Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#178 Voor ogen

Voor ogen iedereen ziet dat het niet waar is, als jij uit de dood herrezen dansend naar mij toekomt je voeten van de grond en je kussen niet meer veilig op mijn wang gedrukt iedereen ziet dat het niet waar is maar niemand zegt er wat van

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Hadeke, Ach, ja dat is herkenbaar, iemand denken te herkennen die niet meer leeft of diegene voor je zien alsof hij leeft. Gelukkig zegt niemand er wat van, van die mooie en verdrietige momenten. Ik vind het leuk dat je de zin van Ted van Lieshout op jouw manier gebruikt hebt door 'm in het begin voor de helft te gebruiken en later helemaal. Dat komt hier goed uit de verf. Dank voor het insturen en schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi. Heel klein dingetje: in de derde regel zou je 'als' kunnen vervangen door 'dat', lijkt me net iets sterker.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor ogen iedereen ziet dat het niet waar is, als jij uit de dood herrezen dansend naar mij toekomt je voeten van de grond en je kussen niet meer veilig op mijn wang gedrukt iedereen ziet dat het niet waar is maar niemand zegt er wat van
In tien melodieuze regels schotel je hier even een levensverhaal voor. Ik lees een (mooie) geschiedenis, een fataal ongeluk of een slopende ziekte, heel veel gekmakend verdriet en gemis en een liefdevolle omgeving. Wauw.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, heel erg mooi. Niets aan toe te voegen, gewoon prachtig de liefde die de dood overwint. Het ritme vind ik ook perfect! Fijn weekend.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bewaren van een herinnering, een beeld aan een dierbare ...en tegelijkertijd het vasthouden aan een illusie, mooi hoor.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dit is weer zo'n mooi kostbaar kleinood. Een gedichtje waarvan je zou willen dat je het zelf geschreven had. Heel knap ook hoe je die zin van Ted van Lieshout kneedt en helemaal van jou maakt. Chapeau!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank voor de mooie reacties! Ostinato: Voor mijn gevoel past 'dat' i.p.v. 'als' niet helemaal, omdat 'als' nog wat weifelends heeft, 'dat' is veel stellender. Daarnaast komt het tweede 'dat' wat beter uit de verf als ik 'als' gebruik. Wel fijn dat je me wat te overdenken gaf.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Hadeka, Het mooiste stukje vond ik
als jij uit de dood herrezen dansend naar mij toekomt
Je schept hier een heel krachtig beeld dat me raakt. De veilige kussen kon ik dan weer niet plaatsen wat voor mij de magie een beetje brak. Met klem een beetje, want over het geheel vond ik dit erg goed gelukt.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hadeke Je schrijft tussen de regels door een verhaal over verdriet, gemis en pijn. Bij gedichten let ik ook altijd op het ritme: ook dat klopt. Kortom: juweeltje,.