Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 Tijdsbeeld

De zin iets ruimer geïnterpreteerd..... Tijdsbeeld Ze stond eenzaam op de kade min tien graden noorden wind Enkel een gekleurde bos met tulpen bracht de zomer voor de schijn Met haar haren in de vrijheid en haar tanden schitterend ontbloot slechts beperkt door snode smaders die zich verschuilen achter niets. En we vinden met z’n allen raakten kwijt wat werd gezocht Aten vruchten van de leegte Die we zelf hebben geoogst. Prijzen mooi gevormde woorden over liefde van wel ooit Oude zielen jonge lijven ach het heeft niets om het lijf. En we weten die familie met die grote vriendelijke oom Die zo lief is met de kinderen ja ze mogen graag op schoot Maak een afdruk het is zo schattig hoppel paardje hoppel hop ach we zeggen er niets van. want we denken aan de vlakte Dat als iedereen dit ziet, het niet waar is zolang we zwijgen nee, we zeggen er niets van.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 regels.../ zinnen..... de opdracht helaas niet goed gelezen, sorry Tijdsbeeld Ze stond eenzaam op de kade min tien graden noorden wind Enkel een gekleurde bos met tulpen bracht de zomer voor de schijn Met haar haren in de vrijheid en haar tanden schitterend ontbloot slechts beperkt door snode smaders die zich verschuilen achter niets. want we denken aan de vlakte, dat als iedereen dit ziet, het niet waar is zolang we zwijgen nee, we zeggen er niets van.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, je beide bijdragen gelezen. De eerste is misschien niet volgens de opdracht, maar maakt diepe indruk op mij. Bij de oom krijg ik een heel naar gevoel. Ik hoop voor diegene op de kade, dat ondanks de fysieke koude er een bevrijding is. Bij je tweede versie vind ik strofe twee prachtige woordkeus: snode smaders. Daarna begrijp ik 'de vlakte' in strofe drie niet goed. Bedoel je dat men zich op de vlakte houdt? De regels die erop volgen slaan in als een bom bij mij! De laatste zin hoeft van mij niet, maar dat is persoonlijk hoor.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel voor je reactie Marie! aan de vlakte bedoelde ik inderdaad aan de oppervlakte. Mensen denken er niet goed over na. Die laatste zin hoeft van mij ook niet echt. Maar die zaten bij het verplichte zinnetje :).

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben onder de indruk, vooral van de lange versie. Ik zie haar staan, aan zee, vol van het zwijgen van de anderen. Wow

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annette, ik heb ze beide gelezen en herlezen; zware kost, het ongenoemde toch vertolkt. Heel mooi, dit maakt inderdaad een diepe indruk. Ik had rillingen, van de -10 gecombineerd met de oom en de ontkenning door het zwijgen.