Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht#178 - baby

Ze zit met de baby op haar schoot en kijkt trots in het rond. Wat zeggen jullie van mijn zoon zo mooi, zo kerngezond? Ze streelt zijn vreemd gevormde hoofd en kust zijn oogjes waaraan iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er iets van men knikt en lacht. Een mooie toekomst wordt beloofd.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Heel erg mooi, Marijcke, en ook wel aangrijpend. De mantel der liefde bedekt vele tekortkomingen. Of maakt zelfs blind...

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Coach Marijke, Moederliefde, een mooie invulling van de opdracht. Heel herkenbaar en realistisch. De zin van Ted van Lieshout lijkt op deze plek wat krom; dat is jammer van de zin en van je gedicht. Misschien kan het opgelost door wat regels om te gooien? Bijvoorbeeld iets als: Ze zit met de baby op haar schoot en kijkt trots in het rond. Wat zeggen jullie van mijn zoon zo mooi, zo kerngezond? iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er iets van. Ze streelt zijn vreemd gevormde hoofd en kust zijn oogjes. Men knikt en lacht. Een mooie toekomst wordt beloofd. Dan heb je zowel je gedicht als de zin behouden. Maar wellicht heb jij een andere oplossing? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven met de dubbele lading. Ik had een associatie met een bekende komiek die vertelde dat pasgeboren babys lelijk zijn. Maar ja, dat zeg je niet. Hij zei altijd, wat een lieve baby. Lekker neutraal, ook een manier om iets te zeggen zonder dat je het zegt. Vooral zijn afsluiter dat hij eens de aller liefste baby ooit zag.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marijcke, Ik lees nu dat we inderdaad hetzelfde thema hebben gekozen. Grappig. En ieder met een eigen uitwerking ervan. Ik struikelde even over de ingelaste 'verplichte' tekst en ik zie dat Greetje daar een mooie oplossing voor heeft in #3. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marijcke, wat een mooie toon in je gedicht. Het laat wat na in mij, bijzonder hoe je de moederliefde weergeeft. Graag gelezen en fijn weekend!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ah, mooi verwoord Marijcke. Als buitenstaanders hebben we het recht ook niet om een baby lelijk te noemen. Het is een van die dingen die 'just not done' zijn. Wel had ik associaties met cabaretiers die het over lelijke kinderen hebben. Mijn geboortegewicht was 6300 gram. Mijn moeder en ik hebben daar later heel veel om kunnen lachen. We stelden ons dan voor dat iemand vertederd om de kinderwagen kwam afgelopen en bij de aanblik van zo'n reus van een baby dan maar zeiden 'ah, wat heb je een mooie kinderwagen.' :lol: :lol: :lol:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marijcke, heel mooi, heel realistisch; ieders baby is inderdaad de alle- aller- allermooiste! Daarom hebben we een wereld met alleen maar hele mooie mensen, zowel innerlijk als uiterlijk! Gelukkig maar.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste schrijfcoach Greetje, Bedankt voor de mooie feedback. Het gedichtje klinkt inderdaad beter met de door U voorgestelde suggestie. Het eigenaardige vind ik wel dat niemand opmerkt dat het hier om een baby gaat met het syndroom van Down. Zij streelt zijn vreemd gevormde hoofd... Zij kust zijn 'oogjes waaraan' iedereen ziet dat het niet waar is... Als ik Uw suggestie volg verdwijnt de 'verborgen' doelstelling helemaal. Eis ik te veel van de lezer? Dat kan best. Dus duidelijker worden in de toekomst, is hier weer eens mijn opgedane leerstof. Het was een fijne opdracht waarvoor mijn beste dank. :nod:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Dank je wel voor het mooie compliment. Ben er blij mee. :) Had jij begrepen dat het hier om een baby ging met het syndroom van Down? Ik wens je een fijne maandag toe. :nod:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Depengevoed, Dank je wel voor je lieve reactie. ;) Gelukkig bestaat er in deze wereld het begrip 'moederliefde'. Anders was het hier helemaal niet meer uit te houden. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Darkvalley voor je bezoekje en je verhaal van de komiek en zijn commentaar op pasgeboren babies. (die van mij waren écht mooi, hoor! :o ) Nog een fijne maandag toegewenst.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had zeker begrepen, dat het kindje helaas niet "goed" was, met een afwijkend hoofdje. Ik dacht meer aan een waterhoofdje, maar wist eerlijk gezegd niet of dit bij het syndroom van Down hoorde. Vandaar "helaas realistisch"" Ik denk, dat je originele versie toch het beste de tegenstelling naar voren laat komen. (Vond persoonlijk de wijze waarop je de verplichte zin hebt ingevoegd juist erg goed gevonden...)