapjes van Saskia en Berend, twee van de vijf juryleden. Neem een rosé en zie haar staan. Ze zwaait naar me. ‘Weer bij de laatste drie.’ lacht ze. De nicotine gekleurde tanden tonen de keerzijde van haar laatste successen. Ik juich een beetje van binnen. ‘Mag de beste winnen.’ Ze klinkt vermoeid. Zelfs haar positivo houding begint te rafelen als een drie euro sweater van de Primark. Het moment van de waarheid, de winnaar wordt bekend gemaakt. Ik ben er zeker van het is mijn naam die gaat vallen, dit keer zal ik… Fuck! Sta je dan met je gladgeschoren smoel en je strakke pak. De rosé eindigt in de plantenbak en wenk de barman. ‘Whisky en laat de fles maar staan.’

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, potverdriedubbeltjes, wat heb jij die eerste alinea toch beeldend neergeschreven! Geweldig, zo mooi als je dat doet! Na de 2e alinea gloort er hoop, ook hier zet je het beeld zo messcherp neer. En dan, ja, alleen whisky biedt dan nog redding! Ik heb enorm genoten van dit verhaal, Richard! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, de echte invulling van het weekthema optima forma. Ik heb ervan genoten. Mooie mannelijke oplossing in je laatste alinea, niet teveel natuurlijk! Mooi hoe je de lezer een inkijkje geeft: De nicotine gekleurde tanden tonen de keerzijde van haar laatste successen. Ik juich een beetje van binnen. Zelfs haar positivo houding begint te raffelen als een drie euro sweater van de Primark. Bedoel je hier niet rafelen, raffelen is snel spreken, dacht ik. Ik zie het zo voor me! De rosé eindigt in de plantenbak en wenk de barman. Mist het woord hier 'ik voor wenk?' Fijne zondagavond.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ton en Marie, Bedankt voor jullie reacties. Het doet mij goed om te lezen dat jullie er van hebben genoten. @Marie, rafelen, ja ik zie het nu zelf ook, dat is stukken beter :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vraag me toch af wie er tegenwoordig nog met een permanentje loopt en daar ook nog vijfhonderd euro voor over heeft :D Whisky is echt lekkerder hoor dus ik zou me niet zo druk maken ;).

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Met de arm diep in honderd meter fecaliën ... terwijl Cradle of Filth op de achtergrond bombast maakt Prachtige zinnen Richard. Wat een verhaal!