Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#179 de tas

Op een middag ontmoetten persoon A en persoon B elkaar op de brink van een dorp in het oosten van het land. Was het toeval, of hadden ze het afgesproken? Persoon A had een tas bij zich, van opvallend rode kleur en het was duidelijk dat er iets zwaars in zat. Persoon C had al de hele ochtend op het bankje gezeten, dat langzaamaan steeds meer in de schaduwen van de oude linde verdween. Persoon D kwam juist de kroeg uitlopen, met persoon E, F en G in zijn kielzog, zoals altijd. Vanachter haar raam aan overliggende zijde van het plein sloeg persoon H het hoofdschuddend gade. Persoon I op zijn beurt volgde haar bewegingen met een bedenkelijke frons. En zo ontvouwde zich het volgende tafereel. Persoon E en F liepen G een beetje te dollen, totdat D zich omdraaide. Hoewel wankel op zijn benen van het kroegbezoek, besloot hij de plagerijen direct een halt toe te roepen met enige rake klappen. G was immers zijn lieveling. Op het moment dat E de grond raakte, keken A en B beiden op. Ze wisselden een korte blik en keken opnieuw naar de dronken mannen. C verschool zich achter zijn krant en zei schietgebedjes, terwijl H kordaat naar de telefoon stapte om de politie te bellen. Agenten J en K verschenen ter plaatse en bekeken de zaak op hun gemak alvorens in te grijpen. K leidde G voorzichtig weg, terwijl J D en F elk bij een schouder pakte, uit elkaar trok en streng toesprak. E begon demonstratief over een imaginaire verwonding op zijn hoofd te wrijven, maar daar had niemand aandacht voor. Toen de rust was weergekeerd en H tevreden naar de keuken liep om een kopje koffie te zetten, liet I zijn blik over het plein glijden. C kwam voorzichtig achter zijn krant vandaan. A en B waren verdwenen. Maar de rode tas stond er nog. I stapte naar buiten en wenkte C. Vanuit de kroeg stroomden L tot en met P achter hen aan. Men fluisterde. Achteraan werd geduwd. Uit huizen, straten en stegen kwamen de mensen, totdat zelfs Z in de menigte te zien was, ietwat ongemakkelijk, maar toch ook nieuwsgierig. Ze drongen samen rond de tas. Misschien dat daar een clou in zou zitten.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoezo was G 'immers' zijn lieveling? (ik wist daar niks van); 'D' was wankel, dus ja, dronken - maar 'de dronken mannen'? Wie waren dan nog meer dronken? E, F en G waren in het café, oké, maar daar kun je ook rivella kopen. Met gebruikmaking van het hele alfabet heb je het mij niet gemakkelijk gemaakt. 't Zijn heul veul personen. Na lezing dacht ik alleen nog: it's complicated ... :confused: Maar ook origineel, en dat vind ik dan toch weer een grote plus. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dat was ook wel het idee, hoor, dat het gewoon een grote chaos was en niemand wist waar het over ging. bedankt voor je reactie je toch nog duimpje ondanks alle verwarring

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk dat je de letters zo consequent doorvoert. Het is vermakelijk en wordt voor mij een klucht die ik wel voor mij kan zien. Op het laatst weet niemand meer wie wat deed. Maar ik ben natuurlijk wel heel nieuwsgierig wat er nu in die tas zat. Leuk verhaal om te lezen!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ervan genoten. Heerlijk die chaos en het maakt mij als lezer niks uit dat niet iedereen van A tot Z te volgen is. Groeten, Martijn

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappige invulling van de opdracht! Het hele alfabet is voorbijgekomen en het is knap hoe je veel verschillende letters in zo'n korte tijd een persoonlijkheid heb kunnen geven, dat maakt het geheel dynamisch en blijft het interessant om te lezen. Het is zeker een originele invulling en ook ik ben benieuwd naar de invloed van A en B en de tas, en C, die alles schichtig heeft bekeken.