Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Niet te vertrouwen # 179

Op een middag ontmoette persoon A en persoon B elkaar op de brink van een dorp in het oosten van het land. Was het toeval, of hadden ze het afgesproken? Persoon A had een tas bij zich, van opvallend rode kleur en het was duidelijk dat er iets zwaars in zat. ' Je bent op tijd.' De man haalde zijn schouders op. 'Had ik een keus? ' 'Je hebt de politie er buiten gehouden, zoals we hadden afgesproken?' 'Natuurlijk, ik wil haar graag terug.' Er gleed een snelle glimlach over zijn knappe gezicht.'Zit alles erin. Ik waarschuw je..als je me besodemietert.' 'Je mag het natellen,'antwoordde hij rustig. De man bukte zich en trok de tas naar zich toe zonder zijn ogen van hem af te houden. Zijn hart begon sneller te kloppen toen hij hem open ritste. Ondanks de kou had hij het zweet op zijn voorhoofd staan. Hij floot zachtjes toen hij de bankbiljetten in keurige stapeltjes zag liggen. 'Verdomd, zoveel heb je voor je vrouw over.' Snel ritste hij de tas weer dicht en tilde hem op. 'Moet je het niet natellen.' De man grijnsde. 'Als het niet klopt, weet ik je te vinden.' 'En nu jouw gedeelte van de afspraak. Mijn vrouw.' 'Natuurlijk, ik ben een man van mijn woord. Loop maar mee. Ze is hier vlakbij.' Hij legde een hand op zijn schouder en keek hem strak aan, 'Probeer niets uit te halen. We doen precies zoals is afgesproken. Zo meteen komt ze uit de auto en loopt naar jou toe.' De man knikte. 'Stel mijn geduld niet langer op de proef. Geloof me, het enigste wat ik wil is Anna veilig terug.' Tevreden klopte hij hem op de schouder en draaide zich om. 'We staan hier achter op de parkeerplaats. Een rode Mercedes.' De man versnelde nerveus zijn pas. Hij voelde tranen in zijn ogen prikken als hij er aan dacht wat ze haar aan hadden kunnen doen. Ondanks het vroege uur stonden er al meer auto' s op de parkeerplaats en hier en daar liepen mensen al naar het winkelcentrum. Waarschijnlijk werknemers die op tijd wilden beginnen. Zich niet bewust van wat zich voor hun ogen afspeelde. Een portier van de Mercedes zwaaide open en een jonge vrouw stapte uit. Ze was knap om te zien, mooi en kwetsbaar. De man begon te rennen en spreidde zijn armen. Toen ze elkaar op tien meter waren genaderd begon hij te snikken. Ze glimlachte, stak een hand in de zak van haar jas en trok een pistool eruit. Aan het eind ervan zat een rare bobbel. Ze drukte af en er klonk een plof. De man viel op zijn knieën met een niet begrijpende blik in zijn ogen. Een rode vlek op zijn buik werd steeds groter. Anna liep naar hem toe en hurkte bij hem neer, het pistool in haar hand. ' Het spijt me dat het zo is gelopen, Fred.' De man met de tas in zijn hand stond naast haar en legde een arm om haar schouder. 'Ik ben verliefd op hem geworden,' zei ze zacht.' Dit geld is voor ons...dankzij jou kunnen we samen verder.' Hij keek haar aan en voelde het leven uit hem wegvloeien. ' Eerlijk gezegd,' zei ze.' Hield ik al heel lang niet meer van je.' Hij staarde omhoog naar de grijze lucht, Uit een ooghoek zag hij ze samen in de Mercedes stappen en wegrijden.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha WIlfred, Leuk verhaal met een twist aan het einde. Het stukje: Je mag haar even omhelzen, wat jij wil... Dit paste niet helemaal in het geheel. Of je dit bewust had gedaan dan netjes als eerste clue dat er iets niet in de haak zat, maar zo niet, kijk daar dan nog even naar. Even omhelzen staat haaks op het terug krijgen van zijn vrouw. Ook weer eentje die ik met plezier heb gelezen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een kreng, die mooie jonge vrouw! Zo kwetsbaar... Ja, je kunt je er flink op verkijken . Jij kunt spanning opvoeren, Wilfred! Ik zat er helemaal in...En dat midden tussen de mensen. Wat ik heel opvallend vind, is de rode kleur die 3x terugkomt in je verhaal. Rode tas, rode Mercedes, rode vlek die zich uitbreidt. Eigenlijk had je dat loeder ook nog rood moeten laten dragen. Wel een onbevredigend eind als ik eerlijk ben. Ik kan niet tegen onrecht. Ik hoop, dat ze zich te pletter rijden, of ingesloten worden door de politie. Complimenten! O ja, één puntje nog : als je me besodemieterd.' moet met een "t" (het is de persoonsvorm)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede gevonden originele plot. Soms zou je wat meer kunnen laten zien ipv van vertellen. Bijvoorbeeld bij: - Hij voelde tranen in zijn ogen prikken - Ze was knap om te zien, mooi en kwetsbaar. - een niet begrijpende blik (in zijn ogen is iig overbodig) En wellicht kan deze zin er helemaal uit: ['Ik ben verliefd op hem geworden,' zei ze zacht.' Dit geld is voor ons...dankzij jou kunnen we samen verder.'] Dit blijkt wel uit de rest. Maar dit gezegd hebbende, ik las je verhaal met plezier!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben ik niet helemaal met je eens, Marceline. Vind je niet dat zijn vrouw hem minstens een verklaring schuldig is.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben ik niet helemaal met je eens, Marceline. Vind je niet dat zijn vrouw hem minstens een verklaring schuldig is.
Die verklaring ligt in: 'eerlijk gezegd ben ik al heel lang niet meer verliefd op je,' En nee, ze is het hem niet schuldig.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik sluit me aan bij Marceline. Liefde maakt blind en een echt moreel besef heeft ze toch al niet. Mooi opgebouwd verhaal.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met de bovenstaande reacties: vlot geschreven, alles was duidelijk, de karakters zijn duidelijk beschreven en er was een goede onverwachte wending op het eind! Mooi gedaan.