Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 Dikke reet

Dikke reet Hij is al maanden op dieet en probeert te werken aan zijn dikke reet In het bijzijn van andere pakt hij niks verkeerd dat heeft hij zichzelf aangeleerd Iedere dag hijst hij zijn eigen in een heel snel pak en gaat aan de wandel op t’ gemak. Hij vindt dat hij hier echt zijn best voor doet en zich met wat lekkers belonen moet met ingehouden buik zegt hij heel subliem "er zitten al extra gaatjes in mijn riem tien kilo eraf” zegt hij heel tevree en wij knikken uitbundig mee maar iedereen ziet dat het niet waar is maar niemand zegt er wat van want wie zijn wij om zijn droom te verstoren? we zeggen gewoon wat ie wil horen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Depengevoed, Herkenbaar, het vechten tegen de kilo's en jezelf vervolgens trakteren omdat je er zo hard aan gewerkt hebt ;-)Leuk ook. Je hebt de rijmwoorden mooi doorgevoerd en de invulling van de opdracht vind ik origineel. Mocht je nog willen schaven, dan zou je eens kunnen kijken naar de lengte van je zinnen. Het zou kunnen dat je de zinnen ook kunt afbreken na het rijmwoord, maar dat is uitproberen. Bedankt voor het insturen en schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Humoristisch en gevat. Vooral die extra gaatjes in de riem. Zichzelf -en anderen- iets voorhouden, wat duidelijk niet waar is, en er zelf nog in geloven ook. Het zichzelf belonen voor wat hij heeft gepresteerd!! Grappig menselijk!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Depengevoed, Herkenbaar, het vechten tegen de kilo's en jezelf vervolgens trakteren omdat je er zo hard aan gewerkt hebt ;-)Leuk ook. Je hebt de rijmwoorden mooi doorgevoerd en de invulling van de opdracht vind ik origineel. Mocht je nog willen schaven, dan zou je eens kunnen kijken naar de lengte van je zinnen. Het zou kunnen dat je de zinnen ook kunt afbreken na het rijmwoord, maar dat is uitproberen. Bedankt voor het insturen en schrijf ze, Greetje Kruidhof
Dankjewel voor de goede feedback. Ik heb je tips geprobeerd en ik ben er wel heel content mee.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Humoristisch en gevat. Vooral die extra gaatjes in de riem. Zichzelf -en anderen- iets voorhouden, wat duidelijk niet waar is, en er zelf nog in geloven ook. Het zichzelf belonen voor wat hij heeft gepresteerd!! Grappig menselijk!
Je leest het precies zoals ik het bedoeld heb, menselijk. Bedankt voor de fijne feedback.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Depengevoed, Voor mij rijmt het net iets teveel (bijna dwangmatig) waardoor het mij doet denken aan een Sinterklaasgedicht. Mede door het gebruik van het woord "reet'. Het gegeven vind ik wel leuk en herkenbaar: de strijd tegen de kilo's.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Depengevoed, overigens leuke naam verzonnen! Ik lees je voor het eerst nu. Zeer bekend gevecht en zo herkenbaar. Je laatste regels mooi, je hoopt toch te steunen in dit moeilijke gevecht en dan duurt het maar iets langer? Ben wel met Willemina eens qua rijm, doet denken aan Sinterklaas. Soms kan je ook een prachtig ritme krijgen zonder directe rijm. Als ik een voorbeeld mag geven:zie schrijvenmaar deze keer. Schrijf ze en fijn weekend.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Depengevoed, Voor mij rijmt het net iets teveel (bijna dwangmatig) waardoor het mij doet denken aan een Sinterklaasgedicht. Mede door het gebruik van het woord "reet'. Het gegeven vind ik wel leuk en herkenbaar: de strijd tegen de kilo's.
Hallo Willemina inderdaad voor deze opdracht heb ik gekozen voor de rijmvorm, ik wilde dit een keer uitproberen. Ik ben er eigenlijk wel content mee.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Depengevoed, mooi herkenbaar gegeven. En o, zo menselijk. Tja, bij zo iemand zou ik er ook niets van zeggen.