Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 - Een oneerlijke strijd - gewijzigde versie toegevoegd

Versie 2, n.a.v. de suggesties: Hij heeft geen idee waarom dit gebeurt maar hij wil vechten tegen het onrecht Het is je eigen schuld roept de ander woedend, echter iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van. Hij heeft geen idee hoe vaak de ander wordt geraakt door zijn harde klappen dan voelt hij een helse pijn en terwijl hij wegglijdt in de duisternis weet hij wat de waarheid is, maar kan er niets meer van zeggen. Versie 1: Hij heeft geen idee waarom dit gebeurt maar hij moet zich verdedigen tegen het onrecht dat hem nu wordt aangedaan, het is je eigen schuld, roept de ander woedend, echter iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van. Hij heeft geen idee hoe vaak hij de ander raakt met zijn keiharde vuisten dan voelt hij een helse pijn en terwijl hij langzaam wegglijdt, de diepe duisternis in, weet hij wat de waarheid is, maar kan er niets meer van zeggen.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fraai beeld, hoe je hp de controle verliest. Mooie omkering aan het eind, inderdaad. Ik vind 'met keiharde vuisten' een beetje ... lomp? hoekig? Past niet helemaal voor mijn gevoel. En 'de diepe duisternis in' lijkt een beetje dubbelop met 'langzaam wegglijden'. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Origineel, deze invulling van de opdracht. Dat lees ik graag ;-) En ik sluit me bij de anderen aan dat de omkering aan het eind goed werkt. Mocht je nog willen schaven, soms lijken dingen in je gedicht overbodig zoals de woorden 'dat hem nu wordt aangedaan'. Volgens mij heb je die woorden niet nodig en ze leidden mij daardoor af van de rest. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fraai beeld, hoe je hp de controle verliest. Mooie omkering aan het eind, inderdaad. Ik vind 'met keiharde vuisten' een beetje ... lomp? hoekig? Past niet helemaal voor mijn gevoel. En 'de diepe duisternis in' lijkt een beetje dubbelop met 'langzaam wegglijden'. Graag gelezen.
Ook bedankt voor je complimenten en het lezen! V.w.b. je opmerking over 'keiharde vuisten' snap ik wat je bedoelt. Ik ga even nadenken over een andere woordkeuze. V.w.b. je opmerking over dubbelop: ik wilde proberen of ik het voor elkaar kon krijgen om in iedere regel van beide strofes dezelfde hoeveelheid woorden te gebruiken, dus in zin één 7 woorden, in zin twee 8 etc. dus leek de 'dubbelop' keuze een goede. Ik zie echter net dat de 1e zin van de 2e strofe er 1 tekort komt, dus ga ik nog even schaven ;)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Origineel, deze invulling van de opdracht. Dat lees ik graag ;-) En ik sluit me bij de anderen aan dat de omkering aan het eind goed werkt. Mocht je nog willen schaven, soms lijken dingen in je gedicht overbodig zoals de woorden 'dat hem nu wordt aangedaan'. Volgens mij heb je die woorden niet nodig en ze leidden mij daardoor af van de rest. Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Hallo Greetje, Blij dat je het origineel vindt, daar streef ik ook zoveel mogelijk naar. Ook prettig te lezen dat jij de omkering ook kunt waarderen :o V.w.b. je opmerking over 'overbodige' woorden: wellicht heb je gelijk maar zie reactie #5 voor mijn streven met deze opdracht. Dat ze afleiden is uiteraard niet de bedoeling. Ik wacht even af hoe anderen dat ervaren en pak eventueel daarna mijn schaafje alsnog!

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Ben het eens met de vorige berichten over de omkering, mooi. En de zin ' dat hem is aangedaan' zou je helemaal weg kunnen laten. Vind ik mooier. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, ik heb deze blijkbaar gisteren over het hoofd gezien. Hij is mooi, sterk en een beetje bitter en ironisch. En helaas realistisch. Ik geef @schrijfgraag72 gelijk "dat hem nu wordt aangedaan" zou je weg kunnen laten, zonder dat de essentie of het ritme verloren gaat. Die laatste regel is werkelijk heel mooi gekozen, ten opzichte van de "verplichte regel" De waarheid kàn maar niet gezegd worden, niet door anderen, niet door hem. En daar "hang" je dan.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Edith: Mooi om te lezen dat de situatie die ik schetst dit bij jou los maakt! Ben ik blij mee :o Dank je voor het lezen en je reactie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slot vind ik subliem. Van beide verzen. De eerste regels zouden wat beknopter kunnen. Is knuisten misschien iets voor keiharde vuisten?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slot vind ik subliem. Van beide verzen. De eerste regels zouden wat beknopter kunnen. Is knuisten misschien iets voor keiharde vuisten?
Dank je wel voor je mooie compliment :o en bedankt voor je suggestie: knuisten is een optie, hoewel ik dat vrij speels vind klinken. Ik ga me er nog eens buigen en plaats dan wellicht later een 2e versie.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mw. Marie, Cora en Nancy: jullie maken me heel blij met jullie aardige woorden. Bedankt! Zoals ik eerder al opperde heb de suggesties geprobeerd te verwerken en die 2e versie zojuist geplaatst. Iedereen nog een fijn (rest van het) weekend :)